Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Ik sta zeker open voor voorstellen die uiteindelijk goedkoper zijn dan iemand 1200€/maand te geven om niets te doen.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 14:25Woz schreef: ↑13 juni 2024, 09:44 ...
Er zijn nu eenmaal mensen die niet passen in het huidige kapitalistische economische systeem om allerhande diverse redenen. Dat gaat over pakweg 2% van de bevolking.
Wil je in die 2% veel geld en energie steken om ze toch maar ergens iets te laten doen wat lijkt op een job om de ideologische schijn op te houden?
Of geef je ze 1200€/maand en een kleine goedkope studio waar ze rustig naar tv kunnen kijken?
...Euh? Moeten ze nu een uitkering krijgen (zonder iets te doen) of moeten ze geactiveerd worden? Make up your mind!
En, nog iets zinnigs te zeggen? "Euh" kan ik ook...
En graag volledig citeren en er niet enkel wat je graag leest, je lijkt wel een blokker?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mij leek het heel duidelijk. Maar kom, ik zal wat trager typen:
Moeten mensen 'wier DNA hen belemmert om te werken' aan het werk gezet worden of niet?
Voor zover ik je plantinesque vraag kan ontcijferen zou ik zeggen dat ik eigenlijk niet weet hoe 'een blokker' zijn MO is om te citeren?
Nooit te oud om bij te leren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Iemand 0 euro per maand geven om niets te doen en bewust niets te willen doenWoz schreef: ↑13 juni 2024, 14:30Ik sta zeker open voor voorstellen die uiteindelijk goedkoper zijn dan iemand 1200€/maand te geven om niets te doen.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 14:25
Euh? Moeten ze nu een uitkering krijgen (zonder iets te doen) of moeten ze geactiveerd worden? Make up your mind!
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De V(oo)R(ui)T over taalproblemen in het ( voorheen Vlaamse) Broekzele:CarpeNoctem schreef: ↑12 juni 2024, 15:27Ik eigenlijk wel.
Maar dat neemt niet weg dat ikzelf zeker niet foutloos schrijf.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De vraag blijft of je dan uiteindelijk goedkoper af bent?
Ik heb zelf weinig zin om uiteindelijk meer belastingen te gaan betalen omwille van ideologische symboolpolitiek.
Mensen hun uitkering op nul zetten zorgt voor:
- nog meer onbetaalde rekeningen.
- nog meer familie/vrienden die zelf moeten bijspringen en daar uiteindelijk ook negatieve gevolgen van ondervinden.
- nog meer druk op de gezondheidszorg.
- ...
Ik heb zelf weinig zin om uiteindelijk meer belastingen te gaan betalen omwille van ideologische symboolpolitiek.
Mensen hun uitkering op nul zetten zorgt voor:
- nog meer onbetaalde rekeningen.
- nog meer familie/vrienden die zelf moeten bijspringen en daar uiteindelijk ook negatieve gevolgen van ondervinden.
- nog meer druk op de gezondheidszorg.
- ...
Ik gok erop dat er dan weer een groot aantal pro forma jobs zullen moeten geschapen worden om er zeker van te zijn dat ze toch een job aannemen.. dat kost niks waarschijnlijk.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 20:09
Iemand 0 euro per maand geven om niets te doen en bewust niets te willen doen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nope, voor iemand die geen uitkering krijgt en niet geactiveerd moet worden zijn er juist minder jobs nodig, De VDAB moet dan geen tijd of geld meer steken in het vruchteloos proberen activeren van deze non-actieven. Het is dus eigenlijk een extra besparing …haelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 20:42Ik gok erop dat er dan weer een groot aantal pro forma jobs zullen moeten geschapen worden om er zeker van te zijn dat ze toch een job aannemen.. dat kost niks waarschijnlijk.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 20:09
Iemand 0 euro per maand geven om niets te doen en bewust niets te willen doen
Je bent een optimist. Dat wil ik je vooral niet uit je hoofd praten.
Leer eerst citeren, verdraaien kan je als de beste.CarpeNoctem schreef: ↑13 juni 2024, 15:17Mij leek het heel duidelijk. Maar kom, ik zal wat trager typen:
Moeten mensen 'wier DNA hen belemmert om te werken' aan het werk gezet worden of niet?Voor zover ik je plantinesque vraag kan ontcijferen zou ik zeggen dat ik eigenlijk niet weet hoe 'een blokker' zijn MO is om te citeren?
Nooit te oud om bij te leren.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
ik vraag me af of men bij fod financien die dual income tax van Van Peteghem aant voorbereiden is.
Die minimum belasting voor multinationals is men aant implementeren.
Die minimum belasting voor multinationals is men aant implementeren.
Brugpensioen is zo goed als stopgezet.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 21:26
Nope, voor iemand die geen uitkering krijgt en niet geactiveerd moet worden zijn er juist minder jobs nodig, De VDAB moet dan geen tijd of geld meer steken in het vruchteloos proberen activeren van deze non-actieven. Het is dus eigenlijk een extra besparing …
En raar het percentage zieken was nog nooit zo hoog.
Hopelijk snap je het, wat zou er bespaard zijn met afschaffen brugpensioen.
En waar knelde het schoentje een bureauzitter binnen hetzelfde bedrijf kon even snel als iemand in weer en wind op brugpensioen.
De bureauzitter werkt nu tot zijn 67, de buitenwerker is op en gaat naar de ziekenkas.
En van welke van de 2 zijn er het meest denk je.
En het raarste van allemaal zieken kas brengt meer op dan op brugpensioen gaan.
Mooie besparing iets opdoeken.
Natuurlijk nooit op werkvloer te hebben gestaan en denken hoera dat is het....
Estate Guru believer.
Niet te verwaarlozen waar ze iemand die geen uitkering ontvangt gaan plaatsen natuurlijk. Die krijgt dan wel elders (OCMW ?) een andere uitkering...
Of iemand die niets heeft om van te leven gaat al eens beginnen stelen. En zo komen ze in de gevangenis en kosten ze ons ook geld.
We kunnen ook naar een wereld gaan zoals in de UK waar een gepensioneerde die voordien een doorsnee job had zich geen huishuur meer kan veroorloven, verhuist naar een goedkoper land om in te leven (wat ze met enkele honderdduizenden gedaan hebben)... en dan wordt het pensioen wel gegeven in de UK maar gespendeerd in een ander land.
En dat is natuurlijk stukken beter (not).
CIJFERS >>>>
"""""""More than 5.5 million people from Britain live overseas and leave the country at a rate of around 2,000 a week. That's about 1 in 10 of the population, according to an in-depth analysis by think-tank the Institute for Public Policy Research (IPPR), which carried out the research as part of their Brits Abroad project."""""""
(iexpats.com)
en
https://www.statista.com/statistics/105 ... in-europe/
In the year ending June 2022, around 471,000 British people emigrated to other countries, while up to June 2023, this number rose to 508,000 Brits leaving the UK.
(www.synergyimmigrationsolutions.com)
Of iemand die niets heeft om van te leven gaat al eens beginnen stelen. En zo komen ze in de gevangenis en kosten ze ons ook geld.
We kunnen ook naar een wereld gaan zoals in de UK waar een gepensioneerde die voordien een doorsnee job had zich geen huishuur meer kan veroorloven, verhuist naar een goedkoper land om in te leven (wat ze met enkele honderdduizenden gedaan hebben)... en dan wordt het pensioen wel gegeven in de UK maar gespendeerd in een ander land.
CIJFERS >>>>
"""""""More than 5.5 million people from Britain live overseas and leave the country at a rate of around 2,000 a week. That's about 1 in 10 of the population, according to an in-depth analysis by think-tank the Institute for Public Policy Research (IPPR), which carried out the research as part of their Brits Abroad project."""""""
(iexpats.com)
en
In the year ending June 2022, around 471,000 British people emigrated to other countries, while up to June 2023, this number rose to 508,000 Brits leaving the UK.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat valt onder de noemer "ontwikkelingshulp"haelewyn schreef: ↑14 juni 2024, 10:17 Niet te verwaarlozen waar ze iemand die geen uitkering ontvangt gaan plaatsen natuurlijk. Die krijgt dan wel elders (OCMW ?) een andere uitkering...
CIJFERS >>>>
(iexpats.com)
en
Serieus, we moeten dus mensen die er bewust voor kiezen om niet te werken toch een uitkering geven zonder enige tegenprestatie (zelfs niet zoeken naar werk) omdat ze anders gaan stelen, in de gevangenis belanden en ons meer gaan kosten
Dat klinkt eerder naar chantage. Geef mij dan snel pakweg maandelijks 5000 euro of anders ga ik ook de misdaad in
Laatst gewijzigd door VincentVega op 14 juni 2024, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het ging dan ook helemaal niet over brugpensioen maar over mensen die actief zouden kunnen zijn (categorie 18-64 jaar) maar er bewust voor kiezen om niet te gaan werken. Mensen die nog nooit 1 dag in hun leven gewerkt hebben.platin schreef: ↑14 juni 2024, 09:54Brugpensioen is zo goed als stopgezet.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 21:26
Nope, voor iemand die geen uitkering krijgt en niet geactiveerd moet worden zijn er juist minder jobs nodig, De VDAB moet dan geen tijd of geld meer steken in het vruchteloos proberen activeren van deze non-actieven. Het is dus eigenlijk een extra besparing …
En raar het percentage zieken was nog nooit zo hoog.
Hopelijk snap je het, wat zou er bespaard zijn met afschaffen brugpensioen.
En waar knelde het schoentje een bureauzitter binnen hetzelfde bedrijf kon even snel als iemand in weer en wind op brugpensioen.
De bureauzitter werkt nu tot zijn 67, de buitenwerker is op en gaat naar de ziekenkas.
En van welke van de 2 zijn er het meest denk je.
En het raarste van allemaal zieken kas brengt meer op dan op brugpensioen gaan.
Mooie besparing iets opdoeken.
Natuurlijk nooit op werkvloer te hebben gestaan en denken hoera dat is het....
Het voorbeeld werd gegeven van iemand die er bewust er voor kiest om niet mee te draaien in de huidige kapitalistische arbeidseconomie maar voor een luilekkerleven kiest. Het type jonge anarchist (pakweg 30 jaar oud) dat zichzelf buiten de maatschappij plaatst (maar wel de voordelen van diezelfde kapitalistische maatschappij wil, t.t.z. gratis geld).
De vraag was of die zomaar een uitkering moeten krijgen of niet?
Dat is iets gans anders dan iemand die zijn hele leven gewerkt heeft als arbeider en op zijn 60e versleten en op is ...