Umicore
TIP
Re: Umicore
Ons belastinggeld is al aardig verdampt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik krijg Nyrstar flashbacks... toen een paar keer bijgekocht, recht de afgrond in. Nu heb ik 1/3e Umicore verkocht (mega verlies) en in een ETF gestoken.
Onnodig, in mijn opinie.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2024, 06:21 Ik krijg Nyrstar flashbacks... toen een paar keer bijgekocht, recht de afgrond in. Nu heb ik 1/3e Umicore verkocht (mega verlies) en in een ETF gestoken.
De andere activiteiten draaien allemaal solide. Het enige probleem zijn die batterijmaterialen. Desnoods kunnen ze die afstoten, en dan blijft er gewoon een zeer gezond bedrijf over.
Maar ook die batterijmaterialen hebben wel toekomst. Misschien niet zo snel/massaal als investeerders wilden (of het management) maar fundamenteel is dat ook een goede business. Het moet alleen nog een beetje uitkristalliseren op welk tonnage/omzetniveau dat een gezonde business is.
Ik ben (beperkt) koper aan deze koersen. Beperkt omdat ik al mijn geld al in andere investeringen heb zitten die nog niet op een verkoopspunt staan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ah, dan heb jij missch de mijne gekocht
Ik ben sinds kort bezig met verkoop van aandelen en aankoop ETF's. Mijn ETF's doen het gewoon veel beter dan mijn aandelen. Dit jaar al 75k versluisd van aandelen naar ETF's. Alleen vond ik sommige, zoals die kl*ten Umicore veel te laag staan. Ik dacht te wachten op herstel en dan pas over te stappen. En tussen de moment dat ik twijfelde om Umicore te verkopen en de daadwerkelijke verkoop ben ik er van -30 naar -50% mee gegaan... en zijn mijn ETF's met een paar % gestegen. Dus ja... niet goed bezig. Ik zou de verliezers veel sneller moeten dumpen.
Niet zo streng zijn voor uzelf! Het is een veelgemaakte fout. Je leert eruit, dat is positief. En je hebt al niet bijgekocht!Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2024, 08:40Ah, dan heb jij missch de mijne gekocht
Ik ben sinds kort bezig met verkoop van aandelen en aankoop ETF's. Mijn ETF's doen het gewoon veel beter dan mijn aandelen. Dit jaar al 75k versluisd van aandelen naar ETF's. Alleen vond ik sommige, zoals die kl*ten Umicore veel te laag staan. Ik dacht te wachten op herstel en dan pas over te stappen. En tussen de moment dat ik twijfelde om Umicore te verkopen en de daadwerkelijke verkoop ben ik er van -30 naar -50% mee gegaan... en zijn mijn ETF's met een paar % gestegen. Dus ja... niet goed bezig. Ik zou de verliezers veel sneller moeten dumpen.
Ik heb geen 75K aan aandelen Umicore gekocht :-) Veel minder.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2024, 08:40Ah, dan heb jij missch de mijne gekocht
Als je aandelen het slechter doen dan je ETFs, dan kun je daar drie besluiten uittrekken:
1) ETFs zijn beter dan aandelen
2) Ik ben slechter in het selecteren van aandelen dan gemiddeld dus ik geef het op
3) Ik was slechter in het selecteren van aandelen dan gemiddeld maar evalueer waar ik fout ging en wordt daardoor beter dan gemiddeld
Ik zit stevig in het derde kamp. Ik geloof heel stevig dat men het gemiddelde kunt verslaan.
Kom zeg, een beetje zelfvertrouwen, je hebt er best verstand van, en probeert je te informeren via oa spaargids. Daarmee ben je fundamenteel al beter dan gemiddeld. Nu moet het er alleen nog uitkomen.
Ik heb geen 75K aan aandelen Umicore gekocht :-) Veel minder.Kempen123 schreef: ↑14 juni 2024, 08:54Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2024, 08:40
Ah, dan heb jij missch de mijne gekocht
Als je aandelen het slechter doen dan je ETFs, dan kun je daar drie besluiten uittrekken:
2) Ik ben slechter in het selecteren van aandelen dan gemiddeld dus ik geef het op en ga voor ETFs
3) Ik was slechter in het selecteren van aandelen dan gemiddeld maar evalueer waar ik fout ging en wordt daardoor beter dan gemiddeld
Ik zit stevig in het derde kamp. Ik geloof heel stevig dat men het gemiddelde kan verslaan.
Kom zeg, een beetje zelfvertrouwen, je hebt er best verstand van, en probeert je te informeren via oa spaargids. Daarmee ben je fundamenteel al beter dan gemiddeld. Nu moet het er alleen nog uitkomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ook geen 75k in Umicore... van al mijn aandelen heb ik voor 75k verkocht en in ETF's gestoken. Ik had 300 stuks Umicore en nu nog 200.Kempen123 schreef: ↑14 juni 2024, 08:55Ik heb geen 75K aan aandelen Umicore gekocht :-) Veel minder.
2) Ik ben slechter in het selecteren van aandelen dan gemiddeld dus ik geef het op en ga voor ETFs
Ik zit stevig in het derde kamp. Ik geloof heel stevig dat men het gemiddelde kan verslaan.
En bij mij is het punt 2.
Deutsche Bank verlaagt koersdoel Umicore naar €16,00 met "Houden"-advies
De analisten van Deutsche Bank hebben hun koersdoel voor Umicore verlaagd van €21,00 naar €16,00, en handhaven tegelijkertijd hun "Houden"-advies. Dit bleek op vrijdagmorgen 14 juni uit een rapport van de Duitse bank.
Deze koersdoelverlaging komt na de recente aankondiging van Umicore op 12 juni om de vooruitzichten voor 2024 voor de belangrijke divisie Batterijmaterialen aanzienlijk te verlagen. Dit nieuws volgde op de onverwachte aankondiging van een CEO-wissel en de start van een strategische evaluatie voor de batterijmaterialendivisie.
De analisten van Deutsche Bank stellen in hun rapport dat de verlaagde vooruitzichten voor de batterijmaterialendivisie het grootste deel van de neerwaartse bijstelling van het koersdoel verklaren. Ze wijzen ook op de aanhoudende macro-economische onzekerheid en de mogelijke impact daarvan op de vraag naar de producten van Umicore.
Ondanks de koersdoelverlaging handhaven de analisten van Deutsche Bank hun "Houden"-advies voor Umicore. Ze zijn nog steeds positief over de lange termijnuitzichten van het bedrijf, gedreven door de sterke marktposities in de nichemarkten van Umicore en de groeiende vraag naar batterijmaterialen.
De analisten van Deutsche Bank hebben hun koersdoel voor Umicore verlaagd van €21,00 naar €16,00, en handhaven tegelijkertijd hun "Houden"-advies. Dit bleek op vrijdagmorgen 14 juni uit een rapport van de Duitse bank.
Deze koersdoelverlaging komt na de recente aankondiging van Umicore op 12 juni om de vooruitzichten voor 2024 voor de belangrijke divisie Batterijmaterialen aanzienlijk te verlagen. Dit nieuws volgde op de onverwachte aankondiging van een CEO-wissel en de start van een strategische evaluatie voor de batterijmaterialendivisie.
De analisten van Deutsche Bank stellen in hun rapport dat de verlaagde vooruitzichten voor de batterijmaterialendivisie het grootste deel van de neerwaartse bijstelling van het koersdoel verklaren. Ze wijzen ook op de aanhoudende macro-economische onzekerheid en de mogelijke impact daarvan op de vraag naar de producten van Umicore.
Ondanks de koersdoelverlaging handhaven de analisten van Deutsche Bank hun "Houden"-advies voor Umicore. Ze zijn nog steeds positief over de lange termijnuitzichten van het bedrijf, gedreven door de sterke marktposities in de nichemarkten van Umicore en de groeiende vraag naar batterijmaterialen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt, KBC securities (Wim Hoste) geeft zelfs een opbouwen advies met koersdoel 23 euro
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb aan 15,15 afgebouwd.
Dit topic is gestart in aug 2013
Umicore stond toen 17,50. Staat nu 13,98.
IWDA stond toen 26,25. Staat nu 94,20.
Dit topic is gestart in aug 2013
Umicore stond toen 17,50. Staat nu 13,98.
IWDA stond toen 26,25. Staat nu 94,20.
€13,87... Intussen wel al 5,76% bruto dividend, als het behouden blijft tenminste. Op een gegeven moment kan het ook té goedkoop worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap niet dat ze nog dividend geven. Als het slecht gaat, waarom nog cadeaus uitdelen? En als ze per se geld willen uitdelen, waarom dan geen aandelen inkopen? Aan de huidige koers lijkt me dat toch beter?