vergelijking Medirect,saxo en keytrade
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
vergelijking Medirect,saxo en keytrade
Wat betreft het platform en service ( niet de kosten): welke broker lijken jullie beter uit eigen ervaring en waarom? Ik twijfel tussen Medirect, Keytrade bank en Saxobank. (andere brokers ken ik al, daarove hoef ik geen info). Alvast bedankt
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: vergelijking Medirect,saxo en keytrade
Saxo bank is beste keus : de transactie kosten zijn ongeveer 7X goedkooper en dus een beter rendement
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
qua prijs weet ik dat saxo beter is. Maar ik heb het specifiek over de service en het platform? Na de overname van Bincbank door Saxo regende het slechte reviews. Ik weet niet of dat vandaag de dag nog zo is?
Ik ben klant bij alle drie en geef ook de voorkeur aan Saxo zeker betreft platform.Barakaboma schreef: ↑14 juni 2024, 08:22 Saxo bank is beste keus : de transactie kosten zijn ongeveer 7X goedkooper en dus een beter rendement
Naar gelang het te beleggen bedrag dringt zich een keuze op.
Ervaren of starter.
Om te starten bijv.. Me Direct.
Gaat het om grotere bedragen Saxo.
Ervaren of starter.
Om te starten bijv.. Me Direct.
Gaat het om grotere bedragen Saxo.
Estate Guru believer.
Qua service en gemak, springt Keytrade eruit.
Je krijgt van elke aan- of verkoop een borderel, alsook van elk dividend. Mijn dividendaandelen koop ik om die reden zoveel als mogelijk bij Keytrade om de papieren in te dienen bij de belastingen voor de recuperatie van de RV (wij krijgen al jaren terug papieren aangiftes daardoor, zelfs mijn ouders (70 en 80+).
In tegenstelling tot Saxo betalen ze ook de kosten van transfers terug (MeDirect doet dat ook).
Veel hangt af van wat je wilt kopen. Tegen de kosten die Saxo momenteel aanrekent, kan geen enkele andere Belgische broker op. En dat is zeker voor buitenlandse aandelen en ETF's een groot pluspunt.
Je krijgt van elke aan- of verkoop een borderel, alsook van elk dividend. Mijn dividendaandelen koop ik om die reden zoveel als mogelijk bij Keytrade om de papieren in te dienen bij de belastingen voor de recuperatie van de RV (wij krijgen al jaren terug papieren aangiftes daardoor, zelfs mijn ouders (70 en 80+).
In tegenstelling tot Saxo betalen ze ook de kosten van transfers terug (MeDirect doet dat ook).
Veel hangt af van wat je wilt kopen. Tegen de kosten die Saxo momenteel aanrekent, kan geen enkele andere Belgische broker op. En dat is zeker voor buitenlandse aandelen en ETF's een groot pluspunt.
Saxo betaald toch ook de kosten van transfers terug.
Dit was ook de reden waarom ik naar Saxo getransfereerd heb en niet naar MeDiect of Keytrade daar bij Saxo de voorwaarden beter waren.
Dit was ook de reden waarom ik naar Saxo getransfereerd heb en niet naar MeDiect of Keytrade daar bij Saxo de voorwaarden beter waren.
Enig nadeel is dat ze de transferkosten terugbetalen in transactiekosten maar dacht dat dat bij de andere brokers ook zo was.
Het is mogelijk dat de andere bank kosten aanrekent voor het uitvoeren van de transfer. Wij verzoeken u om de kosten na te kijken
alvorens de aanvraag bij ons in te dienen. Saxo Bank betaalt de aangerekende transferkosten terug in de vorm van een tegoed aan
transactiekosten tot maximaal € 1000. Het tegoed is 6 maanden geldig na activatie. Stuur ons een rekeningafschrift van deze kosten
naar transfersBE@saxobank.com, zodat wij het tegoed kunnen toekennen zodra de transfer is afgerond.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... fecten-aan
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 535958A%7D
Mja.. Bij Bolero rekenen ze 50 euro per uitgaande lijn aan. Daar kan je dan al wel wat transacties mee doen bij Saxo.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
Stuur best eerst even een mail zodat je alles op papier hebt.
Je moet ook eens vragen hoelang de transactiekosten geldig zijn, ik dacht 3 maanden maar kunnen er ook 6 zijn.
Anders ben je op het laatst van de rit nog je geld kwijt
Bij Keytrade en Re=Bel worden de transactiekosten terugbetaald in cash op je beursrekening. Ik dacht bij MeDirect ook, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij Keytrade gewoon gestort op de zichtrekening, direct zonder enige poespas, zeer goede service.karine schreef: ↑14 juni 2024, 11:33Enig nadeel is dat ze de transferkosten terugbetalen in transactiekosten maar dacht dat dat bij de andere brokers ook zo was.
Het is mogelijk dat de andere bank kosten aanrekent voor het uitvoeren van de transfer. Wij verzoeken u om de kosten na te kijken
alvorens de aanvraag bij ons in te dienen. Saxo Bank betaalt de aangerekende transferkosten terug in de vorm van een tegoed aan
transactiekosten tot maximaal € 1000. Het tegoed is 6 maanden geldig na activatie. Stuur ons een rekeningafschrift van deze kosten
naar transfersBE@saxobank.com, zodat wij het tegoed kunnen toekennen zodra de transfer is afgerond.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... fecten-aan
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 535958A%7D
Make Spaargids " Great Again ! "