Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Dus als ik de logica doortrek, dan geef ik mijn kind geen eten mee want die krijgt wel eten ten koste van iemand anders?haelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 08:41Ik ben niet akkoord dat dat moet gegeven worden, die gratis maaltijden.
Maar die mantra van niets is gratis, is volksverlakkerij.
Je hebt ook maar een copy paste van de theorie van BDW gepost hier.
Als ik van Vooruit gratis openbaar vervoer zou krijgen in BE en evenveel belastingen betaal bij NVA waar niets gratis is.... dan weet ik het verschil alleszins wel.
Fijn, dan kan ik dat geld oppotten om volgende maand een nieuwe iPhone te kopen.
Gratis vervoer... Ook zoiets. Het kan 'volksverlakkerij' zijn maar de gemeenschap betaald daar wel in mee. Jawel, ik, jij, jouw ouders, ...
Ik kan over 10 min. een politieke partij oprichten en enkel verkondigen wat mensen willen horen. Ik zou me nogal populair kunnen maken hoor
Niet te veel logisch proberen nadenken... en als je het toch wil doen >>>
Als ik van Vooruit gratis openbaar vervoer zou krijgen in BE en evenveel belastingen betaal bij NVA waar niets gratis is.... dan weet ik het verschil alleszins wel.
De ene doet het op aan het ene. De andere partij aan wat anders. Op is het toch op het einde van de rekening. Daar ben ik van overtuigd.
De nva was nu niet het toonbeeld van de centen goed beheren in de Vlaamse regering of ooit, kort, in de nationale regering.
Het uitleggen is een ding. Het zelf ook doen is wat anders.
Het kan wel lukken want zo is nva ook groot geworden.
Eigenlijk is dat het recept dat ze allemaal proberen maar het zal toch nog van de kok afhangen of het wat wordt.
De ene doet het op aan het ene. De andere partij aan wat anders. Op is het toch op het einde van de rekening. Daar ben ik van overtuigd.
De nva was nu niet het toonbeeld van de centen goed beheren in de Vlaamse regering of ooit, kort, in de nationale regering.
Doen. Ik pak wel een zak chips en ik bekijk ondertussen jouw vooruitgang.
Eigenlijk is dat het recept dat ze allemaal proberen maar het zal toch nog van de kok afhangen of het wat wordt.
-
- Full Member
- Contacteer:
@mver : kijk een dt-foutKevva schreef: ↑15 juni 2024, 17:23 Gratis vervoer... Ook zoiets. Het kan 'volksverlakkerij' zijn maar de gemeenschap betaald daar wel in mee. Jawel, ik, jij, jouw ouders, ...
Ik kan over 10 min. een politieke partij oprichten en enkel verkondigen wat mensen willen horen. Ik zou me nogal populair kunnen maken hoor
Als je populair wil worden zou ik voorstellen om je eerst eens goed rond te eten, Latijnse oneliners te blokken, zorgen dat je uitgenodigd wordt in een populaire "quiz" om daar met je oneliners te scoren en daarna een beetje zuur rondkijken. Daarna moet je een crashdieet volgen maar wel zuur blijven rondkijken ... succes gegarandeerd !
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Moest je droom uitkomen dan zou het wel eens een nachtmerrie kunnen worden: “gratis” maar slecht openbaar vervoer en veel hogere belastingen (want gratis bestaat natuurlijk niet)haelewyn schreef: ↑15 juni 2024, 18:45 Niet te veel logisch proberen nadenken... en als je het toch wil doen >>>
Doen. Ik pak wel een zak chips en ik bekijk ondertussen jouw vooruitgang.
Het grote voorbeeld van het “gratis” openbaar vervoer in Hasselt (een verwezenlijking van Steve “alles is gratis” Stevaert) bleek ook zo’n nachtmerrie te zijn, voor de stadskas van de stad Hasselt tenminste. De jaarlijkse kostprijs van 600.000 euro (“gratis”???) bleek toch iets te veel van het goede te zijn …
Een krantenartikel uit 2013:
”De stad Hasselt stapt af van de gratis bussen. 16 jaar nadat toenmalig burgemeester Steve Stevaert stuntte met het idee. De stad wil de bus enkel nog gratis houden voor specifieke doelgroepen. Het afschaffen van het gratis busvervoer moet de stadskas jaarlijks zo'n 600.000 euro opleveren.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Abatoetnie schreef: ↑15 juni 2024, 19:19@mver : kijk een dt-foutKevva schreef: ↑15 juni 2024, 17:23 Gratis vervoer... Ook zoiets. Het kan 'volksverlakkerij' zijn maar de gemeenschap betaald daar wel in mee. Jawel, ik, jij, jouw ouders, ...
Als je populair wil worden zou ik voorstellen om je eerst eens goed rond te eten, Latijnse oneliners te blokken, zorgen dat je uitgenodigd wordt in een populaire "quiz" om daar met je oneliners te scoren en daarna een beetje zuur rondkijken. Daarna moet je een crashdieet volgen maar wel zuur blijven rondkijken ... succes gegarandeerd !
Je vergeet de 10miles
Dat je daar zo zeker van kunt zijn ...Kevva schreef: ↑15 juni 2024, 17:23Ik kan over 10 min. een politieke partij oprichten en enkel verkondigen wat mensen willen horen. Ik zou me nogal populair kunnen maken hoorhaelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 08:41
Ik ben niet akkoord dat dat moet gegeven worden, die gratis maaltijden.
Maar die mantra van niets is gratis, is volksverlakkerij.
Je hebt ook maar een copy paste van de theorie van BDW gepost hier.
Els Ampe dacht ook eventjes te komen uitpakken en scoren met haar 10(?) puntenplan ?
Haar resultaat gezien van 9juni ?
Heb je een idee met welke budgetten een stad werkt ?VincentVega schreef: ↑15 juni 2024, 19:54 De jaarlijkse kostprijs van 600.000 euro (“gratis”???) bleek toch iets te veel van het goede te zijn …
Een krantenartikel uit 2013:
”De stad Hasselt stapt af van de gratis bussen. 16 jaar nadat toenmalig burgemeester Steve Stevaert stuntte met het idee. De stad wil de bus enkel nog gratis houden voor specifieke doelgroepen. Het afschaffen van het gratis busvervoer moet de stadskas jaarlijks zo'n 600.000 euro opleveren.”
Één megalomaan stadsprojectje schrappen geeft vele jaren gratis openbaar vervoer.
Het is een kwestie van keuzes.
Ik vind openbaar vervoer een goede keuze en ik heb al veel slechtere keuzes zien maken voor meer geld.
Verzin gewoon een paar puntjes
- Gratis maaltijden voor alle kinderen jonger dan 12
- Gratis openbaar vervoer
- Investeringen in onderwijs, gezondheidszorg, betaalbaar wonen en justitie
- Pensioenleeftijd blokkeren op 65 jaar
- Aanpassing loonnormwet waardoor inkomens onder 3000 euro bruto minder belast worden
Met zoiets scoor je altijd maar iemand die wat verstand heeft denkt meteen 'Ok, leuk maar wie gaat dat betalen?'
Dan val je eigenlijk vrijwel meteen door de mand want iedereen weet dat dit valse beloftes zijn.
Dan zou ik nog kunnen zeggen van 'We halen het bij de rijken, zoals de Couckes en Verhulstjes'. Enfin, we gaan dat proberen zolang ze geen buitenlandse constructies opzetten. Mochten ze daar in slagen zullen we het bij de hogere middenklasse halen (als dat toereikend is, anders is het gewoon bij iedereen tenzij bij werklozen).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
--KNIP--
Helemaal akkoord, Kevva! Zalig zijn de armen van geest die geloven in de gratis luchtkastelen op andermans kosten van onze linkse partijen. We gaan het geld halen waar het zit! Tax the rich!
Helemaal akkoord, Kevva! Zalig zijn de armen van geest die geloven in de gratis luchtkastelen op andermans kosten van onze linkse partijen. We gaan het geld halen waar het zit! Tax the rich!
-
- Newbie
- Contacteer:
Aan de overkant vsn jullie opinie zijn er genoeg die jullie even arm inschatten. What's the point.Popkwiskampioen schreef: ↑16 juni 2024, 07:57
Zalig zijn de armen van geest die geloven in ..... gratis.... andermans kosten .....linkse partijen.
Ik stel een taks voor op armoede. Iedereen die al een maand of langer in het rood staat met zijn rekening : 2 procent taks op het bedrag in het rood. Of ineens vanaf dag 1 verdorie. De staat heeft geld nodig.
Dan komen we er zeker wel.
Wat er nog beter aan is : ik ga geen last hebben van die taks !
Dan komen we er zeker wel.
Wat er nog beter aan is : ik ga geen last hebben van die taks !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk. Twijfel je daar soms aan?
Euh, maar die partijen bestaan al een tijdje: Vooruit en PVDA.
Niet voor niets de Partij Van De Afgunst (excuses aan KV )
Alhoewel hun succes ook wel komt door die andere uitleg die ik nu veel hoor: Partij Voor De Allahtonen.
Er was een tijd waarin de communisten godsdienst opium voor het volk vonden. Het doet pijn aan de ogen hoe je ze nu uit puur electorale overwegingen deze principes overboord ziet gooien.
Verder met de regeringsvorming:
De sossen trekken ondertussen op jacht met de fanfare op kop het bos in:
Is Mateke Matrak zijn narcistische zelf:
En gaan de vakbonden geheel voorspelbaar al actie voeren tegen een Waalse regering die er nog niet eens is. Het wordt een warme herfst.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jup. Ik twijfel daar aan. Omdat ik in de groep zit die iets over het onderwerp weten. Niet in die andere groep die denken dat ze het weten.
Pffff... teveel foto's en te weinig tekst maakt het hierboven ook niet echt leesbaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tutut, ik twijfel er niet aan dat jij je daar wel door heen worstelt ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Versus......
https://www.youtube.com/watch?v=DunPmJ87RDY
CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2024, 11:33
Tutut, ik twijfel er niet aan dat jij je daar wel door heen worstelt ...
Ik sla liever grote stukken over.. zoals ik het zie heb ik niet echt iets gemist.