Regeringsvorming 2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Een vergelijking die er geen isWoz schreef: ↑16 juni 2024, 13:41Ik was onlangs aan het werk in een villa waar de eigenaar de hobby heeft om zijn tuin steeds groter te maken. Ondertussen heeft die iets van een 20 hectare gazon.
Wat als die op een dag aan uw deur aanklopt? Ik koop uw huis voor zoveel, oprotten.
Weigeren is moeilijk want dan geraak je op den duur ingesloten en daalt de waarde van je woning.
Ok voor u?
Ook al weet ik niet wat je punt is: het is jouw huis, jij beslist of je het verkoopt of niet. Goed zo?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Je bent een van de weinigen die hem nog met iets associeert.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 juni 2024, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De lijst met wie Bertje Bleit geen ongenoegen had zal sneller op te stellen zijn.
Zijn laatste wapenfeit is dat hij nu Fouad Ahidar steunt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je moet wel weten wat je wilt hé, ofwel zorgt Vlaanderen dat ze geen bijkomende schuld maakt door nog harder te besparen op haar bevoegdheden ofwel laat je toe dat er schuld toename is. Vlaanderen moet het net als Brussel en Wallonië doen met het geld dat ze van de federale overheid krijgt (financieringswet) meer uitgeven betekent een groter begrotingstekort. Vlaanderen het heeft onder Jambon voor elkaar gekregen om de schuld onder controle te houden, maar het is wel duidelijk dat er meer middelen nodig zijn voor de regio's en dat een hele reeks subsidies en sociale koterijen de schop op moeten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vooruit heeft hier een verkeerd symbool gekozen vind ik.VincentVega schreef: ↑16 juni 2024, 13:27 Die gratis brooddozen moeten en zullen er komen, vanwege Melissa en Conner
Lege brooddozen zijn er sowieso al niet veel, in Vlaanderen is er niemand die honger moet lijden, er zijn genoeg instanties waar gratis of extreem goedkoop aan voedsel kan geraakt worden. Als de brooddoos dan toch nog leeg is dan komt niet door armoede maar door luiheid van die betrokken ouders. Die paar gevallen per school worden sowieso nu al opgevolgd. Als Vooruit het heeft over ongezond voedsel in de brooddoos dan hebben ze een punt maar het is niet aan het onderwijs om dit op te lossen, dit is wederom een taak van de ouders.
Wat is de volgende stap ? Kinderen die niet goed gekleed gaan 's morgens laten aankleden door de leerkrachten ? Leerlingen die niet gewassen zijn in school laten douchen voor het eerste lesuur ? Leerlingen die te voet naar huis moeten laten thuis brengen door de leerkrachten ? Enzovoorts !!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ik denk dat Woz niet veel kaas heeft gegeten van immobiliën. Een huis dat ingesloten wordt door gazon(!) zou in waarde minderen?VincentVega schreef: ↑16 juni 2024, 14:57Een vergelijking die er geen isWoz schreef: ↑16 juni 2024, 13:41 Ik was onlangs aan het werk in een villa waar de eigenaar de hobby heeft om zijn tuin steeds groter te maken. Ondertussen heeft die iets van een 20 hectare gazon.
Wat als die op een dag aan uw deur aanklopt? Ik koop uw huis voor zoveel, oprotten.
Weigeren is moeilijk want dan geraak je op den duur ingesloten en daalt de waarde van je woning.
Ok voor u?
Ook al weet ik niet wat je punt is: het is jouw huis, jij beslist of je het verkoopt of niet. Goed zo?
In welk parallel universum is zoiets realistisch? Of het zou moeten zijn dat dat dat gazon voorheen het optrekje van Hugh Hefner was
Op het eerste zicht misschien. Maar dit kan gebruikt worden in de onderhandelingen om iets anders te bekomen.
Er gaat niemand hen kwalijk nemen dat ze dit laten vallen, maar ze kunnen hun coalitiepartners zo wel iets anders laten slikken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je moet de politieke loopbaan van "Senator Q" er eens op nalezen, die is van links naar rechts, naar averechts, van Belgisch gezind naar Vlaams gezind, ... van een opportunist gesproken, je zou denken dat hij stilaan uitgezongen is maar ik zou het zelfs geloven mocht hij overstappen naar het blok of de nva zodat hij in Kortrijk toch nog opnieuw burgemeester zou kunnen worden
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. Aan die eventuele coalitiepartners dus om daar niet in te trappen.CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2024, 15:08 Op het eerste zicht misschien. Maar dit kan gebruikt worden in de onderhandelingen om iets anders te bekomen.
Er gaat niemand hen kwalijk nemen dat ze dit laten vallen, maar ze kunnen hun coalitiepartners zo wel iets anders laten slikken.
Vooruit hoeft dus helemaal niet mee in de coalitie te komen, als het alleen maar is voor extra zetels te zorgen …EarthNvstr1 schreef: ↑16 juni 2024, 15:36Inderdaad. Aan die eventuele coalitiepartners dus om daar niet in te trappen.CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2024, 15:08 Op het eerste zicht misschien. Maar dit kan gebruikt worden in de onderhandelingen om iets anders te bekomen.
Nochtans hebben zij die zetels net behaald op basis van punten die ze naar voor geschoven hebben. Of schat ik het verkeerd in ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uiteraard niet. Niemand is verplicht om een coalitie (of laat staan een regering) te vormen.KV schreef: ↑16 juni 2024, 15:39Vooruit hoeft dus helemaal niet mee in de coalitie te komen, als het alleen maar is voor extra zetels te zorgen …EarthNvstr1 schreef: ↑16 juni 2024, 15:36 Inderdaad. Aan die eventuele coalitiepartners dus om daar niet in te trappen.
Ze hebben zetels in het parlement behaald op basis van het resultaat van de verkiezing.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat geldt natuurlijk ook voor N-VA en CD&V, en bij uitbreiding voor alle partijen die een of meerdere zetels hebben behaald.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wel ja , vandaar dat ook van die partijen punten zullen moeten worden ingewilligd bij formatiegesprekkenVincentVega schreef: ↑16 juni 2024, 18:42Dat geldt natuurlijk ook voor N-VA en CD&V, en bij uitbreiding voor alle partijen die een of meerdere zetels hebben behaald.