tak 21 promo
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
-
- Full Member
- Contacteer:
tak 21 promo
Goedenavond, zouden er verzekeraars met promo’s op de proppen komen de komende maanden? Ik denk hierbij aan de stijgende lange termijnrente, de aflopende staatsbon in september…
Re: tak 21 promo
Ja, dat is nu al voor de huidige staatsbon.
De Tijd, 16 mei 2024:
De Tijd, 16 mei 2024:
Ethias lanceert vrijdag een langlopende spaarverzekering die meteen de hoogste gegarandeerde rente van de markt biedt. Het gaat om Ethias Savings 9Y, een contract met een looptijd van negen jaar dat de eerste acht jaar een jaarlijkse rente van 3 procent garandeert. Ligt uw instapbedrag hoger dan 20.000 euro, dan bedraagt de gegarandeerde rente zelfs 3,2 procent. Er zijn geen instap- en beheerskosten, maar er is wel de verzekeringstaks van 2 procent op de premie, die voor alle tak21-verzekeringen geldt.
Ethias lanceert vrijdag nog een tweede tak21-product voor spelers met een kortere beleggingshorizon. Ethias Savings 3Y heeft een looptijd van drie jaar en biedt een gegarandeerde rente van 2,90 procent (of 3,10 procent voor hogere bedragen dan 20.000 euro).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zijn er hier al ervaringen met het openen van een Ethias Savings 21 bij Ethias. Kan blijkbaar enkel in een kantoor op afspraak.
Geen ervaring mee,wel interessant, rendement ongeveer zoals obligaties, maar i.d.d. enkel op afspraak....
Dichtsbijzijnde kantoor is 30 km. voor mij...
Wat met de roerende voorheffing?
Geen roerende voorheffing op Ethias Savings 9Y aangezien deze langer dan 8 jaar en 1 dag loopt?
Wel roerende voorheffing (30%) indien bijkomend geen overlijdensverzekering genomen wordt op Ethias Savings 3Y aangezien deze minder dan 8 jaar loopt?
Niet interessant op iets oudere leeftijd aangezien dan de premies over een overlijdensverzekering duur worden.
Geen roerende voorheffing op Ethias Savings 9Y aangezien deze langer dan 8 jaar en 1 dag loopt?
Wel roerende voorheffing (30%) indien bijkomend geen overlijdensverzekering genomen wordt op Ethias Savings 3Y aangezien deze minder dan 8 jaar loopt?
Niet interessant op iets oudere leeftijd aangezien dan de premies over een overlijdensverzekering duur worden.
doet mij wat denken aan de First rekening indertijd
als dat maar goed komt
als dat maar goed komt
-
- Full Member
- Contacteer:
Er is een staatsgarantie van 100.000 €. Dus als je onder dat bedrag blijft zal je nooit je geld kwijt zijn.
En voor de first rekening is het ook zo dat niemand zijn geld kwijt gespeeld is (ook niet de mensen die héél veel geld op de first rekening hadden gezet).
Als je rekening houdt met de taks van 2% bij aankoop, dan heb je een netto-rendement van 2,94% als je het contract afkoopt na 8 jaar en 1 dag.
"Savings 21+, 9Y" lijkt me dus wel een aanrader.
Afhankelijk van wat rentes gaan doen de komende 8 jaar.Tissik9 schreef: ↑11 juni 2024, 22:22Er is een staatsgarantie van 100.000 €. Dus als je onder dat bedrag blijft zal je nooit je geld kwijt zijn.
En voor de first rekening is het ook zo dat niemand zijn geld kwijt gespeeld is (ook niet de mensen die héél veel geld op de first rekening hadden gezet).
Als je rekening houdt met de taks van 2% bij aankoop, dan heb je een netto-rendement van 2,94% als je het contract afkoopt na 8 jaar en 1 dag.
"Savings 21+, 9Y" lijkt me dus wel een aanrader.
Indien lagere rentes, goede zet.
Indien hogere rentes, pech.
bij First waren het ook hoge rentes, met minimale kosten ...
tot de boel ontplofte en ze staatssteun nodig hadden
tot de boel ontplofte en ze staatssteun nodig hadden
Ik zag net dat KBC ook nog een cashback actie heeft van 2% op de Life Class 21 8Y. m.a.w, ze betalen de 2% premietax dus terug.
Dit geeft dan een gegarandeerde rentevoet van 2.5% netto op 8 jaar + een mogelijke bijhorende winstdeelname.
Op zich geen slecht aanbod, of mis ik iets?
Dit geeft dan een gegarandeerde rentevoet van 2.5% netto op 8 jaar + een mogelijke bijhorende winstdeelname.
Op zich geen slecht aanbod, of mis ik iets?