Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Sommigen hier, moeten op hun taal letten. Arrogantie is voor niets nodig.
Naar het schijnt zouden dat er zeer weinig zijn, niet zoveel kinderen komen immers zonder eten naar school. Ik geloof ook niet dat dit iets met armoede te maken heeft, iedereen heeft hier wel een of andere vorm van inkomen en voor gezinnen met kinderen is er heel zeker financiële en sociale ondersteuning. Wij leven hier niet in een land waar kinderen door armoede honger hoeven te leiden, als kinderen geen eten krijgen komt dat doordat ouders hun prioriteit elders ligt. Dus nee, de conclusie van links dat armoede de oorzaak is van lege brooddozen en het verwaarlozen van kinderen klopt voor geen meter. Dat het vaker voorkomt bij armere mensen wil ik gerust aannemen, een groot deel van de armoede is immers eveneens te wijten aan het leggen van verkeerde prioriteiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zo duur is het niet om een brooddoos te vullen. Ik denk dat het eerder aan organisatie ligt. 's Morgens geen tijd of zin om op te staan. Of de dag ervoor niet naar de winkel geweest.
Te arm om een brooddoos te vullen, dat geloof ik niet. Twee sneetjes brood, wat confituur, een banaan, een koek en water uit de kraan kost niet veel.
Te arm om een brooddoos te vullen, dat geloof ik niet. Twee sneetjes brood, wat confituur, een banaan, een koek en water uit de kraan kost niet veel.
Ik denk dat marginaal gedrag redelijk evenredig verdeelt is van arm naar rijk.
Voor bepaalde soorten marginaal gedrag heb je best wel veel centen nodig. Daaruit zou je kunnen concluderen dat rijke ouders die hun kinderen verwaarlozen harder moeten aangepakt worden dan arme ouders die dat doen.
Gratis maaltijden op school zullen daar inderdaad het verschil niet maken. Ik denk dat de betrokken partijen op scholen zeker sociaal intelligent genoeg zijn om dergelijke zaken die jammergenoeg wel voorkomen op een verstandige manier aan te pakken.
Het is wel weer iets dat er bij komt in het al heel ruime takenpakket van scholen.
Ik zie hier dat het op de middag altijd rush is in de supermarkt van de schoolgaande jeugd die koffiekoeken komen kopen.. en hun verpakkingen gewoon op het trottoir gooien op weg naar school.
Die hebben geen boterhammendoos maar ook geen honger.
De moraal van het verhaal : in de kinderen hun brooddoos kijken alleen gaat je niet wijzer maken.
Die hebben geen boterhammendoos maar ook geen honger.
De moraal van het verhaal : in de kinderen hun brooddoos kijken alleen gaat je niet wijzer maken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb je een inschatting van hoe de verdeling is tussen rijke en arme marginalen?Woz schreef: ↑17 juni 2024, 12:35Ik denk dat marginaal gedrag redelijk evenredig verdeelt is van arm naar rijk.
Voor bepaalde soorten marginaal gedrag heb je best wel veel centen nodig. Daaruit zou je kunnen concluderen dat rijke ouders die hun kinderen verwaarlozen harder moeten aangepakt worden dan arme ouders die dat doen.
Gratis maaltijden op school zullen daar inderdaad het verschil niet maken. Ik denk dat de betrokken partijen op scholen zeker sociaal intelligent genoeg zijn om dergelijke zaken die jammergenoeg wel voorkomen op een verstandige manier aan te pakken.
Het is wel weer iets dat er bij komt in het al heel ruime takenpakket van scholen.
Wanneer behoor je tot een van beide categorieën?
Waarom moeten rijke ouders zwaarder aangepakt worden? Is dat geen discriminatie?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
+1Orakel van Brakel schreef: ↑17 juni 2024, 12:16 Zo duur is het niet om een brooddoos te vullen. Ik denk dat het eerder aan organisatie ligt. 's Morgens geen tijd of zin om op te staan. Of de dag ervoor niet naar de winkel geweest.
Mijn inschatting staat in de eerste zin: een evenredige verdeling.VincentVega schreef: ↑17 juni 2024, 13:08Heb je een inschatting van hoe de verdeling is tussen rijke en arme marginalen?Woz schreef: ↑17 juni 2024, 12:35
Ik denk dat marginaal gedrag redelijk evenredig verdeelt is van arm naar rijk.
Waarom moeten rijke ouders zwaarder aangepakt worden? Is dat geen discriminatie?
Dat lijkt mij minder discriminerend dan: ’de meeste marginalen zitten in de lagere sociale klasse behalve de uitzonderingen’ waarop ik reageerde.
Waarom betalen we belastingen volgens inkomen? Waarom zijn in sommige landen verkeersboetes in functie van het inkomen?
Omdat het gaat om de relatieve verhoudingen tussen inkomen en uitgaven. Niet om de absolute bedragen.
De regeringsonderhandelingen lijken redelijk vlot te verlopen. Vooral de Waalse dan. Hier in de straat hangen sommige mensen reeds de Belgisch vlag uit om de politici te steunen bij de onderhandelingen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Is dat discriminerend? Ik vind vooral dat beide inschattingen heel persoonlijk en subjectief zijn, en weinig of niet onderbouwd.Woz schreef: ↑17 juni 2024, 14:05Mijn inschatting staat in de eerste zin: een evenredige verdeling.VincentVega schreef: ↑17 juni 2024, 13:08
Heb je een inschatting van hoe de verdeling is tussen rijke en arme marginalen?
Dat lijkt mij minder discriminerend dan: ’de meeste marginalen zitten in de lagere sociale klasse behalve de uitzonderingen’ waarop ik reageerde.
Mensen me een hoger inkomen - of rijke marginalen - moeten dus "harder aangepakt worden". Ik zie niet in waarom een bestraffing van verwaarlozing (in termen van boete, celstraf ...) hoger zou moeten zijn dan voor ouders met een lager inkomen. Of zijn de kinderen van ouders met een lager inkomen minder belangrijk?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is het net. Bestraffing moet zoveel mogelijk gelijk zijn. Of het nu rijke of arme ouders zijn.
Rekenkundig voorbeeld: de rechter kan iemand met 1000€ inkomen een boete van 100€ opleggen en iemand met 5000€ een boete van 500€.
Dan zijn beide toch evenveel gestraft bij een geval van dezelfde gepleegde feiten?
Rekenkundig voorbeeld: de rechter kan iemand met 1000€ inkomen een boete van 100€ opleggen en iemand met 5000€ een boete van 500€.
Dan zijn beide toch evenveel gestraft bij een geval van dezelfde gepleegde feiten?
Zal meer met de match van de rode duivels te maken hebben maar ik veronderstel dat dit een grap was ....
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, net niet. Die ene moet €400 boete meer betalen.
En wat doen we dan met daders van pakweg groepsverkrachtingen? Als het daders zijn die netjes al hun inkomsten aangeven twee opstellen laten schrijven, en de zwartwerkende daders slechts één?
Daders van groepsverkrachting moeten stuk schrijven met als thema: respect voor vrouwen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Taakstraffen en gevangenisstraffen zijn nog meer aan de rechter om te oordelen over een gepaste straf in functie van de specifieke omstandigheden.
Mijn voorbeeld ging over straffen uitgedrukt in euro’s. En euro’s zijn relatief.
Stel dat je een snelheidsovertreding begaat en je krijgt daarvoor een boete van 5€ in de bus. Zou je je dan gestraft voelen?
Mijn voorbeeld ging over straffen uitgedrukt in euro’s. En euro’s zijn relatief.
Stel dat je een snelheidsovertreding begaat en je krijgt daarvoor een boete van 5€ in de bus. Zou je je dan gestraft voelen?