Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Alle citaten zijn echt … en de bron ervan dat ben jijWoz schreef: ↑17 juni 2024, 19:38Knippen en plakken á la Carpe in een poging om te lezen wat je wil lezen.VincentVega schreef: ↑17 juni 2024, 19:04
Niet de flauwerik uithangen he .. of weet je al niet meer wat je zelf geschreven hebt?
Eerst verklaar je dat ouders met een hoger inkomen die hun kinderen verwaarlozen harder moeten aangepakt worden dan arme ouders die dat doen.
En op de vraag waarom rijke ouders zwaarder moeten aangepakt worden, maak je de vergelijking met belastingen of verkeersboetes (die in sommige landen afhangen van het inkomen).
Sommige mensen hebben al eens een geheugenopfrissing nodig.
Graag gedaan!
Laatst gewijzigd door VincentVega op 17 juni 2024, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dan had je dan toch ook geen studiebeurs gehad?
En als uw vader maar net iets teveel verdiende om recht te hebben op een studiebeurs dan zal de gemiddelde aanslagvoet op zijn belastingsbrief niet hoog geweest zijn?
Misschien zelfs lager dan dat hij een 10% vlaktaks had moeten betalen?
En als uw vader maar net iets teveel verdiende om recht te hebben op een studiebeurs dan zal de gemiddelde aanslagvoet op zijn belastingsbrief niet hoog geweest zijn?
Misschien zelfs lager dan dat hij een 10% vlaktaks had moeten betalen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zou best kunnen. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Het is ondertussen meer dan 40 jaar geleden en een balorige puber heeft andere prioriteiten dan de koterijen van de Belgische fiscus te doorgronden ...
En ik kan het hem niet meer vragen
Het familie-inkomen was alleszins laag genoeg om mij te laten ontsnappen aan de legerdienst. Via broederdienst.
Dat lijkt me nu wel heel laag. Maar het gaat mij om het principe, een vlaktaks zou een vereenvoudiging van jewelste zijn.
Als we de Laffercurve buiten beschouwing laten zou het de politiekers onmiddellijk dwingen tot bezuinigingen. Een win win dus
En zo inslecht ben ik nog niet met mijn 10%:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 17 juni 2024, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat is niet toegelaten door Vlaams Belang.Abatoetnie schreef: ↑16 juni 2024, 22:36 Een gratis operatie waarbij ze een knoop in de zaadleider van hun vader leggen zou veel meer problemen oplossen dan die gratis maaltijd.
Is geen verworven recht.
Laatst gewijzigd door platin op 17 juni 2024, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Er zit blijkbaar een haar in de boter bij de regeringsvorming. De Belgische vlag van de buren hangt halfstok…
Zou je dan ook de eerste belastingsvrije som (2024 iets van een 10.000€) afschaffen? En de verhogingen van dat bedrag volgens het aantal kinderen?
Ah dat is het maar ….EarthNvstr1 schreef: ↑17 juni 2024, 19:42Die hele post plakken is natuurlijk ook weer niet echt nodig.
Ik dacht -zowaar- dat er een andere strategie achter zat
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laat ons die maar behouden
Wie kinderen wil moet daar eigenlijk zelf voor kunnen instaan. Maar kom, ik ben in een gulle bui: laat ons nog tot twee kinderen belastingsvoordeel geven.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Oei, dat is vast en zeker niet het antwoord wat Woz verwachtte op zijn suggestieve vraagCarpeNoctem schreef: ↑17 juni 2024, 20:36Laat ons die maar behoudenWie kinderen wil moet daar eigenlijk zelf voor kunnen instaan. Maar kom, ik ben in een gulle bui: laat ons nog tot twee kinderen belastingsvoordeel geven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zelfs met een vlaktaks van 10% gaan er proberen om de kantjes er af te lopen.CarpeNoctem schreef: ↑17 juni 2024, 19:48 Hier ga ik dan niet akkoord. Ik zou voor iedereen pleiten voor lagere belastingen.
Maak de personenbelasting een vlaktaks van 10%, alle koterijen weg en de politiekers moeten maar zorgen dat ze toekoemen.
De inkomsten van een werknemer zijn tot de laatste cent gekend, als ik tax on web open dan hoef ik in theorie niks in te vullen, alles staat reeds ingevuld.
Bij een zelfstandige (al of niet in bijberoep) en KMO's is er veel niet geweten en daar begint het gefoefel. Communiefeest van de kleinen wordt in de boeken ingeschreven als een receptie voor leveranciers en klanten, schoolboeken worden betaald met cadeaubons aangekocht in de Standaard als "relatiegeschenk", de (grote)auto van de echtgenote staat op naam van de firma want heel af en toe gaan ze wel eens een pot verf halen met die auto, enzovoorts, enzovoorts ... met een vlaktaks van 10% gaan ze nog altijd dezelfde truken van de foor toepassen en jij en ik zullen nog altijd zelf de communie van onzen kleinen betalen, zijn schoolboeken, de naft in onze auto.
Zelfstandigen en KMO's (en grotere firma's) mogen van mij allemaal goed hun boterham verdienen (en de merendeel doet dat) maar hun (al of niet dik) belegde boterham is nooit dik genoeg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is gewoon omdat ik zelf nogal trigger op eenvoudige oplossingen voor complexe situaties zoals bijvoorbeeld een samenleving.VincentVega schreef: ↑17 juni 2024, 20:53Oei, dat is vast en zeker niet het antwoord wat Woz verwachtte op zijn suggestieve vraagCarpeNoctem schreef: ↑17 juni 2024, 20:36
Laat ons die maar behouden
Wie kinderen wil moet daar eigenlijk zelf voor kunnen instaan. Maar kom, ik ben in een gulle bui: laat ons nog tot twee kinderen belastingsvoordeel geven.
Vlaktax 10%
Ik stel 1 of 2 vervolgvragen en de vlaktax ligt al weer van tafel.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat de vlaktax "al weer van tafel ligt"Woz schreef: ↑18 juni 2024, 10:52Het is gewoon omdat ik zelf nogal trigger op eenvoudige oplossingen voor complexe situaties zoals bijvoorbeeld een samenleving.VincentVega schreef: ↑17 juni 2024, 20:53
Oei, dat is vast en zeker niet het antwoord wat Woz verwachtte op zijn suggestieve vraag
Vlaktax 10%
Ik stel 1 of 2 vervolgvragen en de vlaktax ligt al weer van tafel.
Het is niet omdat CN akkoord gaat met een belastingvrije som (al dan verhoogd volgens het aantal kinderen ten laste), dat er geen vlaktax meer is. Het principe blijft hetzelfde: 1 enkel tarief van 10%.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet wat mij betreft.
-
- Full Member
- Contacteer:
CN for president !
Ik vrees met 10% taks op alles je geen samenleving kan "runnen".
We zitten nu rond de 50%, althans voor de sukkelaars die werken en waarvan alles geweten is, en nog lukt het niet om het budget rond te krijgen.
Ik stel 25% voor maar dan ook op de werkelijke inkomsten van iedere gewone werknemer, iedere zelfstandige, iedere KMO, iedere multinational.
Verder stel ik voor om iedereen die fraudeert chemisch te c***streren en een paar dagen in zijn bl*ten aan een schandpaal te laten hangen in de dorpskern alwaar hij resideert. Over die laatste zin kan gedebatteerd worden bij de regeringsonderhandelingen.
Verder zou ik ook voorstellen dat de klok op het spaargidsforum de werkelijke tijd weergeeft en niet 2 uur vroeger