Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ja, hier ook. Werkt voor geen meter, al meermaals geprobeerd vandaag. Aanmelden lukt, verder niet veel te verwachten. Ik hoop maar dat het snel terug werkt.Orakel van Brakel schreef: ↑19 juni 2024, 06:32 Werkt de nieuwe app bij jullie? Meeste knoppen doen helemaal niks wanneer ik er op klik. Als ik al eens iets geopend krijg, loopt het daarna vast. Sorteren doet ook niks.
Ik kan zelfs niet meer aan mijn 2e rekening!!
Ze hebben er weer een soepke van gemaakt. Hopelijk niet dezelfde miserie als bij overgang Binck > Saxo.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Android update maakt ook geen verschil.
Als IT-er ben ik in shock. Hoe kan je zoiets loslaten op klanten??
Meeste knoppen doen gewoon niks. Als ze al iets doen, dan werkt het 1 keer, waarna bij de volgende knop de boel volledig vastloopt.
Meeste knoppen doen gewoon niks. Als ze al iets doen, dan werkt het 1 keer, waarna bij de volgende knop de boel volledig vastloopt.
Hier werkt alles zoals het hoort, op een Android.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Saxo zijn ze er mee bezig. Ik had nog niet gezegd wat mijn probleem is, en hij zei al dat ze er mee bezig zijn. Ik heb dan mijn problemen opgesomd en hij zei telkens dat ze er mee bezig zijn. Echt een kut service. Die vd helpdesk proberen zo veel mogelijk calls te verwerken, zonder echt problemen op te lossen. Die zullen wel met enkele problemen bezig zijn, maar hebben wsl niet eens een volledig zicht op alle problemen. Zou volgens hem in de loop van de dag opgelost zijn. Als IT-er kan ik wel zeggen dat je dit niet op een paar uur opgelost krijgt. Tenzij ze de oude app terug live zetten. Die vroeg ook niks van technische info. Je moet toch weten op welke toestellen het wel/niet werkt. Gewoon klachten afwimpelen met een 'we zijn er mee bezig'.
Echt klungelaars...
Echt klungelaars...
Het prijsverschil met Noleto zit ergens hé. Je wou een goedkopere broker en kreeg die ook!
Alles werkt perfect, en zeer tevreden.!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zeker dat je op de laatste versie van de app zit, best is via play store een update uitvoeren. Hier ook geen problemen.Orakel van Brakel schreef: ↑20 juni 2024, 07:09 Android update maakt ook geen verschil.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook nieuwste Android update geïnstalleerd. Ik probeer straks op mijn zoon zijn tablet.
Antwoord FSMA:debacker schreef: ↑14 juni 2024, 20:31 @ Barryke : heb dat bedrog met die “spread” ook opgemerkt en aangekaart bij Saxo. Daar deden ze alsof het niet bestond en een andere keer dat ze het niet begrepen. Ik hoop dat fsma actie wil ondernemen. Ben benieuwd wat fsma zal antwoorden. Laat het aub zeker weten. Hoe heb je trouwens klacht ingediend ? Ik overweeg het ook te doen maar weet niet juist waar en hoe (email ?)
Zoals u aangeeft communiceert Saxo Bank transparant over de spreadkosten die van toepassing zijn. Volgens de kostenraming van Saxo Bank bestaat de spreadkost uit het verschil tussen de bied- en laatkoers. Deze kost is geen reële kost verbonden aan de uitvoering van het order maar eerder een opportuniteitskost. Het komt in andere lidstaten soms voor dat de geafficheerde koersen ook impliciete kosten zoals spreadkosten bevatten. De bank in kwestie moet hierover dan voldoende informatie verstrekken.
Het kan verder voorkomen dat betere prijzen verkrijgbaar zijn op andere platformen (waar Saxo Bank misschien geen toegang tot heeft). Het feit dat de bied- en laatkoersen verschillend zijn bij Bolero is niet noodzakelijk een probleem voor best execution. Immers, best execution houdt in dat Saxo Bank op consistente basis de optimale uitvoering van orders tracht te verzekeren, rekening houdend met verschillende uitvoeringsfactoren zoals prijs en kosten, snelheid en waarschijnlijkheid van uitvoering, maar ook de types van orders die mogelijk zijn. Bij de uitvoering van orders voor niet-professionele cliënten zullen de factoren prijs en kosten doorslaggevend zijn. De bank stelt een uitvoeringsbeleid op waarin zij o.a. de selectie van de plaatsen van uitvoering (bv. gereglementeerde markten) of de gehanteerde tegenpartijen (bij ontvangst en doorgifte van orders) moet toelichten. Dit betekent dus niet dat de bank voor ieder order steeds de beste bied- en laatkoersen in vergelijking met andere brokers moet aanbieden, maar wel dat zij alle redelijke maatregelen neemt om de orders van haar cliënten tegen de beste voorwaarden te kunnen uitvoeren. Dit is een inspanningsverbintenis, geen garantie- of resultaatsverbintenis.
Ik vraag me af hoe ze de orders van cliënten tegen de beste voorwaarden kunnen uitvoeren wanneer ze niet de beste bied- en laatkoers tonen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op de tablet van mijn zoon heb ik de oude layout en daar werkt het perfect. Op mijn gsm de nieuwe layout en die werkt voor geen meter. Dus ik vermoed dat de mensen bij wie het wel werkt op de oude layout zitten.
Intussen wel gevonden waar ik in de nieuwe layout mijn andere account kan kiezen.
Intussen wel gevonden waar ik in de nieuwe layout mijn andere account kan kiezen.
Ik werk met de nieuwe app, en geen enkel probleem ondervonden.
Had de voorbije dagen ook wat last dat het traag ging op mijn gsm (sorteren en deed niets tot ik opnieuw inlogde, op een aandeel drukken en duurde even eer het laadde....) Vandaag werkt alles correct bij mij.
Dat klopt hé!
Ik stond nu even stil bij de spread van een obligatie.
Enerzijds reclame en kosten verlaging, maar anderzijds ...
Ik stond nu even stil bij de spread van een obligatie.
Enerzijds reclame en kosten verlaging, maar anderzijds ...