Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Gascentrales die - omwille van de vrijgekomen capaciteit door de sluiting van kerncentrales - vele uren hadden moeten draaien en dus ook veel CO2 zouden uitstoten, zeker indien er weinig wind of zon is.Woz schreef: ↑20 juni 2024, 22:26 gascentrales die relatief weinig uren zullen draaien, dus relatief weinig uitstoten, dus dure kWh’en zullen produceren en waarbij er dus een motivatie zal zijn om ze zo weinig mogelijk te moeten gebruiken.
Dus een redelijk goed voorspelbare vaste kost voor iets dat moet dienen als backup.
In tegenstelling tot kernenergie waar er zelfs geen begin gemaakt wordt van een prijsinschatting. Enkel hard bluffen zodanig dat de overheid een blanco cheque moet afgeven.
En dan nog zouden we bijkomend elektriciteit moeten invoeren vanuit Frankrijk (elektriciteit mogelijk gemaakt met kernenergie) of Duitsland (elektriciteit mogelijk gemaakt met steenkool en bruinkool) om er voor te zorgen dat overal het licht zou kunnen branden.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Vanaf 2026 gaan die gascentrales continu in dienst zijn, vanaf 2030 zal alleen al de industrie door elektrificatie 50% meer stroom verbruiken, men weet nu al dat er nog extra (gas)centrales nodig zijn (hopelijk worden dat verlengde kerncentrales). Wat de kost van die Tinne centrales betreft, maakt het zelfs niet uit of ze draaien of niet, het subsidie systeem is zodanig opgesteld dat de uitbater een gegarandeerd rendement op zijn investering krijgt, wat wil zeggen dat we sowieso voor vollast betalen. Waar zit de motivatie om in risicovol duurzaam te investeren terwijl de overheid (Tinne) een rendementsgarantie op fossiel geeft? Het blijft mij verbazen hoe die groene jongens zich aan fossiel gas blijven vastklampen, snap je nu echt niet dat door al die investeringen in gas er juist een lange termijn toekomst perspectief aan fossiel wordt gegeven? Alles wat de komende jaren gebouwd wordt, zal in 2050 nog in dienst zijn. Ik zou al die miljarden veel liever in CO2 vrije energie geïnvesteerd zie, maar ik ben natuurlijk geen groene jongen. Maar goed, om on-topic te blijven, we gaan wellicht een NVA minister op energie krijgen, beter voor het klimaat en onze portemonnee, hoewel het na de passage van Tinne niet meteen effect zal hebben.Woz schreef: ↑20 juni 2024, 22:26 gascentrales die relatief weinig uren zullen draaien, dus relatief weinig uitstoten, dus dure kWh’en zullen produceren en waarbij er dus een motivatie zal zijn om ze zo weinig mogelijk te moeten gebruiken.
Dus een redelijk goed voorspelbare vaste kost voor iets dat moet dienen als backup.
In tegenstelling tot kernenergie waar er zelfs geen begin gemaakt wordt van een prijsinschatting. Enkel hard bluffen zodanig dat de overheid een blanco cheque moet afgeven.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Typisch Tinne: we betalen sowieso de eigenaars van die gascentrales, zelf als ze niet werken. We betalen dus voor een hypothetisch productie en verbruik.
Net zoals we Engie eerst betalen om kerncentrales te sluiten en nadien nog eens om diezelfde kerncentrales terug open te houden. De passage van Groen is rampzalig geweest, en vooral voor onze portemonnee
Net zoals we Engie eerst betalen om kerncentrales te sluiten en nadien nog eens om diezelfde kerncentrales terug open te houden. De passage van Groen is rampzalig geweest, en vooral voor onze portemonnee
Misschien Zuhal Demir?
Ik tip op Bert Wollants
Aan de voorstanders, jullie gaan de eerste zijn om te gaan helpen.
Moest dit hier ter lande plaatsvinden.
Of keren jullie dan jullie kar
https://www.nucleairforum.be/topics/tsj ... -de-feiten
Moest dit hier ter lande plaatsvinden.
Of keren jullie dan jullie kar
https://www.nucleairforum.be/topics/tsj ... -de-feiten
Estate Guru believer.
Welk onderwerp gaan we starten als de regering gevormd is ? Denk daar maar al eens over na.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Lijkt me inderdaad een geschikte kandidaat. Ik ken hem niet zo goed. Hij is van de regio Lier en blijkbaar energie-expert binnen de N-VA.
Ik heb zijn optreden in het verkiezingsdebat over energie jammer genoeg gemist maar gelukkig is er nog FB:
https://www.facebook.com/nieuwvlaamseal ... 854884577/
Stakingen?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Maar nee gij, ze gaan de werkenden wel weer zo zot krijgen dat die gaan staken opdat men de werklozen en leef lonen zou gerust laten
Goed idee. Ik heb dat onderwerp gestart. Moet wel nog goedgekeurd worden dus hou het ondertussen nog even vol zonder.
De werkenden van vandaag zijn soms wel helder genoeg om te begrijpen dat zij de werklozen van morgen of de leefloner van over een jaar of twee kunnen zijn.
Niet iedereen bekijkt dat zo uiteraard. Dat zien we hier ook wel.
- Vincent2018
- Full Member
Na verkiezingen volgt roof op uw portemonnee
Mastercardcoalitie (Vooruit, CD&V en N-VA) heeft zelfs geen PS belge nodig om belastingen te verhogen.
Ze verpakken ‘t als “fiscale hervorming”
- belasting op spaargeld (roerende voorheffing) gaat naar 50%
- hogere belasting op huurinkomsten
- verhoging effectentaks
- nieuwe taks op meerwaarden uit aandelen.
-…
veel courage ....
Mastercardcoalitie (Vooruit, CD&V en N-VA) heeft zelfs geen PS belge nodig om belastingen te verhogen.
Ze verpakken ‘t als “fiscale hervorming”
- belasting op spaargeld (roerende voorheffing) gaat naar 50%
- hogere belasting op huurinkomsten
- verhoging effectentaks
- nieuwe taks op meerwaarden uit aandelen.
-…
veel courage ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Full Member
- Contacteer:
En hoe zit het met de minderwaarde ? Ik heb er wel zo een paar (een paar met meerwaarde ook).
En hoe zit het met de aandelen die je al hebt ? Hoelang gaan ze daarin terug gaan ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Maar dat we meer gaan betalen en minder gaan krijgen is een feit. Met dank aan onze vorige regering.
Maar dat we meer gaan betalen en minder gaan krijgen is een feit. Met dank aan onze vorige regering.