ETF'S
TIP
Re: ETF'S
En dit filmpje valt ook te adviseren: https://www.youtube.com/watch?v=NWnxVvWIFjo
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@gudrun: ik ben ook geïnteresseerd in ‘permanent portfolio’s’ zoals het Weird Portfolio. Op Portfoliocharts.con heb ik ze al grondig bestudeerd (betalende account). Zelf koos ik voor een variant op de Golden Butterfly, dat op zich al een aanpassing is van het klassieke ‘Permanent Portfolio’.
40% IWDA
20% ZPRV
20% GOUD
20% CASH
40% IWDA
20% ZPRV
20% GOUD
20% CASH
Ik koop altijd, zoveelste roder de beurzen zoveelste liever en zoveelste groter de bedragen dat ik koop.
En tot nu toe wordt ik hier steeds voor beloond.
Fear & Greed Index, wanneer deze rond de 20 staat gaan er heel veel lopen maar dan is het net de moment om te kopen.
Noemt dat ook niet tegendraads beleggen ?
Ook steeds mooi om te zien hoe de media hierop inspeelt.
Ik geraak er steeds meer van overtuigd dat een psycholoog betere resultaten kan halen dan een analist.
Ik koop gewoon op 4 vaste momenten per jaar. Ongeacht hoe de koers staat, dit puur om de emotie eruit te halen...
-
- Full Member
- Contacteer:
Da's makkelijk gezegd als buy&hold uw enige principe is. Maar er komt een dag dat je op één of andere manier wilt beginnen profiteren van hetgeen je al die jaren hebt opgebouwd. En dan wordt het plots wél belangrijk wanneer je koopt en verkoopt.karine schreef: ↑19 juni 2024, 15:45Ik koop altijd, zoveelste roder de beurzen zoveelste liever en zoveelste groter de bedragen dat ik koop.
En tot nu toe wordt ik hier steeds voor beloond.
Fear & Greed Index, wanneer deze rond de 20 staat gaan er heel veel lopen maar dan is het net de moment om te kopen.
Noemt dat ook niet tegendraads beleggen ?
Ook steeds mooi om te zien hoe de media hierop inspeelt.
Ik geraak er steeds meer van overtuigd dat een psycholoog betere resultaten kan halen dan een analist.
Hmm, als je een succesvolle buy&hold belegger bent, wat etf beleggers voorbestemd te zijn, allez daar gaan ze hier toch van uit, dan heb je op de dag die er ooit komt zo veel geld dat het helemaal niet meer uitmaakt wanneer je verkooptPieter1985 schreef: ↑20 juni 2024, 07:46 Da's makkelijk gezegd als buy&hold uw enige principe is. Maar er komt een dag dat je op één of andere manier wilt beginnen profiteren van hetgeen je al die jaren hebt opgebouwd. En dan wordt het plots wél belangrijk wanneer je koopt en verkoopt.
Mijn vader zit in die situatie, altijd blijven kopen en nooit verkocht en nu geeft hij zijn portefeuille door aan de kinderen.Pieter1985 schreef: ↑20 juni 2024, 07:46 Da's makkelijk gezegd als buy&hold uw enige principe is. Maar er komt een dag dat je op één of andere manier wilt beginnen profiteren van hetgeen je al die jaren hebt opgebouwd. En dan wordt het plots wél belangrijk wanneer je koopt en verkoopt.
Is natuurlijk voor iedereen anders, je kan ook alles verkopen en gaan opleven.
En aan tussentijds winst nemen is ook niets verkeerd, ik heb enkel gemerkt als je toch buy&hold wil beleggen je beter kan blijven zitten dan winst te nemen en nadien weer in te stappen.
Ik denk ook dat je vandaag moet profiteren en niet te lang moet wachten want ofwel komt het er niet meer van ofwel gaat het niet meer.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Wanneer verkopen?
Op de dag dat je je portefeuille opnieuw in balans brengt (eenmaal per jaar, op je verjaardag bijvoorbeeld) haal je het bedrag dat je nodig hebt uit je portefeuille en dan herbalanceer je vervolgens opnieuw tot je weer op je beoogde allocatie uitkomt.
Easy!
Op de dag dat je je portefeuille opnieuw in balans brengt (eenmaal per jaar, op je verjaardag bijvoorbeeld) haal je het bedrag dat je nodig hebt uit je portefeuille en dan herbalanceer je vervolgens opnieuw tot je weer op je beoogde allocatie uitkomt.
Easy!
Een breed indexfonds moet je zien als de staat van de wereld omgezet naar een getal uitgedrukt in euro.
Als je niet de verwachting hebt dat de wereld ooit helemaal zal in elkaar storten en alles naar nul gaat dan hoef je nooit alles te verkopen.
Je verkoopt enkel een stukje wanneer je geld nodig hebt (rekening houdende met transactiekosten)
Als je niet de verwachting hebt dat de wereld ooit helemaal zal in elkaar storten en alles naar nul gaat dan hoef je nooit alles te verkopen.
Je verkoopt enkel een stukje wanneer je geld nodig hebt (rekening houdende met transactiekosten)
Zonder grote ongelukken is bij ons wat belegd niet nodig voor de oude dag.Pieter1985 schreef: ↑20 juni 2024, 07:46
Da's makkelijk gezegd als buy&hold uw enige principe is. Maar er komt een dag dat je op één of andere manier wilt beginnen profiteren van hetgeen je al die jaren hebt opgebouwd. En dan wordt het plots wél belangrijk wanneer je koopt en verkoopt.
Profiteren moet je heden doen, misschien ben je er morgen niet meer op de aardbol.
Estate Guru believer.
Of je moet jouw vermogenswinst delen met de staat met dank aan BDW?platin schreef: ↑22 juni 2024, 11:24Zonder grote ongelukken is bij ons wat belegd niet nodig voor de oude dag.Pieter1985 schreef: ↑20 juni 2024, 07:46
Da's makkelijk gezegd als buy&hold uw enige principe is. Maar er komt een dag dat je op één of andere manier wilt beginnen profiteren van hetgeen je al die jaren hebt opgebouwd. En dan wordt het plots wél belangrijk wanneer je koopt en verkoopt.
Profiteren moet je heden doen, misschien ben je er morgen niet meer op de aardbol.
-
- Full Member
- Contacteer:
"Profiteren" was misschien een verkeerde woordkeuze, dat moet je inderdaad elke dag proberen te doen.platin schreef: ↑22 juni 2024, 11:24Zonder grote ongelukken is bij ons wat belegd niet nodig voor de oude dag.Pieter1985 schreef: ↑20 juni 2024, 07:46
Als 'ethische' variant voor IWDA beleg ik in SUSW, voor EMIM in SUSM.
Die ethische beleggen niet in bedrijven actief in de wapenindustrie.
Als Engie in een ethische aanwezig ....(kernafval is ethisch).
De naam, de verpakking en de inhoud zwijgen we over.
Is maar hoe men iets verkoopt dat telt.
Estate Guru believer.
sinds enige tijd is het voor mij duidelijk dat wapenindustire wél ethisch is