Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
VW heeft niet de naam "premium". Die rol is weggelegd voor Audi.
VW kan op vlak van kwaliteit en kwaliteits-beleving met gemak de vergelijking aan met alle japanse en Z-koreaanse auto's. De motoren zijn prima, de gebruikte materialen zijn uitstekend, de techniek is goed etc.
Toegegeven, VW is niet goedkoop.
Re: Rijden met EV vs ICE
Nee hoor , gewoon interesse in vooruitstrevende techniek . Typisch vrouwelijk zeker ?
Re: Rijden met EV vs ICE
En het ging dus over de auto van de buurman...
256 pk is wat er nu op de persdocumentatie staat. Dat kan wisselen naargelang van bv. het aantal motors.
Een gewone met achterwielaandrijving is niet hetzelfde als eentje met AWD.
Ach ja. Het cijfer is niet ZO belangrijk. Het is, 256 of 285, in beide gevallen 'genoeg'.
Ik zou ook wel overwegen om zo een auto te kopen om aan de zonnepanelen te hangen maar voor 8000 km die ik per jaar rij vind ik het verspilling.
Dan liever een auto die niet veel benzine verbruikt en die al betaald is ... minder kost .. en niet gekend is voor al de problemen waar Tesla eigenaars mee moeten door het leven gaan.
256 pk is wat er nu op de persdocumentatie staat. Dat kan wisselen naargelang van bv. het aantal motors.
Een gewone met achterwielaandrijving is niet hetzelfde als eentje met AWD.
Ach ja. Het cijfer is niet ZO belangrijk. Het is, 256 of 285, in beide gevallen 'genoeg'.
Ik zou ook wel overwegen om zo een auto te kopen om aan de zonnepanelen te hangen maar voor 8000 km die ik per jaar rij vind ik het verspilling.
Dan liever een auto die niet veel benzine verbruikt en die al betaald is ... minder kost .. en niet gekend is voor al de problemen waar Tesla eigenaars mee moeten door het leven gaan.
Re: Rijden met EV vs ICE
HLN doet nog eens een SG'ke.
Een kwart van de nieuwe auto’s die dit jaar al werden ingeschreven is elektrisch. De Vlaamse subsidie en gunstige fiscaliteit zitten daar voor iets tussen, maar ook de fors gedaalde prijs. En dat geldt ook voor tweedehands EV’s. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er momenteel aan de hand is op de elektrische automarkt. “Een voorbeeld? De waarde van Tesla 3 is na vier jaar méér gedaald dan verwacht.”
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor de abonnees …
https://www.hln.be/mobiliteit/prijs-van ... ~a0959fee/
Prijs van tweedehands elektrische auto’s keldert. Wat is er aan de hand en kun je nu een koopje doen?
https://www.hln.be/mobiliteit/prijs-van ... ~a0959fee/
Prijs van tweedehands elektrische auto’s keldert. Wat is er aan de hand en kun je nu een koopje doen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Zo kan je het ook posten ... Of sta ik op je black-list, Vincent?
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Helemaal niet Beschouw het eerder als een aanvulling (met de link en titel van het artikel)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Maar is dat nu voor jullie goed of slecht nieuws?
Re: Rijden met EV vs ICE
Nou, het is gewoon een bevestiging van een post van enkele maanden geleden. Ik ben niet in de markt voor een EV, nieuw of tweedehands.
Als ik straks met mijn electric ATV de baan op mag, heb ik wel stiekem een EV natuurlijk.
Als ik straks met mijn electric ATV de baan op mag, heb ik wel stiekem een EV natuurlijk.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Gewoon realiteit en geen “roze wolk verhaaltje” zoals jullie steeds vertellen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Als de gemiddelde prijzen voor nieuwe ev's de afgelopen jaren sterk gedaald zijn dan dalen de prijzen voor tweedehands mee.
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe auto dan zou ik ook de afweging maken tussen een nieuwe ev en een tweedehands.
Is er bij ice trouwens niet iets gelijkaardigs? Het prijsverschil tussen pakweg een BMW 7 nieuw en hetzelfde model vijf jaar later tweedehands is toch ook best groot?
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe auto dan zou ik ook de afweging maken tussen een nieuwe ev en een tweedehands.
Is er bij ice trouwens niet iets gelijkaardigs? Het prijsverschil tussen pakweg een BMW 7 nieuw en hetzelfde model vijf jaar later tweedehands is toch ook best groot?
Re: Rijden met EV vs ICE
Een 7-reeks heeft nog nooit zo weinig van zijn waarde verloren als vandaag.
Een e66 van 2006 kostte nieuw 100k. 4 jaar later, tweedehands: 30k
Een g11 van 2020 kostte nieuw 110k. Nu, tweedehands: 55k.
Maar het is allemaal complexer:
- hoe valt het nieuwe model in de smaak
- wat zijn de huidige fiscale regels
- hoe groot is de vraag op de tweedehandsmarkt
- hoe betrouwbaar is de wagen nog
- wat kost het nieuwe model
- hoe groot is het aanbod ( momenteel 23 stuks bmw 7-reeks bij alle Belgische dealers samen!)
- ...
Voor een Tesla van 4 jaar oud is het duidelijk. Die zijn prijs is de laatste maanden gekelderd. En ook daar is meer dan 1 reden voor.
Een e66 van 2006 kostte nieuw 100k. 4 jaar later, tweedehands: 30k
Een g11 van 2020 kostte nieuw 110k. Nu, tweedehands: 55k.
Maar het is allemaal complexer:
- hoe valt het nieuwe model in de smaak
- wat zijn de huidige fiscale regels
- hoe groot is de vraag op de tweedehandsmarkt
- hoe betrouwbaar is de wagen nog
- wat kost het nieuwe model
- hoe groot is het aanbod ( momenteel 23 stuks bmw 7-reeks bij alle Belgische dealers samen!)
- ...
Voor een Tesla van 4 jaar oud is het duidelijk. Die zijn prijs is de laatste maanden gekelderd. En ook daar is meer dan 1 reden voor.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Blijkbaar valt het moeilijk te pruimen dat een EV sneller zijn waarde verliest dan een ICEWoz schreef: ↑2 juli 2024, 21:37 Als de gemiddelde prijzen voor nieuwe ev's de afgelopen jaren sterk gedaald zijn dan dalen de prijzen voor tweedehands mee.
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe auto dan zou ik ook de afweging maken tussen een nieuwe ev en een tweedehands.
Is er bij ice trouwens niet iets gelijkaardigs? Het prijsverschil tussen pakweg een BMW 7 nieuw en hetzelfde model vijf jaar later tweedehands is toch ook best groot?
De restwaarde van een EV hangt natuurlijk sterk samen met de levensduur van het duurste onderdeel van de auto: de accu. Zo simpel is het …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Mijn Dacia op lpg verloor minder aan waarde , ook procentueel , dan een Bak Met Wielen die bovendien veel onderhoudsintensiever is ( en duurder ook , ik hoorde van een overbuur dat een oliewissel 244 euro kost !).
Re: Rijden met EV vs ICE
Niet alleen dat, de evolutie in rijbereik, batterij gewicht en laadsnelheid maakt die tweedehands EV's totaal voorbij gestreefd. Is net zoals een tweedehands GSM, de prestaties van de duurste top reeks zitten drie jaar later in het goedkoopste instapmodel.VincentVega schreef: ↑2 juli 2024, 22:58 De restwaarde van een EV hangt natuurlijk sterk samen met de levensduur van het duurste onderdeel van de auto: de accu. Zo simpel is het …