Obligatie Landesbank Hessen-Thüringen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Landesbank Hessen-Thüringen
Heeft iemand een verklaring waarom deze obligatie (DE000HLB1KN5) met een resterende looptijd van ongeveer 2 jaar een geannualiseerd rendement heeft van 3,50%? Dit lijkt mij erg hoog gezien het feit dat de uitgever (Landesbank Hessen-Thüringen) heeft een kredietrating A+/Aa3 bezit.
Re: Obligatie Landesbank Hessen-Thüringen
Volgens mijn gegevens noteerde ze vanmorgen aan 100,65%. Meer info vind ik niet direct.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier en op Bolero staat 97.70, maar allicht is deze obligatie behoorlijk illiquide. https://www.boerse-frankfurt.de/bond/de ... -2-5-14-24
Ik zie het al. De obligatie is achtergesteld. Allicht verklaart dat voor een deel het hogere rendement.
Ik kom op deze thread terecht omdat ik in mijn zoektocht naar obligaties met een nul (of lage) coupon ook bij Landesbank Hessen-Thüringen terechtkwam.
Ik heb er een paar bekeken met verschillende looptijden (DE000HLB26T0, DE000HLB28D0 en DE000HLB2870) en kom telkens op een rendement van rond de 3,5% voor 3 a 4 jaar. Deze zijn niet achtergesteld, niet zo liquide en dus een te grote spread, maar zelfs dan blijven ze interessant. Wat mis ik hier nog? Minimale inleg is 50.000, maar da's ok. Credit ratings lijken ok. Iemand die de uitgifteprijs van deze obligaties ergens kan terugvinden? Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
Ik heb er een paar bekeken met verschillende looptijden (DE000HLB26T0, DE000HLB28D0 en DE000HLB2870) en kom telkens op een rendement van rond de 3,5% voor 3 a 4 jaar. Deze zijn niet achtergesteld, niet zo liquide en dus een te grote spread, maar zelfs dan blijven ze interessant. Wat mis ik hier nog? Minimale inleg is 50.000, maar da's ok. Credit ratings lijken ok. Iemand die de uitgifteprijs van deze obligaties ergens kan terugvinden? Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?