Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Wat een simplistische en naïeve voorstelling van de feiten. Geloof jij dat echt zelf? Fictie, maar geen al te beste fictie. Bij de voorspelbare stationsromannetjes.Woz schreef: ↑22 juni 2024, 11:59 Vivaldi heeft putten gemaakt omwille van Corona en energiecrisis, met toestemming van Europa.
Ik ben heel erg blij dat ik in België woonde tijdens deze crisissen.
Achteraf de schuld afschuiven op politieke partijen of personen is kortzichtig. De crisissen werden fenomenaal goed gemanaged alles welbeschouwd. Met dank aan de bevolking, de experten en de politiek.
Het heeft allemaal heel erg veel geld gekost maar ieder alternatief zou nog veel meer gekost hebben. Nu is het inderdaad de moment om de boel op te kuisen om zo goed mogelijk klaar te zijn voor de volgende crisis.
Ik denk soms dat China en Rusland knettergek worden van dat chaotische democratische gedoe in Europa om dan uiteindelijk de middelvinger te krijgen.
Kloptvortex schreef: ↑22 juni 2024, 12:11Dat is maar de slappe uitvlucht van De Croo, corona en de energie "crisis" hebben inderdaad geld gekost maar dat waren eenmalige kosten. Het probleem is dat Vivaldi vooral structurele kosten heeft nagelaten die jaar na jaar terug komen, vandaar de veel te hoge huidige en toekomstige begrotingstekorten.
Het was voor de verandering de voorzitter van MR die op de rem stond om het fiscale plan (de befaamde blauwdruk) dat er was er niet door te laten
Diezelfde MR voorzitter mag dus nu het puin ruimen die hij in vivaldi weigerde aan te pakken.
Bijzonder cynisch om dus te stellen dat Vivaldi alles heeft nagelaten.
-
- Full Member
- Contacteer:
En net die arrogante blaaskop wint dan de verkiezingen in Wallonië, terwijl zijn blauwe soortgenoot in Vlaanderen wordt afgestraft.
Iemand die me dat kan uitleggen ?
Ik kan alleen maar medelijden hebben met uw cynisme Sammymver schreef: ↑22 juni 2024, 12:28Wat een simplistische en naïeve voorstelling van de feiten. Geloof jij dat echt zelf? Fictie, maar geen al te beste fictie. Bij de voorspelbare stationsromannetjes.Woz schreef: ↑22 juni 2024, 11:59 Vivaldi heeft putten gemaakt omwille van Corona en energiecrisis, met toestemming van Europa.
Achteraf de schuld afschuiven op politieke partijen of personen is kortzichtig. De crisissen werden fenomenaal goed gemanaged alles welbeschouwd. Met dank aan de bevolking, de experten en de politiek.
Het heeft allemaal heel erg veel geld gekost maar ieder alternatief zou nog veel meer gekost hebben. Nu is het inderdaad de moment om de boel op te kuisen om zo goed mogelijk klaar te zijn voor de volgende crisis.
.
Ik denk soms dat China en Rusland knettergek worden van dat chaotische democratische gedoe in Europa om dan uiteindelijk de middelvinger te krijgen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Woz schreef: ↑22 juni 2024, 11:59 Vivaldi heeft putten gemaakt omwille van Corona en energiecrisis, met toestemming van Europa.
Hoe naïef kan iemand zijn (hoewel je opmerking over Rusland en China zegt misschien ook veel)?
Intussen zijn die beide crisissen al lang voorbij. In de andere landen is de begroting intussen al lang terug in orde gebracht, in België kleurt ze nog steeds bloedrood: -4,4% in 2023 (of een tekort van ca. 26 miljard euro) en zal ze de komende jaren (bij ongewijzigd beleid) verder stijgen richting -5%.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Als ik met mijn Waalse Collega's in Charleroi sprak de week van 10juni, merkte ik vooral 2 zaken bij hun :Abatoetnie schreef: ↑22 juni 2024, 12:53En net die arrogante blaaskop wint dan de verkiezingen in Wallonië, terwijl zijn blauwe soortgenoot in Vlaanderen wordt afgestraft.
- Charleroi is al decennia een gebied van grijs-en grauwheid, PS even aan de kant nu , laat MR en Les Eng. eens doen nu.
- Ze kennen allemaal wel "iemand" die langdurig werkloos is en in het zwart bijklust. Dat hekelen ze (begijp hun daar wel in), ze vinden niet dat PS kritisch genoeg is daarvoor.
Ik merkte niet dat men zo 'Pro bouchez' was , ze beseffen daarvoor te weinig waar Bouchez allemaal voor staat, eerder een : 'nu eens niet PS stem'
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben hier ook wel even sprakeloos van. Ik heb zelden zoveel naïviteit in één post gelezenVincentVega schreef: ↑22 juni 2024, 13:03Hoe naïef kan iemand zijnWoz schreef: ↑22 juni 2024, 11:59 Vivaldi heeft putten gemaakt omwille van Corona en energiecrisis, met toestemming van Europa.
Maar jongens toch. Wat is dat hier vandaag?Abatoetnie schreef: ↑22 juni 2024, 12:53En net die arrogante blaaskop wint dan de verkiezingen in Wallonië, terwijl zijn blauwe soortgenoot in Vlaanderen wordt afgestraft.
Joris-Lode den Beenhouwer was zowat de enige realist in heel dat Vivaldicircus. En hij probeerde - wel vruchteloos- toch wel enige liberale accenten te leggen in dat circus.
Terwijl de rest gewoon de rekeningen doorschuift naar de jongere generaties. Had ik kunnnen stemmen op hem dan zou ik dat ik gedaan hebben. Zelfs zijn 19de eeuw Belziek nationalisme (en daarbij horend dedain voor de Vlamingen) ging ik door de vingers zien.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mensen die van zichzelf overtuigd zijn dat ze ’zelfredzaam’ zullen zijn als ze minder belastingen zouden moeten betalen.
Die zijn zwaar naïef en wereldvreemd.
Die vergissing zal veel meer geld kosten dan belastingen betalen.
Die zijn zwaar naïef en wereldvreemd.
Die vergissing zal veel meer geld kosten dan belastingen betalen.
Toch verbazingwekkend hoe weinig men van de feiten kent. Ten eerste is het fiscaal hervormingsplan van Vanpeteghem een taxshift, een verschuiving van de belastingen, het heeft niet tot doel extra geld binnen te halen, wel een meer faire verdelingen van de lasten. Ten tweede lag er dankzij de PS maar een zeer flauw afkooksel van dat plan op tafel, slechts een symbolische fiscale hervorming, heel terecht dat Bouchez dit niet wilde goedkeuren en De Croo die pluim in zijn gat niet gunde. Wees maar blij dat het afgekeurd is, nu ligt het tenminste in zijn geheel opnieuw op tafel. En ten derde heeft de PS met de steun van De Croo en de rest van links voor de structurele extra kosten gezorgd door de pensioenen en uitkeringen gevoelig te verhogen zonder compenserende maatregelen en dan is er nog het miljarden geklungel van Groen met geen/wel kern uitstap, de enige partij die iet of wat weerwerk tegen al die geld verkwisting en wanbeleid geleverd heeft was de MR. De Waalse kiezer heeft dat blijkbaar geapprecieerd en beter begrepen dan sommige Vlamingen.KV schreef: ↑22 juni 2024, 12:48Kloptvortex schreef: ↑22 juni 2024, 12:11
Dat is maar de slappe uitvlucht van De Croo, corona en de energie "crisis" hebben inderdaad geld gekost maar dat waren eenmalige kosten. Het probleem is dat Vivaldi vooral structurele kosten heeft nagelaten die jaar na jaar terug komen, vandaar de veel te hoge huidige en toekomstige begrotingstekorten.
Het was voor de verandering de voorzitter van MR die op de rem stond om het fiscale plan (de befaamde blauwdruk) dat er was er niet door te laten
Diezelfde MR voorzitter mag dus nu het puin ruimen die hij in vivaldi weigerde aan te pakken.
Mensen die denken dat ze door nog meer belastingen te betalen, betere sociale voorzieningen gaan krijgen zijn niet alleen naïef maar ook blind, de praktijk toont immers al een paar decennia het tegenovergestelde: belastingen omhoog, sociale voorzieningen omlaag.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn hier inderdaad een aantal medeposters die blijkbaar in een parallel universum leven. Maar het is er wel heerlijk toeven, alle rekeningen worden doorgeschoven naar de jongere generaties.
Dat brengt mij op een idee voor haelewyns volgende onderwerp. Van alle linkse medeposters hier hoeveel zouden er zelf kinderen hebben? Ik vermoed dat de meeste geen kinderen hebben. En dan valt hun gedrag onmiddellijk veel beter te plaatsen. Moest ik geen nageslacht hebben zou ik misschien ook zeggen van après moi le déluge.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat ik geen roze bril op heb zoals jij, betekent nog niet dat ik cynisch ben. Je blijft problemen hebben met logica.
Hou je medelijden maar voor mensen die zo'n scherp doorzicht hebben dat ze kunnen denken dat Sammy en ik dezelfde persoon kunnen zijn . Sarcasme, ik zeg het er maar voor de zekerheid bij .
Nu huilen omdat men denkt dat men teveel belastingen moet betalen. Bij de volgende crisis huilen omdat de overheid niet voldoende helpt.
Denk aan Brazilië, VS, VK,...
Ik heb ook kinderen, net daarom dat ik het zo belangrijk vind dat belastingen betalen niet voortdurend weggezet wordt als iets negatiefs.
Ik heb ook kinderen, net daarom dat ik het zo belangrijk vind dat belastingen betalen niet voortdurend weggezet wordt als iets negatiefs.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
+1vortex schreef: ↑22 juni 2024, 14:39Toch verbazingwekkend hoe weinig men van de feiten kent. Ten eerste is het fiscaal hervormingsplan van Vanpeteghem een taxshift, een verschuiving van de belastingen, het heeft niet tot doel extra geld binnen te halen, wel een meer faire verdelingen van de lasten. Ten tweede lag er dankzij de PS maar een zeer flauw afkooksel van dat plan op tafel, slechts een symbolische fiscale hervorming, heel terecht dat Bouchez dit niet wilde goedkeuren en De Croo die pluim in zijn gat niet gunde. Wees maar blij dat het afgekeurd is, nu ligt het tenminste in zijn geheel opnieuw op tafel. En ten derde heeft de PS met de steun van De Croo en de rest van links voor de structurele extra kosten gezorgd door de pensioenen en uitkeringen gevoelig te verhogen zonder compenserende maatregelen en dan is er nog het miljarden geklungel van Groen met geen/wel kern uitstap, de enige partij die iet of wat weerwerk tegen al die geld verkwisting en wanbeleid geleverd heeft was de MR. De Waalse kiezer heeft dat blijkbaar geapprecieerd en beter begrepen dan sommige Vlamingen.KV schreef: ↑22 juni 2024, 12:48
Klopt
Een tax-shift klinkt mooi in theorie maar aan zoiets moet je denken wanneer de tekorten zijn weggewerkt !
Je gaat toch niet beginnen aan een extra verdieping aan je huis als je fundering aan het wegzakken is ?? Of vinden de linkse rakkers dat ok zolang je er maar zonnepanelen op zal leggen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL Sommigen vinden dat we nog niet genoeg belastingen betalen LOLWoz schreef: ↑22 juni 2024, 15:47 Nu huilen omdat men denkt dat men teveel belastingen moet betalen. Bij de volgende crisis huilen omdat de overheid niet voldoende helpt.
En dan heb ik het nog niet over wat we er voor in de plaats terug krijgen …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.