Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Het antwoord daarop is hier al eens gegeven
VincentVega schreef: ↑20 juni 2024, 19:53Alle kerncentrales dicht tegen 2025 was de prijs die Alexander De Croo en Open VLD moesten betalen om Groen aan boord te krijgen …EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2024, 19:28
En VLD niet vergeten natuurlijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernuitstap
Dat Groen (of Agalev) met idiote voorstellen op de proppen komt en er stemmen mee haalt is één ding, dat anderen dat aanvaarden en opnemen in een regeerakkoord is een ander ding.
Over de mogelijke beweegredenen erachter zullen we best maar zwijgen.
Edit: opeens lijkt 2019 zeer erg op 1999 ...
Anno 1999 was de beslissing tot een latere kernuitstap de prijs die Guy Verhofstadt en Open VLD toen moesten betalen om Groen aan boord te krijgen …
In beide gevallen volgende een klinkende verkiezingsnederlaag voor Groen. De geschiedenis herhaalt zich …
Een geleidelijke transitie: eerst de alternatieven klaar hebben en in werking, dan het andere geleidelijk afbouwen.Woz schreef: ↑23 juni 2024, 10:18 Wat is uw definitie dan van een geleidelijke transitie?
Ter info: het ’bochtenparcour van de kernuitstap’ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/10 ... dan%202015.
Eerste wet gestemd in 2003 dus daar ging nog een jarenlang traject aan vooraf.
’Alles is de schuld van groen’ dat is pas een vorm van dogmatisch denken.
Simpeler kan het niet uitgelegd worden denk ik.
Het blijft inderdaad jammer dat Groen niet beloond wordt voor zijn burgerzin.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het blijft inderdaad jammer dat jij nog niet beloond bent met een permanente ban voor je trol-account; heel jammer ...
Make Spaargids " Great Again ! "
"Eerst de alternatieven klaar hebben"? Welke alternatieven nog? Die zijn er al!R1150GS schreef: ↑23 juni 2024, 13:03Een geleidelijke transitie: eerst de alternatieven klaar hebben en in werking, dan het andere geleidelijk afbouwen.Woz schreef: ↑23 juni 2024, 10:18 Wat is uw definitie dan van een geleidelijke transitie?
Ter info: het ’bochtenparcour van de kernuitstap’ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/10 ... dan%202015.
Eerste wet gestemd in 2003 dus daar ging nog een jarenlang traject aan vooraf.
’Alles is de schuld van groen’ dat is pas een vorm van dogmatisch denken.
Simpeler kan het niet uitgelegd worden denk ik.
Gewoon schakelen naar hoogste versnelling en niet dralen en saboteren!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Volgens mij heb je gewoon geen idee wat er allemaal uit olie en derivaten ervan gemaakt wordt. Be careful where you wish for...
Wat moet ik nog meer weten?
Not just climate: Big Oil lied about plastic recycling, too, and must be held accountable.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zouden ze dat bij de transitie van paard en kar naar automobiliteit ook zo gedaan hebben?
Eerst alle nodige auto’s produceren, die ergens parkeren, tankstations aanleggen. En als alles klaar staat, dan pas alle paarden afmaken en opeten?
Eerst alle nodige auto’s produceren, die ergens parkeren, tankstations aanleggen. En als alles klaar staat, dan pas alle paarden afmaken en opeten?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is dan weer het andere uiterste.
Ik vrees echter dat je het woord “geleidelijk” niet goed begrijpt
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Droom de groene dromen maar voort allemaal en kijk vooral alleen op de erg korte termijn en vooral niet verder dan de grenzen van Belgié.
Ik denk zelf dat tegen 2030 wel duidelijk zal zijn waar het grootste deel van onze energie zal vandaan komen.
Ik zet zelf in op de combi zon/wind/batterij.
Als spaargids tegen dan nog bestaat (een goei 5j, moet lukken) en er niemand zijn berichten wist dan kunnen we in 2030 eens gezellig nostalgisch terugbladeren in de topics en evalueren.
Als spaargids tegen dan nog bestaat (een goei 5j, moet lukken) en er niemand zijn berichten wist dan kunnen we in 2030 eens gezellig nostalgisch terugbladeren in de topics en evalueren.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het grootste deel … tegen 2030, dat is iets gans anders dan zowat alles … tegen 2025Woz schreef: ↑23 juni 2024, 19:28 Ik denk zelf dat tegen 2030 wel duidelijk zal zijn waar het grootste deel van onze energie zal vandaan komen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Je moet nog heel veel weten, wat slogans samen met je groene vrienden roepen is eenvoudig. Geef eens een alternatief voor iets. Bvb je tanden poetsen: waar ga je de pasta indoen? In een papieren doosje? Van wat ge je de borstelhaartjes maken? Dan de tandpasta zelf: geef eens een alternatief voor de solvent in de pasta, namelijk sodium lauryl sulfaat. Er zit bvb poloxamer 407 in, om de pasta te laten oplossen in water.En ook sodium saccharine, een zoetstof afkomstig uit petroleum, om de plaque te verwijderen. Geef gerust eens een alternatief...Maar nee, laat ons onmiddelijk stoppen met alles, geen verf meer, geen remvloeistof, geen isolatie voor elektrische kabels,etc.Spaarplan schreef: ↑23 juni 2024, 18:27Wat moet ik nog meer weten?
Not just climate: Big Oil lied about plastic recycling, too, and must be held accountable.
Doe eens moeite en zoek naar alternatieven! Voor het reinigen van de tanden alleen al zijn er honderden alternatieven zonder plastics (zorg misschien wel dat er fluoride in zit). Slogans hebben we misschien niet nodig maar drama queens kunnen we missen als kiespijn.R1150GS schreef: ↑23 juni 2024, 21:54Je moet nog heel veel weten, wat slogans samen met je groene vrienden roepen is eenvoudig. Geef eens een alternatief voor iets. Bvb je tanden poetsen: waar ga je de pasta indoen? In een papieren doosje? Van wat ge je de borstelhaartjes maken? Dan de tandpasta zelf: geef eens een alternatief voor de solvent in de pasta, namelijk sodium lauryl sulfaat. Er zit bvb poloxamer 407 in, om de pasta te laten oplossen in water.En ook sodium saccharine, een zoetstof afkomstig uit petroleum, om de plaque te verwijderen. Geef gerust eens een alternatief...Maar nee, laat ons onmiddelijk stoppen met alles, geen verf meer, geen remvloeistof, geen isolatie voor elektrische kabels,etc.Spaarplan schreef: ↑23 juni 2024, 18:27
Wat moet ik nog meer weten?
Ik heb redelijk veel gezocht... in mijn 42 jaar in de chemie en petrochemie heb ik onderandere 10 jaar research gedaan in polymeren.