Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Beste,
Ik heb nog nooit obligaties gekocht.
Ik heb gisteren een huis verkocht en ik beschik over 400.000 euro. Ik heb dat geld nodig tegen april 2025. Is het absoluut veilig om dat geld in een nul coupon obligatie te stoppen: Germany 0% 11 Apr 2025 - ISIN DE0001141810.
Deze obligatie geeft mij een mooi rendement denk ik en op 11 april 2025 komt mijn geld toch vrij. Het is beter dan een termijnrekening op 9 maanden, denk ik. Is dat zo.
Is dit een verstandige keuze, zijn er geen risico's aan verbonden?
Dank je wel om mij te helpen.
Ik heb nog nooit obligaties gekocht.
Ik heb gisteren een huis verkocht en ik beschik over 400.000 euro. Ik heb dat geld nodig tegen april 2025. Is het absoluut veilig om dat geld in een nul coupon obligatie te stoppen: Germany 0% 11 Apr 2025 - ISIN DE0001141810.
Deze obligatie geeft mij een mooi rendement denk ik en op 11 april 2025 komt mijn geld toch vrij. Het is beter dan een termijnrekening op 9 maanden, denk ik. Is dat zo.
Is dit een verstandige keuze, zijn er geen risico's aan verbonden?
Dank je wel om mij te helpen.
Bolero gebeld en even later hun antwoord per mail.
Geachte heer,
Betreft de beurstaks voor de obligatie DE0001141810.
Bij nazicht blijkt deze obligatie vrij van beurstaks.
Dat is sinds 05/06/2024 gewijzigd in ons systeem.
Hierdoor wordt er geen beurstaks meer getoond bij de simulatie.
Met vriendelijk groeten,
Geachte heer,
Betreft de beurstaks voor de obligatie DE0001141810.
Bij nazicht blijkt deze obligatie vrij van beurstaks.
Dat is sinds 05/06/2024 gewijzigd in ons systeem.
Hierdoor wordt er geen beurstaks meer getoond bij de simulatie.
Met vriendelijk groeten,
We kunnen onze 0,12% beurstax vanaf 2014 op Europese staatsobligatie vanaf 2 jaar dus terug gaan claimen bij Bolero e.a.
Die wet is al in 2014 in gegaan blijkt.
Interessant… Toch eens een mailtje sturen. Saxo had dus gelijk.
Heb ook naar Degiro gemailed.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zou dit ook tellen voor KFW obligaties? of voor europese zoals 'europian stab mechanisme?"
Voor zover ik weet wel.JulusCesar schreef: ↑26 juni 2024, 18:27 Zou dit ook tellen voor KFW obligaties? of voor europese zoals 'europian stab mechanisme?"
Waarom zou dat daarvoor gelden? Dat zijn geen overheidsobligaties,zeker het KFW niet.
Thanks, voorlopig kan je ook de beurstaks volledig uitzetten bij Degiro, gaat wel pas in dan vanaf juli. En alle trades vanaf juli moet je dan zelf TOB aangeven aan de hand van het rapport dat degiro je geeft (je kan dan de OLO's weglaten in jouw aangifte).
Moesten ze het in de toekomst oplossen kan je de automatische TOB terug aanzetten (ook weer met ingang van volgende maand)
Net nog maar een pluk DE0001141810 gekocht zonder TOB en met 0,0866% kosten. Netto 3,066% opbrengst op jaarbasis.
Nu maar hopen dat Bolero snel wat laat weten over o.a. de AT0000A2QRW0, die doet nu 3,24% netto.
Ik heb ook even navraag gedaan bij Bolero voor mijn aangekochte Franse en Roemeense staatsobligaties.
Benieuwd wat het antwoord zal worden.
Iemand een link naar de wetgeving hieromtrent ?
Vind enkel maar terug ivm de OLO maar nergens dat die als gelijkwaardig beschouwd moet worden met de andere Europese staatsobligaties.
Benieuwd wat het antwoord zal worden.
Iemand een link naar de wetgeving hieromtrent ?
Vind enkel maar terug ivm de OLO maar nergens dat die als gelijkwaardig beschouwd moet worden met de andere Europese staatsobligaties.
Wordt nog een leuke tijd voor ze.