GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Iemand een idee wanneer het dividend van Xior wordt uitbetaald ?
22 mei heb ik daar een dividend van ontvangen maar dat is direct erna terug van mijn rekening gegaan ?
22 mei heb ik daar een dividend van ontvangen maar dat is direct erna terug van mijn rekening gegaan ?
https://corporate.xior.be/nl/investors/dividend
06/06/2024
dat van 22/05/2024 is heel waarschijnlijk een vergissing geweest.
Bedankt.Tommy052 schreef: ↑4 juni 2024, 15:19https://corporate.xior.be/nl/investors/dividend
06/06/2024
dat van 22/05/2024 is heel waarschijnlijk een vergissing geweest.
Hier nog iemand die zijn keuzedividend voor Cofinimmo ontvangen heeft via Bolero? Ik heb een afrekening ontvangen waar de nieuwe aandelen mooi opgelijst staan met de RV enz. Maar de resterende 12 aandelen waarvoor ik cash dividend zou moeten ontvangen, staan nergens vermeld. En dat geld staat ook nog niet op mijn cash rekening. Hoe werkt dat bij Bolero? Het is de eerste keer dat ik daar een keuzedividend ontvang sinds ik van broker overgeschakeld ben.
Nieuwe CEO Care property invest word blijkbaar(aan koersreactie te zien) negatief beoordeeld...en dat ondanks opname in epra index... Misschien koopmoment.
Heb ruimte om nog een aankoop te doen in een GVV.
Een logitieke? WDP of Montea
winkelvastgoed? Ascencio?
healthcare? Aedificia?
kan niet beslissen...
Een logitieke? WDP of Montea
winkelvastgoed? Ascencio?
healthcare? Aedificia?
kan niet beslissen...
Tjah, iemand anders kan dat ook niet beslissen voor jou he. Wat is je risico-tolerantie, hoe ziet de rest van je portefeuille eruit, welke leeftijd heb je, wat zijn je financiele doelstellingen, waarom wil je een GVV,...?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
speelt geen rol, op zoek naar ideeën
risico tolerantie hoog en oneindige hold
risico tolerantie hoog en oneindige hold
Zelf zit ik in Cofinimmo (75% zorg), XIOR (studentenvastgoed) en CTP (logistiek, focus op Centraal- en Oost-Europa).
Ze hebben alles hun voor- en nadelen.
Op lange(re) termijn kan het een value play zijn.
Korte termijn zie ik niet meteen een aardverschuiving, of het moest dan toch zijn dat inflatie en bijgevolg rente gevoelig dalen.
Is het je om het dividend te doen?
Dan zou ik eerder kijken naar een ASR oid.
Grt
All-in op VGP.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat ivm Immobel...
Is dat proximus verhaal nu van de baan en alles uitgeklaard eigenlijk? nul komma nul twijfeldossiers nog...?
Ik las het volgende rond 10/06/2024;
De vastgoedontwikkelaar Immobel heeft de bouwvergunning op zak voor de herontwikkeling van de twee torens van operator Proximus aan het Brusselse Noordstation, schrijft de nieuwssite Bruzz.
Het princiepsakkoord rond Proximus' hoofdzetel dateert al van de lente van 2022. Het doel is een van de twee torens om te turnen naar appartementen en studentenaccommodatie, de andere blijft gefocust op kantoren.
'Dat is positief nieuws', schrijft het beurshuis Degroof Petercam. Immobel heeft in september een koopoptie op het project ten belope van 140 miljoen euro.
Deze staat nu echt wel op dieptepunt enkel en alleen door rente zou ik denken..
Is dat proximus verhaal nu van de baan en alles uitgeklaard eigenlijk? nul komma nul twijfeldossiers nog...?
Ik las het volgende rond 10/06/2024;
De vastgoedontwikkelaar Immobel heeft de bouwvergunning op zak voor de herontwikkeling van de twee torens van operator Proximus aan het Brusselse Noordstation, schrijft de nieuwssite Bruzz.
Het princiepsakkoord rond Proximus' hoofdzetel dateert al van de lente van 2022. Het doel is een van de twee torens om te turnen naar appartementen en studentenaccommodatie, de andere blijft gefocust op kantoren.
'Dat is positief nieuws', schrijft het beurshuis Degroof Petercam. Immobel heeft in september een koopoptie op het project ten belope van 140 miljoen euro.
Deze staat nu echt wel op dieptepunt enkel en alleen door rente zou ik denken..
Familie Huts wordt hoeksteeninvesteerder bij Xior
Opmerkelijk nieuws van de kotenverhuurder Xior
Die kondigt de verwerving aan van twee studentenresidenties, in Lissabon en Krakau. Xior betaalt die overnames integraal via een inbreng in natura en uitgifte van nieuwe aandelen, goed voor een totale inbrengwaarde van zo'n 80 miljoen euro.
De nieuwe aandelen worden gefinancierd door Katoen Natie Group, de holding van de familie Huts. Die wordt met een belang van 6,5 procent meteen een belangrijke aandeelhouder van Xior.
Xior verwelkomt deze bijkomende hoeksteeninvesteerder in het kapitaal en ziet dit als een teken van vertrouwen in haar vastgoedsegment, management en strategie.
Door de inbreng in natura versterkt Xior ook zijn eigen vermogen met zo'n 80 miljoen euro, waardoor de schuldgraad met 1,1 procentpunt daalt. De kotenverhuurder handhaaft ondanks de kapitaalverhoging wel zijn winst- en dividendverwachting voor het lopende boekjaar.
"De Tijd"
Opmerkelijk nieuws van de kotenverhuurder Xior
Die kondigt de verwerving aan van twee studentenresidenties, in Lissabon en Krakau. Xior betaalt die overnames integraal via een inbreng in natura en uitgifte van nieuwe aandelen, goed voor een totale inbrengwaarde van zo'n 80 miljoen euro.
De nieuwe aandelen worden gefinancierd door Katoen Natie Group, de holding van de familie Huts. Die wordt met een belang van 6,5 procent meteen een belangrijke aandeelhouder van Xior.
Xior verwelkomt deze bijkomende hoeksteeninvesteerder in het kapitaal en ziet dit als een teken van vertrouwen in haar vastgoedsegment, management en strategie.
Door de inbreng in natura versterkt Xior ook zijn eigen vermogen met zo'n 80 miljoen euro, waardoor de schuldgraad met 1,1 procentpunt daalt. De kotenverhuurder handhaaft ondanks de kapitaalverhoging wel zijn winst- en dividendverwachting voor het lopende boekjaar.
"De Tijd"
Fernand weet wat hij doet.
Ook ik juich dit toe.
ik wil wel wat in GVV steken, maar ik zie er toch stevig gedaald zijn de laatste vijf jaar (Cofinimmo, TINC als je dit een vastgoedvennootschap kunt noemen, Xior, Aedifica).
We hebben geen glazen bol, maar waarom zou dit niet nog eens kunnen gebeuren?
Losse aandelen vind ik tegenwoordig wat overpriced. Trackers hierdoor ook.
Ik zit al bijna een jaar in deze situatie en alles blijft maar stijgen:-).
We hebben geen glazen bol, maar waarom zou dit niet nog eens kunnen gebeuren?
Losse aandelen vind ik tegenwoordig wat overpriced. Trackers hierdoor ook.
Ik zit al bijna een jaar in deze situatie en alles blijft maar stijgen:-).