Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Ik denk dat het hier staat, maar dit artikel is niet gewijzigd tegenover de versie van 2019
Artikel 126^1, Wetboek Diverse Rechten en Taksen
Zijn van de taks vrijgesteld:
6° de verrichtingen met als voorwerp schatkistcertificaten of lineaire obligaties uitgegeven door de Belgische Staat of met als voorwerp de schatkistcertificaten of obligaties analoog aan de Belgische lineaire obligaties, uitgegeven door een lidstaat van de Europees Economische Ruimte;
Ik slaag er wel niet in de url te posten, krijg de melding dat het teveel op spam lijkt
OK thx.Plantbak schreef: ↑27 juni 2024, 18:29Ik denk dat het hier staat, maar dit artikel is niet gewijzigd tegenover de versie van 2019
6° de verrichtingen met als voorwerp schatkistcertificaten of lineaire obligaties uitgegeven door de Belgische Staat of met als voorwerp de schatkistcertificaten of obligaties analoog aan de Belgische lineaire obligaties, uitgegeven door een lidstaat van de Europees Economische Ruimte;
Ik slaag er wel niet in de url te posten, krijg de melding dat het teveel op spam lijkt
Wat vinden jullie van DE000HLB28D0? Da's geen nulcoupon, maar 0,15% wat resulteert in 3,84% als ik hem zou kunnen kopen aan de closing price. Zelfs als ik 0.75 meer zou moeten betalen, levert dat nog altijd 3,58% op.
Bedankt om dit te delen. Dit is heel helder en duidelijk. Raar dat niemand bij Bolero deze wetgeving kent… Bij Saxo hebben ze het wel gelezen.Plantbak schreef: ↑27 juni 2024, 18:29Ik denk dat het hier staat, maar dit artikel is niet gewijzigd tegenover de versie van 2019
1. Zou die wetgeving ivm de 0.12% taks ook gelden voor obligaties uitgegeven door de Europese Unie of aanverwanten?
2. Begrijp ik het goed dat die vrijstelling van TOB ook geldt voor aankopen op de secundaire markt?
2. Begrijp ik het goed dat die vrijstelling van TOB ook geldt voor aankopen op de secundaire markt?
Er is wel totaal geen omzet op Frankfurt, maar je kan altijd proberen.
Bij Bolero hebben ze het ondertussen rechtgezet voor 2 obligaties die ik had aangekocht in 2023: FR0014007TY9 en DE0001141802.Barryke schreef: ↑28 juni 2024, 16:22Bedankt om dit te delen. Dit is heel helder en duidelijk. Raar dat niemand bij Bolero deze wetgeving kent… Bij Saxo hebben ze het wel gelezen.Plantbak schreef: ↑27 juni 2024, 18:29
Ik denk dat het hier staat, maar dit artikel is niet gewijzigd tegenover de versie van 2019
Ik zou stellen dat het geldt voor obligaties die gelijkaardig zijn aan Belgische OLO's, dus langetermijnobligaties (primair) uitgegeven door overheden van Europese lidstaten aan institutionele investeerders.
Vind jij die rating terug.
Ik zie enkel :
https://www.finanzen.net/anleihen/hlb28 ... le-anleihe
Daar geven ze een C rating terwijl Landesbank toch AAA is.
De vraag gesteld aan Info@bolero.be, 8 dagen later bevestiging gekregen.
Antwoord van Bolero:
Geachte,
Dank u voor uw bericht.
We hebben zonet bevestiging gekregen van onze fiscale experten dat er hier inderdaad geen TOB van toepassing is.
We verwachten nu een aanpassing in het systeem zodat we daarna de aankopen kunnen corrigeren en u de TOB terugbetalen.
Dank u voor uw geduld en voor de melding.
Met vriendelijke groeten
Dank. Benieuw of en wanneer ik ook wat ga horen.TrX schreef: ↑1 juli 2024, 15:22De vraag gesteld aan Info@bolero.be, 8 dagen later bevestiging gekregen.
Antwoord van Bolero:
Geachte,
Dank u voor uw bericht.
We hebben zonet bevestiging gekregen van onze fiscale experten dat er hier inderdaad geen TOB van toepassing is.
We verwachten nu een aanpassing in het systeem zodat we daarna de aankopen kunnen corrigeren en u de TOB terugbetalen.
Dank u voor uw geduld en voor de melding.
Met vriendelijke groeten