Zonnepanelen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Zonnepanelen
LOL Je legt (weeral) iemand woorden in de mond die hij niet gezegd heeft. Een kritische noot over een toch niet zo milieuvriendelijke lithiumfosfaat volstaat daarvoor. LOL
Laatst gewijzigd door VincentVega op 27 juni 2024, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Er is niet onvoldoende volk om het werk te doen, maar er werkt onvoldoende volk.Lirec schreef: ↑27 juni 2024, 12:39OFFTOPIC maar goed => beseft je ook het volgende?
-je zal 0€ pensioen hebben.
-er is geen ziekenzorg meer
-de winkels zijn leeg
-.....
Reden: er is onvoldoende volk om dat werk te doen, te financieren.
Kortom: je pleit ervoor om de maatschappij in elkaar te laten storten.
goed en doordacht bezig. Werk je toevallig voor de vlaamse regering? :-D
We moeten toch meer over hebben voor het milieu?
Dan maar wat harder, meer en langer werken.
Maar ja, dat vinden veel mensen (ook groenen) niet leuk. Demonstreren is veel leuker.
Maar wat ga je dan doen, toch met die schone milieuvriendelijk ice blijven rijden toch? Die "vervuilende" ev ga je toch niet kopen zoals jij met het milieu en het klimaat bent begaan?VincentVega schreef: ↑27 juni 2024, 13:01LOL Je legt (weeral) iemand woorden in de mond die hij niet gezegd heeft. Een kritische noot over een toch niet zo milieuvriendelijke lithiumfosfaat volstaat daarvoor. LOL
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Energiemix Belgische elektriciteit 2023; duurzaam 28,2%, de rest uit kern en gascentrales, fossiele WKK's uit de industrie en nog wat import. Als het zieltje maar groengewassen is, dat mag best een paar duizenden euro's kosten
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet niet welke wagen er uiteindelijk het meest schadelijk is voor het milieuSpaarplan schreef: ↑27 juni 2024, 13:35Maar wat ga je dan doen, toch met die schone milieuvriendelijk ice blijven rijden toch? Die "vervuilende" ev ga je toch niet kopen zoals jij met het milieu en het klimaat bent begaan?VincentVega schreef: ↑27 juni 2024, 13:01
LOL Je legt (weeral) iemand woorden in de mond die hij niet gezegd heeft. Een kritische noot over een toch niet zo milieuvriendelijke lithiumfosfaat volstaat daarvoor. LOL
Maar wat ik ga doen zal ik al zeker niet aan jouw neus hangen.
Maar wat ik NIET ga doen is een niet zo milieuvriendelijke lithiumfosfaatbatterij promoten als de oplossing.
En wat ik zeker niet ga doen is mensen desinformeren: net zoals de verkoper in het filmpje verstop je het feit dat het om een lithiumfosfaatbatterij gaat (of eigenlijk een lithiumijzerfosfaatbatterij) want ja, een batterij vol met edelmetalen dat verkoopt niet zo goed.
En je hebt bijna altijd meerdere batterijen nodig. Er wordt aangeraden om een batterij van ongeveer 1 tot 1,5 x het aantal kWh van de zonnepaneleninstallatie te hebben. Ik zou dan zo'n 4 tot 6 kWh aan thuisbatterijen moeten hebben. Ik zou er dan zo'n 3-tal van die accu's nodig hebben. En dat allemaal om 's avonds en 's nachts een beetje elektriciteit van mijn zelf opgewekte elektriciteit te kunnen gebruiken ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog een geluk dat de sluiting van de kerncentrales (tegen 2025, dat is heel binnenkort) uiteindelijk toch is afgekaatst ...
Je wil het niet weten! Voor iedereen van goede wil is dat al lang duidelijk.VincentVega schreef: ↑27 juni 2024, 14:16Ik weet niet welke wagen er uiteindelijk het meest schadelijk is voor het milieu
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie kritisch durft te zijn, is van slechte wilSpaarplan schreef: ↑27 juni 2024, 14:40Je wil het niet weten! Voor iedereen van goede wil is dat al lang duidelijk.VincentVega schreef: ↑27 juni 2024, 14:16
Ik weet niet welke wagen er uiteindelijk het meest schadelijk is voor het milieu
Maar goed, liever “van slechte wil” dan naïef
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De eerste keer dat je eens iets zinnig schrijft, wel spijtig dat je dus van slechte wil blijkt te zijn ...Spaarplan schreef: ↑27 juni 2024, 14:40Je wil het niet weten! Voor iedereen van goede wil is dat al lang duidelijk.VincentVega schreef: ↑27 juni 2024, 14:16
Ik weet niet welke wagen er uiteindelijk het meest schadelijk is voor het milieu
Want als je kijkt naar de energie en vervuiling die xtra nodig is voor de productie van een EV, zijn lagere levenscyclus dan een gewone auto en dan nog de stroom die vaak met fossiele brandstoffen ( zelfs nog bruinkool in Duitsland ! ) wordt opgewekt moet je geen rekenwonder zijn om te weten wat de beste keuze voor het milieu is maar het is natuurlijker makkelijker om enkel naar de uitstoot als je aan het rijden bent te kijken en jezelf heilig verklaren ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Precies.voorheenCP1234 schreef: ↑27 juni 2024, 20:22De eerste keer dat je eens iets zinnig schrijft, wel spijtig dat je dus van slechte wil blijkt te zijn ...
Want als je kijkt naar de energie en vervuiling die xtra nodig is voor de productie van een EV, zijn lagere levenscyclus dan een gewone auto en dan nog de stroom die vaak met fossiele brandstoffen ( zelfs nog bruinkool in Duitsland ! ) wordt opgewekt moet je geen rekenwonder zijn om te weten wat de beste keuze voor het milieu is maar het is natuurlijker makkelijker om enkel naar de uitstoot als je aan het rijden bent te kijken en jezelf heilig verklaren ...
Een kleine plug-and-play thuisbatterij 1,5kWh van mygrid (peak shaving hulp) komende:
www.mygrid.energy
12 kg, makkelijk verplaatsbaar. Wel nog te duur.
www.mygrid.energy
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Een andere uit de kluiten gewassen en milieuonvriendelijke autobatterijSpaarplan schreef: ↑30 juni 2024, 10:50 Een kleine plug-and-play thuisbatterij 1,5kWh van mygrid (peak shaving hulp) komende:
www.mygrid.energy
Weeral eentje gemaakt uit lithium en ijzerfosfaat.
Bovendien totaal niet financieel rendabel (ik zou er zo 2 tot 3 nodig hebben en dat enkel om mijn nachtverbruik te kunnen dekken).
Voor mensen met weinig plaats, 1 zonnepaneel op/aan het balkon:
https://www.bol.com/be/nl/p/balkonzonne ... 0147357106
Voor bijna alles is er een oplossing.
alleen mag het (nog) niet in Belgie.Spaarplan schreef: ↑30 juni 2024, 15:07 Voor mensen met weinig plaats, 1 zonnepaneel op/aan het balkon:
Klopt. Tenzij je weet wat je doet zou ik er al zeker niet aan beginnen. Beter op een aparte (aardlek)automaat en verdeelkast nakijken of die de extra stroom aankan.luccc schreef: ↑30 juni 2024, 15:32alleen mag het (nog) niet in Belgie.Spaarplan schreef: ↑30 juni 2024, 15:07 Voor mensen met weinig plaats, 1 zonnepaneel op/aan het balkon: