Besparen algemeen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparen algemeen
We zijn het 100% eens, ik vergelijk ook 1kg tomaten nu bij de perry of de Delhaizesintorama schreef: ↑1 juli 2024, 13:44Je moet natuurlijk wel correct vergelijken. Geen bloemkool tijdens het seizoen met een bloemkool buiten het seizoen bijvoorbeeld. Je winkelkar van de supermarkt wordt echt niet duur van seizoensgroenten. Het wordt duur van de kerstomaatjes tijdens de winter, het zakje M&Ms, de chocomouskes van La Laitiere, de vaatwastabletten van Dreft, en natuurlijk de rol plastiekzakjes om mee naar de groentenboer te gaan...Henkie1984 schreef: ↑1 juli 2024, 12:20 Ga eens langs zou ik zeggen. Neem een paar herbruikbare groente zakjes mee je zal schrikken wat je kan besparen tegen over de gemiddelde supermarkt. Met een beetje verstand van seizoenen en slim kopen kom je met gemak aan -50%
Ps: elke stad heeft zijn "buitenlandse origine" groente winkel
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Een kg tomaten kost in de supermarkt tijdens het seizoen pakweg 1,5 EUR. Stel nu nog dat ze de tomaten in de groentenwinkel gratis weggeven, hoeveel geld kun je hier nu in werkelijheid mee besparen? Je eet toch geen 20 kilo tomaten op een maand he?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is natuurlijk geen vergelijking
Delhaize kerstomaatjes 7.96€ kgs
Perry kerstomaatjes 2.99€
Bloemkool 2.79€/1.29€
Paprika 1.09€/stuk - 1.79€ kilo
Delhaize kerstomaatjes 7.96€ kgs
Perry kerstomaatjes 2.99€
Bloemkool 2.79€/1.29€
Paprika 1.09€/stuk - 1.79€ kilo
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Nu koop ikzelf nooit bij Delhaize, want dat is -dacht ik- na Spar de duurste supermarkt ter wereld.
Op den buiten koop je veel via de korte keten ( rechtstreeks van de teler):
- kip
- alle rundsvlees
- alle varkensvlees
- aardappelen
- fruit
- tomaten
- komkommer
- eieren
- asperges
- ...
Niks nieuws natuurlijk, maar tegenwoordig enorm populair hier. Koop ook grote hoeveelheden en verdeel die onder familie/ vrienden / buren. X gaat de eieren halen, Y haalt de kip, Z koopt de aardappelen, ...
- kip
- alle rundsvlees
- alle varkensvlees
- aardappelen
- fruit
- tomaten
- komkommer
- eieren
- asperges
- ...
Niks nieuws natuurlijk, maar tegenwoordig enorm populair hier. Koop ook grote hoeveelheden en verdeel die onder familie/ vrienden / buren. X gaat de eieren halen, Y haalt de kip, Z koopt de aardappelen, ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga sowieso voor een goedkopere formule.
Vlees skippen is ook een idee maar de recepten daarvoor zijn ja...
Moet sowieso wel iets aan die factuur doen. Maar ik moet ook niet pro gezond gaan.
Vlees skippen is ook een idee maar de recepten daarvoor zijn ja...
Moet sowieso wel iets aan die factuur doen. Maar ik moet ook niet pro gezond gaan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zeg het nog eens, kook steeds voor twee dagen zodat je voor 2 keer kookt en dus minder moet weggooien.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ...JOKER247 schreef: ↑30 juni 2024, 17:09Hoe kom je dan op 25 à 30 euro per dag???Timoootjex schreef: ↑30 juni 2024, 15:08 Thanks
Wel heb al gezien buiten het niet zelf koken dat ik 400 euro standaard teveel uitgeef. En dan zou ik rond de 530 euro zitten.
Dus dat is iets wat ik zonder pijn kan aanpassen. Wat ik daarnaast nog kan aanpassen moet ik beetje zien.
Ik koop inderdaad premade meals aan ongeveer 6 euro per maaltijd.
EarthNvstr1 schreef: ↑17 december 2022, 19:01Dan gaat het dus niet over het fiscaal pensioensparen hé.Timoootjex schreef: ↑17 december 2022, 18:39 .. bijna elke keer als ik bel met haar moet ze erover beginnen dat de overheid niet te vertrouwen is ...
Doe wat je zelf denkt dat goed is voor jou en "sus" je moeder.
Edit: er schoot me iets te binnen, dus: alé ja, misschien is dit een "verkeerd advies" in jouw geval, gezien je budgetbeheer ... dus bespreek het eens met je budgetbeheer (of met je budgetbegeleiding mogelijks in de toekomst)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Timoootjex schreef: ↑30 juni 2024, 13:30 Even vraagje
Ik ben single
Maar ik zit met uitgaven voor eten tussen de 700 en 950 euro per maand. Wat kan ik doen om dit lager te krijgen?
Misschien al eens beginnen met wat je weet wat je kan doen ?Timoootjex schreef: ↑30 juni 2024, 13:30 Ik weet dat ik met kleine ingrepen al rond de 650 euro kan zitten gemiddeld maar lager dan dat zie ik nauwelijks opties om hierop nog te beknippen?
Meestal komt de rest dan vanzelf ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zal ik doen.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2024, 19:58
Misschien al eens beginnen met wat je weet wat je kan doen ?
Meestal komt de rest dan vanzelf ...
Dat budgetbeheer was voor andere zaken trouwens. Ik gaf nogal veel geld uit aan een bodemloze put die twitch heet. Dus dat heeft niks met het eten te maken. Het staat wel vast dat mijn eetuitgaven omhoog gingen na budgetbeheer.
Hoe dan ook probeer ik me deze maand te limiteren en als het 1 maand lukt moet meerdere maanden ook lukken. Zou graag eindigen deze maand op 450 euro wat de helft is van vorige maand. Het is haalbaar.