Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Als je ze even intypt op google o.i.d. dan zie je die meteen staan bij de obli op de beurs van Frankfurt.
Deze had ik reeds opgezocht maar heb reeds voldoende obli die op vervaldag komen in die periode. Indien nog iemand inspiratie heeft voor vervaldag in 2027 of 2028 is dit steeds van harte welkom.
Pukkie, bedankt voor je suggesties. Ik heb ze allemaal even bekeken en het rendement uitgerekend.
Buiten US912828ZW33 kwam ik niet boven de 3.50% uit met de 3 andere obligaties. Ik zag ook dat deze obligatie US912828ZW33 een coupon heeft van 0.25%. Hoe gaat dit dan juist in zijn werk belastingwijs? Kan je dit eventueel verduidelijken met een voorbeeld aub?
-> scoort ook een AA-rating, dat lijkt me wel een goede dan, niet?
-> een obligatie buiten de EU, worden deze zwaarder belast of komen hier extra kosten bij?
-> Bolero geeft bijvoorbeeld aan dat op deze obligatie weinig wordt verhandeld. Hoe komt dit?
Laatst gewijzigd door jedier op 5 juli 2024, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
DE000HLB2870, met 0,25% geen nulcoupon, maar die 0,075% zijn te verwaarlozen.
Bedankt voor de tips !
Dan koop je ze toch bij een andere broker.
Waar vind je dat? Op Bolero zie ik 'uitgifteprijs: 100%'. Ik verwacht wel ergens iets (zoals een fout in de gegevens op Bolero of zo), want die 3,57% die ik nu bereken als rendement lijkt me te hoog.
Zag het op de beurs van Frankfurt bij de eerste dag van handel er in.
Heeft al iemand feedback gekregen van Bolero voor bvb Europa of Roemenië ? Bij mij is Frankrijk ondertussen aangepast door hen.stranger schreef: ↑2 juli 2024, 21:02 Reactie van Bolero:
"De transacties in de Nederlandse en Duitse staatobligatie zullen spoedig worden gecorrigeerd zonder inhouding van beurstaks.
Voor de overige staatsobligaties*** is nog geen uitsluitsel of deze voldoen aan de vrijstellingsvoorwaarden. Onze fiscale diensten zijn dit momenteel aan het onderzoeken aan de hand van prospectussen. We houden u alvast op de hoogte van het verdere verloop hiervan."
***bij mij Roemenie/Oostenrijk/Europese Unie
Nee nog geen antwoord van ze gehad.Gunter123 schreef: ↑7 juli 2024, 21:56Heeft al iemand feedback gekregen van Bolero voor bvb Europa of Roemenië ? Bij mij is Frankrijk ondertussen aangepast door hen.stranger schreef: ↑2 juli 2024, 21:02 Reactie van Bolero:
"De transacties in de Nederlandse en Duitse staatobligatie zullen spoedig worden gecorrigeerd zonder inhouding van beurstaks.
Voor de overige staatsobligaties*** is nog geen uitsluitsel of deze voldoen aan de vrijstellingsvoorwaarden. Onze fiscale diensten zijn dit momenteel aan het onderzoeken aan de hand van prospectussen. We houden u alvast op de hoogte van het verdere verloop hiervan."
***bij mij Roemenie/Oostenrijk/Europese Unie
Welke Franse obligatie was dat?