Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
Re: Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
Het gaat er mij om dat je met je bericht het geweld van 1 enkel individu extrapoleert naar alle mensen die op linkse partijen stemmen.
Nu zal je waarschijnlijk zeggen dat ik het zo niet moet lezen maar kan je dan ook eens heel duidelijk uitleggen hoe ik het wel moet lezen?
Nu zal je waarschijnlijk zeggen dat ik het zo niet moet lezen maar kan je dan ook eens heel duidelijk uitleggen hoe ik het wel moet lezen?
Onbegrijpelijk dat de jongere generatie in de VS moeten kiezen tussen de pest en de cholera. Zijn er nu echt geen bekwame jonge mensen voor die functie beschikbaar in Amerika ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Begrijpend lezen is al een tijdje aan een neergang bezig. Ik citeer zijn volledig bericht:
Om je het niet te moeilijk te maken heb ik 't één en 't ander in 't vet en onderlijnd gezet.voorheenCP1234 schreef: ↑14 juli 2024, 07:08 Linkse extremisten schuwen geweld nu éénmaal niet ...
Maar het is zeker en vast niet alleen de schutter die verantwoordelijk is maar iedereen die deze persoon ( Trump ) demoniseert en er op blijft hameren dat hij een gevaar is dat gestopt moet worden; dat is een vrijgeleide aan gekken geven ... Hier op Spaargids zitten er ook enkele die in hetzelfde bedje ziek zijn ...; Triestig !
Maar zelfs al had CP1234 " dat je met je bericht het geweld van 1 enkel individu extrapoleert naar alle mensen die op linkse partijen stemmen" dit gezegd, wat was dan het probleem om daarover te discussiëren?
Jongens toch. Waarmee jullie Vaganzza allemaal lastig vallen...
En de kogel komt niet altijd van links maar er is daar toch wel ruimte voor verbetering.
Hier wat voorbeelden van politiek-correcte deugmutsen:
Kijk, een onverwachte medestander.
Er wordt voortdurend geschaafd aan de vrije meningsuiting. Een zeer gevaarlijke slippery slope.
Discussieer met argumenten, en laat elk vogeltje maar zingen zoals het gebekt is.
Een iets luchtiger noot:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe durven ze? En dan nog, Trump is de enige die opkomt voor de steeds groter wordende groep armen (van geest).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Full Member
- Contacteer:
De andere kant vraagt nooit om een ban !
Nee die hebben dat nog nooit gedaan, hoe lang zit je hier al op dit forum ?
Het enige verschil is dat die zo ACHTERBAKS zijn om het niet te zeggen dat ze om een ban hebben gevraagd, Woz en mezelve en in het verleden ook al een paar anderen hebben hier rechtuit op het forum gezegd dat ze dit bepaalde berichten hebben gemeld, omgekeerd heb ik die openheid en eerlijkheid nog nooit gemerkt.
Ik ben het ook beu dat de (extreem)rechtse zijde hier op dit forum zich blijkbaar alles kan permitteren, terwijl als de linkerzijde eens iets zegt dat het de frontale aanval is van verschillende nicknames (waar er een duidelijk vermoeden is aan de gerichte aanvallen te zien van een beperkt aantal personen komt).
Je beseft toch wel dat je nu zelf de meest kinderachtige reactie als wederwoord gebruikt ... of ja, wellicht niet
Daar zit het probleem net, die "argumenten". Oneliners en simpele gedachten zijn o zo gemakkelijk.CarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2024, 08:51 Discussieer met argumenten, en laat elk vogeltje maar zingen zoals het gebekt is.
vb. "Vreemdelingen buiten" : ja, oké en hoe gaan we dat doen ? En welke vreemdelingen ? En welke niet ? En waarom ? ... en dan wordt het stil, dat soort "discussies".
Ik herinner mij geen enkele dergelijke discussie. Ik vind dat mensen die over simplisme klagen zich daar dikwijls zelf aan schuldig maken. Ook al een paar keer hier aangegeven in het verleden.Abatoetnie schreef: ↑15 juli 2024, 10:39De andere kant vraagt nooit om een ban !
Nee die hebben dat nog nooit gedaan, hoe lang zit je hier al op dit forum ?
Het enige verschil is dat die zo ACHTERBAKS zijn om het niet te zeggen dat ze om een ban hebben gevraagd, Woz en mezelve en in het verleden ook al een paar anderen hebben hier rechtuit op het forum gezegd dat ze dit bepaalde berichten hebben gemeld, omgekeerd heb ik die openheid en eerlijkheid nog nooit gemerkt.
Ik ben het ook beu dat de (extreem)rechtse zijde hier op dit forum zich blijkbaar alles kan permitteren, terwijl als de linkerzijde eens iets zegt dat het de frontale aanval is van verschillende nicknames (waar er een duidelijk vermoeden is aan de gerichte aanvallen te zien van een beperkt aantal personen komt).
Zoals altijd heeft links een alternatieve kijk op de realiteit .
Ik heb inderdaad niet altijd alle gedoe gevolgd hier, maar ik heb wel genoeg gezien en gehoord de laatste tijd.
Je beseft toch wel dat je nu zelf de meest kinderachtige reactie als wederwoord gebruikt ... of ja, wellicht niet
Als jij het woord "beu" met kinderen associeert : "ik heb er genoeg van". Zo beter ?
Daar zit het probleem net, die "argumenten". Oneliners en simpele gedachten zijn o zo gemakkelijk.CarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2024, 08:51 Discussieer met argumenten, en laat elk vogeltje maar zingen zoals het gebekt is.
vb. "Vreemdelingen buiten" : ja, oké en hoe gaan we dat doen ? En welke vreemdelingen ? En welke niet ? En waarom ? ... en dan wordt het stil, dat soort "discussies".
Het is niet genoeg om van je veronderstellingen uit te gaan dat rechts simplistisch is. Je moet ook met feiten kunnen komen.
Vooral die van Stijn Meuris vind ik de moeite waard om over na te denken.
Niet dat ik ooit een moordaanslag of welke vorm van geweld dan ook zou zien zitten, . . . maar Amerikaanse presidenten en presidentskandidaten wéten dat dit geen uitzondering is in hun geschiedenis.
En geef toe: bepaalde personen lokken dit toch zélf uit.
-
- Full Member
- Contacteer:
+1
Een figuur als Trump die zich geen zak aantrekt van democratie, rechtsregels en zijn medemensen leidt naar polarisatie.
Polarisatie leidt tot extremen, bij die extremen zitten er figuren met rare gedachten en ...
Als er dan een figuur - die misschien anders zijn zwarte frak ging aantrekken om naar een school te trekken en daar zijn kogels in zijn medestudenten ging schieten - nu diezelfde frak aantrekt en voor de grootste mogelijke "roem" gaat (want geef nu toe hoeveel namen van schoolshooters blijven er hangen, er zijn er intussen ontelbaar veel ?) - wie kent Lee Harvey Oswald, John Wilkes Booth, Mark Chapman en consoorten dan weer niet ? - nl. het neerknallen van een ex- en wellicht toekomstig president - daar verschiet ik eerlijkgezegd niet van.
Keur ik het goed, in geen geval, verschiet ik er van : totaal niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Eerste punt : tja, en rechts heeft dus de enige en correcte kijk op de realiteit ?mver schreef: ↑15 juli 2024, 10:54 Zoals altijd heeft links een alternatieve kijk op de realiteit .
Ik heb inderdaad niet altijd alle gedoe gevolgd hier, maar ik heb wel genoeg gezien en gehoord de laatste tijd.
Het is niet genoeg om van je veronderstellingen uit te gaan dat rechts simplistisch is. Je moet ook met feiten kunnen komen. [/color]
Tweede punt : zowel bij links als bij rechts zitten er simplistische figuren, kijk om je heen en daar heb je je feiten.
De start van de hele hetze was het feit dat Voorheenenzovoorts iedereen die maar enigszins met linkse gedachten (alleen al tegen Trump zijn was al voldoende) zit als het ware schuld had aan die aanslag (om het simplistisch voor te stellen).
Ik quote nog eens en lees het eens heel goed :
Dat er daar op gereageerd wordt is niet meer dan normaal, toch ? Of niet ? Of is dit weer een alternatieve kijk op de realiteit ?Linkse extremisten schuwen geweld nu éénmaal niet ...
Maar het is zeker en vast niet alleen de schutter die verantwoordelijk is maar iedereen die deze persoon ( Trump ) demoniseert en er op blijft hameren dat hij een gevaar is dat gestopt moet worden; dat is een vrijgeleide aan gekken geven ... Hier op Spaargids zitten er ook enkele die in hetzelfde bedje ziek zijn ...; Triestig !
Is die reactie lasterlijk ? Bevat ze grove beledigingen ? Ja ! En dus hebben een aantal mensen dit doorgegeven aan de moderator ... die ofwel op vakantie is of er zich geen zak van aantrekt !
Derde punt : mooie kleurtjes
Misschien een tip voor u om eens te passeren op een ander forum (als je nog andere interesses hebt weliswaar) , het kan je een (andere) frisse invalshoek bezorgen
In de kleuterschool ligt het niveau hoger…
Ik zit zelf ook nog op tweakers. Ik kan u verzekeren dat daar de boel veel korter gehouden wordt.
Bans zijn zeldzaam maar best wel wat berichten worden (deels) verwijderd met korte uitleg er bij zoals:
'offtopic', 'whataboutism', 'niet op de persoon', 'desinformatie', 'gelieve te onderbouwen met bron',...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je drukt je nogal enigmatisch uit, ik weet niet goed wat je bedoelt. Maar ik zie nogal wat reacties die vinden dat het maar een slechte sluipschutter was ( of dit zelfs spijtig vinden). Maar voor een twintigjarig zonder militaire ervaring was dit echt niet zo'n falen. Hij schoot met een AR15, zowat het huis-tuin-en-keuken assault rifle van de VS-burger. Dit is helemaal geen sniper rifle en vanop een afstand van zo'n 150 yards maar net het hoofd missen? Dit was echt niet een sitting duck schieten. Had Trump niet net z'n hoofd gedraaid spraken we over een gelukte moordaanslag.
Euh, neen. Ik denk dat ik hier in de kroeg zowat de grootste criticaster van politici ben. Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om hen een moordaanslag toe te wensen.
Na een eerlijk proces daarentegn =>à la lanterne
Natuurlijk. Maar dat is net het punt. Ipv er op te reageren en te discussiëren als volwassen mensen wordt er naar de mod gelopen in de hoop dat je discussiepartner het zwijgen wordt opgelegd.Abatoetnie schreef: ↑15 juli 2024, 12:38Dat er daar op gereageerd wordt is niet meer dan normaal, toch ?
Hier haal je alleszins twee zaken door elkaar.Abatoetnie schreef: ↑15 juli 2024, 12:38 Of niet ? Of is dit weer een alternatieve kijk op de realiteit ?
Laat het ons hopen ...Abatoetnie schreef: ↑15 juli 2024, 12:38En dus hebben een aantal mensen dit doorgegeven aan de moderator ... die ofwel op vakantie is of er zich geen zak van aantrekt !
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.