Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Ik vind dat er iets opvallend is met Bolero en mensen die er een rekening hebben.
Er wordt hier vaak (terecht) op dit forum gezegd dat je niet mag beleggen via grootbanken, vanwege de kosten en hun niet zo onafhankelijk advies etc
En diezelfde mensen openen dan een rekening bij Bolero, wat dus een grootbank is
En dan zeggen ze van " ja maar ja, veiligheid en gebruiksgemak heeft zijn prijs"
EXACT de argumenten waarom je dus beter zou beleggen via een grootbank.
Dit begreep ik nooit.
Het is nogal inconsequent....
Los daarvan, 1 ding vind ik zeer schandalig( en buiten lynx en mexem doet iedereen het): kosten vragen om weg te gaan bij je broker
Komaan, moeten betalen omdat het op een ander beter is?
Gewoonweg vanuit moreel standpunt alleen al mag je dit niet aanvaarden...
Er wordt hier vaak (terecht) op dit forum gezegd dat je niet mag beleggen via grootbanken, vanwege de kosten en hun niet zo onafhankelijk advies etc
En diezelfde mensen openen dan een rekening bij Bolero, wat dus een grootbank is
En dan zeggen ze van " ja maar ja, veiligheid en gebruiksgemak heeft zijn prijs"
Dit begreep ik nooit.
Los daarvan, 1 ding vind ik zeer schandalig( en buiten lynx en mexem doet iedereen het): kosten vragen om weg te gaan bij je broker
Het zal deels uit nood geboren zijn. B.v. je wilt in obligatie beleggen, naar welke broker moet je dan toe?Aerolla schreef: ↑15 juli 2024, 11:18 Ik vind dat er iets opvallend is met Bolero en mensen die er een rekening hebben.
Dit begreep ik nooit.
Kosten vragen om weg te gaan doen ze trouwens niet.
Wel voor het transfereren. Maar je kunt ook eerst je port. verkopen of een broker nemen die je tranferkosten terug betaald.
Je kan wel zeggen: vanuit moreel standpunt alleen al mag je dit niet aanvaarden. Maar wat wil je dan doen?
Procederen? Dat verlies en kost je veel geld en vele jaren. Blijven zitten en mopperen? Dat helpt ook niet.
Niemand zegt dat je niet mag beleggen bij grootbanken. Iedereen zegt gewoon dat je goed oog moet hebben voor de kosten in combinatie met de service. ETF's vind je niet eens bij elke bank in belgië en ze doen erg veel moeite om je in hun fondsen te laten investeren.Aerolla schreef: ↑15 juli 2024, 11:18 Ik vind dat er iets opvallend is met Bolero en mensen die er een rekening hebben.
Dit begreep ik nooit.
Bolero zal nooit zo goedkoop zijn dan prijsvechters, maar heeft toch niet de prijzen die de meeste (groot)banken hanteren.
Bij grotere orders vind ik het best meevallen: 0,086%guest0306 schreef: ↑15 juli 2024, 13:50Niemand zegt dat je niet mag beleggen bij grootbanken. Iedereen zegt gewoon dat je goed oog moet hebben voor de kosten in combinatie met de service. ETF's vind je niet eens bij elke bank in belgië en ze doen erg veel moeite om je in hun fondsen te laten investeren.Aerolla schreef: ↑15 juli 2024, 11:18 Ik vind dat er iets opvallend is met Bolero en mensen die er een rekening hebben.
Dit begreep ik nooit.
Bolero zal nooit zo goedkoop zijn dan prijsvechters, maar heeft toch niet de prijzen die de meeste (groot)banken hanteren.
Niks opvallend aan.
Wel onderscheid maken tussen KBC en Bolero.
KBC-huisbank (grootbank) fondsen wegblijven. verpakte producten.
Bij andere banken ook wegblijven van hun huisbankfondsen of tak 23 verpakt.
Bolero voor beurs en aanverwante is helemaal iets anders.
Hopelijk is dit nu voor u duidelijk.
Estate Guru believer.
Vorig jaar een fars voor gehad met Bolero. Zoals elk jaar vulde ik in mijn belastingaangifte de belastingvermindering van 240 euro netto in voor dividenden. De fiscus vroeg om uitleg vanwaar dit kwam en vroeg een bewijs van de bank.
Toen ik Bolero contacteerde gaven ze mij als antwoord dat ze dit niet konden geven want ze werkten niet voor een belastingkantoor was de reden!!!
Nooit zien ze mij daar nog.
Toen ik Bolero contacteerde gaven ze mij als antwoord dat ze dit niet konden geven want ze werkten niet voor een belastingkantoor was de reden!!!
Nooit zien ze mij daar nog.
Van elk dividend ontvang je een rekening afschrift en daar is uw bewijs.
Dus Bolero heeft dit al bezorgd.
Dus Bolero heeft dit al bezorgd.
Estate Guru believer.
Tja, en dat is de schuld van bolero?LaCucaracha schreef: ↑15 juli 2024, 10:13 Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt helemaal.
En als je een overzicht wil van de gedurende een jaar ontvangen dividenden en de bijhorende afgehouden roerende voorheffing, ga dan naar Rekeningen >>> Transactiehistoriek >>> kies je periode (bv. 01/01/2023 - 31/12/2023) >>> typ in Trefwoord: Dividend en klik Filter.
Resultaat is onmiddellijk beschikbaar en je kan het met één klik exporteren naar Excel, waar je met de formule =som(.....) alles kan optellen.
Ziedaar je bewijs voor de fiscus.
Ook krijg je elk jaar een e-mail met de link naar https://www.bolero.be/nl/lp/recuperatie ... ndaandelen
De rekeninguittreksels die u per e-mail van Bolero ontvangt, volstaan als bewijs voor deze aanvraag.
Opgelet! U kunt niet voor alle dividenden uit de transactiehistoriek de roerende voorheffing terugvorderen, bv. niet voor dividenden van ETF's. U moet dus zelf nog de juiste dividenden uitfilteren. Meer informatie daarover leest u in de veelgestelde vragen hierboven.
Dat heb ik gedaan het rekeninguittreksel doorgestuurd met als bewijs de betaalde roerende voorheffing van dividenden maar... dat was niet voldoende!Tycoon schreef: ↑16 juli 2024, 00:28 Ook krijg je elk jaar een e-mail met de link naar https://www.bolero.be/nl/lp/recuperatie ... ndaandelen
De rekeninguittreksels die u per e-mail van Bolero ontvangt, volstaan als bewijs voor deze aanvraag.
Opgelet! U kunt niet voor alle dividenden uit de transactiehistoriek de roerende voorheffing terugvorderen, bv. niet voor dividenden van ETF's. U moet dus zelf nog de juiste dividenden uitfilteren. Meer informatie daarover leest u in de veelgestelde vragen hierboven.
Of bij mannen…. Waarom altijd die vooringenomenheid tegenover ons vrouwen ?
Ik denk niet dat het vooringenomenheid is.
Het is gewoon een feit dat vrouwen anders zijn dan mannen.
De gemiddelde man kan zwaardere lichamelijke arbeid aan dan d gemiddelde vrouw.
Vrouwen kunnen kinderen baren, mannen niet.
De gemiddelde vrouw is vaker afwezig op het werk i.v.m. maandstonden en zwangerschapsverlof dan de man.
De gemiddelde vrouw begint vaker over me too dan de gemiddelde man.
En zo kunnen we nog wel even door gaan.
Dat is geen vooringenomenheid, maar realisme gebaseerd op feiten.
Vrouwen zijn doorgaans intelligenter ook. Er bestaat gelukkig geen vrouwelijke versie van Trump.