Vlaams woningfonds
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Vlaams woningfonds
Een compromis is opgemaakt door de notaris als bevestiging van een bod.ludo schreef: ↑8 juli 2024, 08:41U spreekt over een bod. Niet ik.. Een bod doen is iets helemaal anders dan een compromis opmaken.Henkie1984 schreef: ↑8 juli 2024, 08:37 Reinste onzin en begin je bod en compromis te mixen om het nog onduidelijker te maken
Een notaris zet alleen in een compromis wat er overeen gekomen is tussen verkoper/koper bij de verkoop (geaccepteerd bod) en de wettelijke bepalingen.
Opschortende voorwaarde ( lening ) is een standaard clausule als je via notaris gaat.;
Andere voorwaarden zul je zelf moeten aanvullen..
Geen bod geen compromis
Geen opschortende voorwaarden in een bod geen opschortende voorwaarden in het compromis
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik heb nog nooit de opschortende voorwaarde van een hypotheek/krediet/lening in een compromis gehad.
Wel weet ik dat een mondeling bod (ook al is het moeilijker te bewijzen) even rechtsgeldig is als een schriftelijk bod.
Wel weet ik dat een mondeling bod (ook al is het moeilijker te bewijzen) even rechtsgeldig is als een schriftelijk bod.
Gelukkig is er een uitzondering Namelijk Joker.
Misschien een compromis toch eens goed gaan lezen.
Estate Guru believer.
In de praktijk wordt er zelden een ontbindende voorwaarde opgenomen in een bod. In de compromis daarentegen wordt dit bijna standaard toegevoegd. Ik had voor de aankoop van mijn laatste woning geen ontbindende voorwaarde nodig en de notaris heeft dit ook toegevoegd. Zij doen dit blijkbaar standaard als er een hypothecaire lening nodig is.Henkie1984 schreef: ↑8 juli 2024, 08:37 Reinste onzin en begin je bod en compromis te mixen om het nog onduidelijker te maken
Een notaris zet alleen in een compromis wat er overeen gekomen is tussen verkoper/koper bij de verkoop (geaccepteerd bod) en de wettelijke bepalingen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet ook wel dat dit vaak voorkomt maar dat maakt het niet correct. Geloof me niet op mijn woord, zoek het eens op.
Helaas is dit schering en inslag (en krijg je meestal van je vader/oom/grootvader het zelfde advies) en is het geen probleem tot je een huis koopt van iemand met een goede notaris en kennis van zaken.
Wens je veel sterkte als je een bod doet zonder opschortende voorwaarden en de verkoper weigert dit op te nemen in het compromis. Begin der maar aan.
Nogmaals een geaccepteerd bod is onvoorwaardelijk en definitief als verkoop.
Helaas is dit schering en inslag (en krijg je meestal van je vader/oom/grootvader het zelfde advies) en is het geen probleem tot je een huis koopt van iemand met een goede notaris en kennis van zaken.
Wens je veel sterkte als je een bod doet zonder opschortende voorwaarden en de verkoper weigert dit op te nemen in het compromis. Begin der maar aan.
Nogmaals een geaccepteerd bod is onvoorwaardelijk en definitief als verkoop.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik lees een compromis altijd erg goed.
Moet er misschien wel bij zeggen dat ik er nooit een hypotheek bij nodig had en dat ik dat ook meldde bij mijn bod.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
zelfde hier, nooit opschortende voorwaarde opgenomen in het compromis bij verschillende aankopen.
Als je zeker bent van je stuk hoeft dat niet. En dat geeft je een beetje voordeel tov andere mogelijke bieders.
Als je zeker bent van je stuk hoeft dat niet. En dat geeft je een beetje voordeel tov andere mogelijke bieders.
Precies, dat maakt jouw bod interessanter voor de verkoper.tuinder666 schreef: ↑8 juli 2024, 14:43 zelfde hier, nooit opschortende voorwaarde opgenomen in het compromis bij verschillende aankopen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dag allen,michielvanhees schreef: ↑13 april 2023, 16:40 Bedankt
Zijn er ervaringen dat de uiteindelijke beslissing van de hoofdzetel is dat de lening niet kan worden toegekend?
met vriendelijke groeten
Michiel
Bovenstaande vroeg ik mij ook af. Zo wil ik binnenkort mijn aanvraag doen, met mijn huidig aanslagbiljet van inkomsten 2022, maar wanneer - nadat ik mijn aanvraag deed - mijn nieuwe aanslagbiljet van inkomsten 2023 in de bus valt (dit zou uitzonderlijk hoger uitkomen dan andere jaren wegens wijzigen van werkgever en het vervroegde vakantiegeld). Houden ze dan rekening met het recentste op moment van aanvraag of met het laatst beschikbare op moment dat ze het beoordelen in Brussel?
Bedankt en fijne vakantie voor wie reeds in verlof is :-)
Michiel
Men houdt rekening met :Michiel002 schreef: ↑16 juli 2024, 14:27Dag allen,michielvanhees schreef: ↑13 april 2023, 16:40 Bedankt
Zijn er ervaringen dat de uiteindelijke beslissing van de hoofdzetel is dat de lening niet kan worden toegekend?
met vriendelijke groeten
Michiel
Bovenstaande vroeg ik mij ook af. Zo wil ik binnenkort mijn aanvraag doen, met mijn huidig aanslagbiljet van inkomsten 2022, maar wanneer - nadat ik mijn aanvraag deed - mijn nieuwe aanslagbiljet van inkomsten 2023 in de bus valt (dit zou uitzonderlijk hoger uitkomen dan andere jaren wegens wijzigen van werkgever en het vervroegde vakantiegeld). Houden ze dan rekening met het recentste op moment van aanvraag of met het laatst beschikbare op moment dat ze het beoordelen in Brussel?
Bedankt en fijne vakantie voor wie reeds in verlof is :-)
Michiel
Je geïndexeerd afzonderlijk belastbare inkomsten (van het meest recent gekende aanslagbiljet),
Of het gezamenlijk belastbaar inkomen (van het meest recent gekende aanslagbiljet),
Woning gevonden, bod aanvaard en pas binnen 2 weken een afspraak kunnen krijgen bij het Vlaams Woningfonds.
Toch serieus moeten pushen om voldoende termijn op de opschortende voorwaarden te krijgen.... Hopelijk lukt het met 10 weken. Nu nog proberen om de aankoopbelofte uit te stellen tot kort voor of na de afspraak met het Woningfonds.
Toch serieus moeten pushen om voldoende termijn op de opschortende voorwaarden te krijgen.... Hopelijk lukt het met 10 weken. Nu nog proberen om de aankoopbelofte uit te stellen tot kort voor of na de afspraak met het Woningfonds.
Hoi
12 juli hebben we dossier opgestart
3 sept is het naar hoofdzetel Brussel gestuurd
De akte zou 19 okt ondertekend moeten worden
Nog steeds geen nieuws , mijn geduld word verder op de proef gesteld .
Ondertussen wel beetje teveel contact met de makelaar en de notaris wat ook niet echt goed is voor men geduld
Heb vele revieuws gelezen waarbij het veel sneller in orde kwam
Beetje bezorgd kwestie van tijdsdruk
En jawel op de compromis staat onder opschortende voorwaarden
12 juli hebben we dossier opgestart
3 sept is het naar hoofdzetel Brussel gestuurd
De akte zou 19 okt ondertekend moeten worden
Nog steeds geen nieuws , mijn geduld word verder op de proef gesteld .
Ondertussen wel beetje teveel contact met de makelaar en de notaris wat ook niet echt goed is voor men geduld
Heb vele revieuws gelezen waarbij het veel sneller in orde kwam
Beetje bezorgd kwestie van tijdsdruk
En jawel op de compromis staat onder opschortende voorwaarden
Mijn dossier is een vier weken na de aanvraag naar Brussel gegaan. De dossierbeheerder heeft toen gezegd dat we de opschortende voorwaarden eigenlijk mogen laten vallen want alles was in orde. Ik verwacht eind deze maand het officiële antwoord.
Wij hebben nog geen akte datum maar die gaat hopelijk voor begin januari zijn.
Mogelijk heeft het bij jou langer geduurd doordat er meer mensen op vakantie waren?
Wij hadden een bod gedaan met opschortende voorwaarden (zonder termijn) en in de compromis was de termijn gezet op 10 weken. Aangezien de compromis pas twee weken na de aanvraag is ondertekend hebben wij dus echt heel ruim de tijd.
Moest er toch iets mis gaan bij het Vlaams Woningfonds moeten wij alsnog naar een bank daar dat we twee weigering moeten hebben om onder de opschortende voorwaarden uit te raken.
Wij hebben nog geen akte datum maar die gaat hopelijk voor begin januari zijn.
Mogelijk heeft het bij jou langer geduurd doordat er meer mensen op vakantie waren?
Wij hadden een bod gedaan met opschortende voorwaarden (zonder termijn) en in de compromis was de termijn gezet op 10 weken. Aangezien de compromis pas twee weken na de aanvraag is ondertekend hebben wij dus echt heel ruim de tijd.
Moest er toch iets mis gaan bij het Vlaams Woningfonds moeten wij alsnog naar een bank daar dat we twee weigering moeten hebben om onder de opschortende voorwaarden uit te raken.
Laatst gewijzigd door Kano op 1 oktober 2024, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij eind juli compromis getekend met 8 weken opschortende voorwaarden. Regionaal kantoor liet ons weten dat ze 6 a 8 weken zouden nodig hebben.
Onze notaris vond het al bewonderenswaardig dat de verkoper instemde met 8 weken.
Compromis ondertekend en 2 dagen later reeds een afspraak bij VWF. Een week later kwam de schatter langs en we leverden alle documenten aan.
Ondertussen medio oktober, 10 weken na eerste afspraak, behandeling op de hoofdzetel sinds begin september.
Na telefoon met hoofdkantoor VWF zei de man zonder verpinken ‘wij houden nooit rekening met opschortende voorwaarden, enkel met de aktedatum’. Ondertussen zijn de opschortende voorwaarden verstreken en kregen we nog steeds geen finaal uitsluitsel van VWF.
Niet om mensen te ontmoedigen, maar we leverden alles intijds aan en reageerden steeds zeer snel op hun mails, toch verloopt alles zeer traag.
Onze notaris vond het al bewonderenswaardig dat de verkoper instemde met 8 weken.
Compromis ondertekend en 2 dagen later reeds een afspraak bij VWF. Een week later kwam de schatter langs en we leverden alle documenten aan.
Ondertussen medio oktober, 10 weken na eerste afspraak, behandeling op de hoofdzetel sinds begin september.
Na telefoon met hoofdkantoor VWF zei de man zonder verpinken ‘wij houden nooit rekening met opschortende voorwaarden, enkel met de aktedatum’. Ondertussen zijn de opschortende voorwaarden verstreken en kregen we nog steeds geen finaal uitsluitsel van VWF.
Niet om mensen te ontmoedigen, maar we leverden alles intijds aan en reageerden steeds zeer snel op hun mails, toch verloopt alles zeer traag.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het blijft toch altijd wat bang afwachten tot het effectief in orde en getekend is.
Maar eens in orde zit je best wel goed bij VWF.
Vergeet ook niet te vragen achter de "Verzekering Gewaarborgd Wonen".
https://formulierenloket.vlaamswoningfo ... onen/start
Maar eens in orde zit je best wel goed bij VWF.
Vergeet ook niet te vragen achter de "Verzekering Gewaarborgd Wonen".
https://formulierenloket.vlaamswoningfo ... onen/start