Termijnrekening bij SANTANDER
TIP
Re: Termijnrekening bij SANTANDER
Netto 2,3%mouche schreef: ↑16 juli 2024, 14:30De rente is wel degelijk hoger op de termijnrekening, netto dat is een ander verhaal. Maar iedereen is het er blijkbaar over eens dat de trend naar beneden gaat.PaperbackWriter schreef: ↑29 juni 2024, 20:20 Ik ga daar voor passen want op hun spaarrekening Vision+plus is de totale rente hoger dan op hun termijnrekeningen.
Zou dat misschien een voorteken zijn van toekomstige dalende rentes?
Het hangt allemaal af van uw totaal beschikbaar spaargeld of het al dan niet interessant is om het enkel op een spaarrekening te laten staan.
Ik investeer alvast een bedrag op deze van 6 maanden.3.3 % gaan we niet lang meer gaan zien op termijnrekeningen.
Dan liever een Franse 0% staatsobligatie op 3,3 mnd tegen 3,25% netto en geen T.O.B.
Dat is uw keuze en ik kan je geen ongelijk geven. Helaas zijn staatsbons maar bij een beperkt aantal banken aan lagere kosten. Bij de traditionele banken verlies er je veel te veel aan.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
In principe zie ik termijnrekeningen wel zitten en ik heb dan ook getwijfeld om jouw voorbeeld voor een stukje te volgen.
Maar daar ik momenteel te weinig reserve van "beschikbaar spaargeld" heb, kies ik liever voor hoogrenderende spaarrekeningen in het algemeen.
Net nog een termijn rekening USD geopend. 4,75% is ook niet slecht.
Net nog een termijn rekening USD geopend. 4,75% is ook niet slecht (3,325 netto).
Wat komt er bij als de USD gaat stijgen.
Ik vind de USD voorlopig een veiligere munt dan de euro en ook gezien spreiding vind ik wat in usd's prima in een portefeuille passen.
De website van Santander. Hoe open je een termijnrekening in USD bij Santander (daarover gaat deze post toch als ik het onderwerp bekijk). Jij zegt toch in je post dat je zonet een termijnrekening geopend hebt in USD.
Voor de liefhebbers:
(stijging van 3% naar 3,20%)Beste klant,
Investeerde u het afgelopen jaar in de Belgische staatsbon? Binnenkort komt uw geïnvesteerde kapitaal samen met uw intrest opnieuw vrij. Misschien heeft u dit geld niet meteen nodig? Dan staat u voor een belangrijke beslissing: hoe laat ik mijn geld opnieuw optimaal renderen?
Niet geïnvesteerd in de Belgische staatsbon maar wel op zoek een interessante oplossing om een bepaalde som geld opzij te zetten? Dit is ook voor u het uitgelezen moment om een slimme beslissing te maken !
Aanbod
Santander Consumer Bank verhoogt de rente op de eenjarige Vision Fix termijnrekening. Als u vanaf 27 augustus 2024 een eenjarige termijnrekening opent, profiteert u van een bruto rentetarief van 3,20% voor de gehele looptijd.