Goud rubriek
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
Re: Goud rubriek
ik neem aan dat uw deelbewijs dan +/-60€ waard is?
Kan je uitlevering vragen?
Kan je uitlevering vragen?
Ja, momenteel 60,62€. En ja, ik kan vragen dat ze het fysiek goud thuis leveren.
Klopt, bij Lynx kan je ook gewoon fysieke levering vragen van je Goud of Zilver.
Ik heb het wel nog nooit geprobeerd, ik vrees voor de transportkosten vanuit New York
Ik heb het wel nog nooit geprobeerd, ik vrees voor de transportkosten vanuit New York
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
Tuurlijk is het er fysiek. Zalig de armen van geest, want ze zullen God zien. (Door 't oog van de naald)
Al ons geld staat bij de banken en je kan het afhalen en toch zal slechts 6% kunnen afgehaald worden gezien en maar 6% chartaal geld is.
Enkel wat je in je handen kan nemen is fysiek, de rest is een IOU.
Al ons geld staat bij de banken en je kan het afhalen en toch zal slechts 6% kunnen afgehaald worden gezien en maar 6% chartaal geld is.
Deze rubriek ging over goud als belegging dacht ik en niet over goud als verzekering tegen de teloorgang van het financieel systeem.PotjeVickx schreef: ↑2 januari 2024, 14:53 Tuurlijk is het er fysiek. Zalig de armen van geest, want ze zullen God zien. (Door 't oog van de naald)
Zolang het financieel systeem normaal functioneert, is er geen probleem om goud via een tracker te kopen.
Ikzelf beleg via de 4GLD ETC van Xetra-Gold. Volgens hun documentatie worden de schuldbewijzen die zij uitgeven, gedekt door goud dat bij Clearstream in Frankfurt bewaard wordt. Zij geven op regelmatige basis een inventaris uit van alle goudbaren die in bewaring liggen bij Clearstream. De laatste lijst (van 2/1/24) omvat 227 bladzijden van unieke serienummers van goudbaren die in de kluizen van Clearstream liggen.
Goud had de laatste 5 jaar een lage beta tov IWDA (0.09) en een hoge alfa (>10%). Het is dus een goede diversificatie voor aandelen.
Voor wie het interesseert.
GOLD PRICES REMAIN ELEVATED AS THE BULLISH OUTLOOK REMAINS INTACT
Gold has risen in phenomenal fashion ever since the ‘morning star’ formation back in February and in spite of the recent revelation that the Fed may be delayed in cutting interest rates due to robust US data. Gold prices spiked to the new all-time high around $2430 on Friday before pulling back and even ending the day in the red. The market remains heavily within overbought territory, something that isn’t too uncommon in runaway markets.
Further bullish tailwinds would highlight the all time high once again which remains a possibility as long as prices remain above the 1.618% Fibonacci extension of the major 2020 to 2022 decline. Any meaningful move to the downside would need to test the prior all-time high of $2222 to entertain a larger reversal but for now, the bullish outlook remains well intact.
GOLD PRICES REMAIN ELEVATED AS THE BULLISH OUTLOOK REMAINS INTACT
Gold has risen in phenomenal fashion ever since the ‘morning star’ formation back in February and in spite of the recent revelation that the Fed may be delayed in cutting interest rates due to robust US data. Gold prices spiked to the new all-time high around $2430 on Friday before pulling back and even ending the day in the red. The market remains heavily within overbought territory, something that isn’t too uncommon in runaway markets.
Further bullish tailwinds would highlight the all time high once again which remains a possibility as long as prices remain above the 1.618% Fibonacci extension of the major 2020 to 2022 decline. Any meaningful move to the downside would need to test the prior all-time high of $2222 to entertain a larger reversal but for now, the bullish outlook remains well intact.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan goud als beide zien, als je het fysiek koopt is het een investering en een verzekering; koop je een tracker of een fonds dat de goudkoers volgt of erin investeert is het een investering. Persoonlijk doe ik aan beide, met de reden dat ik het fysieke nooit verkoop en met de trackers dit wel doe.Philippe1 schreef: ↑2 januari 2024, 15:30Deze rubriek ging over goud als belegging dacht ik en niet over goud als verzekering tegen de teloorgang van het financieel systeem.PotjeVickx schreef: ↑2 januari 2024, 14:53 Tuurlijk is het er fysiek. Zalig de armen van geest, want ze zullen God zien. (Door 't oog van de naald)
Zolang het financieel systeem normaal functioneert, is er geen probleem om goud via een tracker te kopen.
Ikzelf beleg via de 4GLD ETC van Xetra-Gold. Volgens hun documentatie worden de schuldbewijzen die zij uitgeven, gedekt door goud dat bij Clearstream in Frankfurt bewaard wordt. Zij geven op regelmatige basis een inventaris uit van alle goudbaren die in bewaring liggen bij Clearstream. De laatste lijst (van 2/1/24) omvat 227 bladzijden van unieke serienummers van goudbaren die in de kluizen van Clearstream liggen.
Goud had de laatste 5 jaar een lage beta tov IWDA (0.09) en een hoge alfa (>10%). Het is dus een goede diversificatie voor aandelen.
Ik ben het tevens volledig eens dat het hoort in een portfolio van investeringen waar je een goede diversificatie in wil hebben.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Al bijna 15 jaar, zowel fysiek als in etf's/ fondsen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zit ook al een decennium vol in goud en alles wat daarmee te maken heeft. Mijn grootste winst echter gemaakt met rhodium in het verleden.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Nieuwe ATH voor goud, althans toch in €. Very nice!
Krugertje kopen is dus 2.325€ tegenwoordig. En ook zilver stijgt vrolijk mee.
Krugertje kopen is dus 2.325€ tegenwoordig. En ook zilver stijgt vrolijk mee.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ook niet alleen over het feit dat ik vaak op de rem heb gestaan bij aankopen omdat ik de koers te hoog vond, waar is de tijd dat ik Krugs kocht voor een 1000 euro ... en nog veel lager jaren daarvoor ...
Ja ik kocht in 2008 nog voor 18.000 per kgvoorheenCP1234 schreef: ↑16 juli 2024, 22:34Ik ook niet alleen over het feit dat ik vaak op de rem heb gestaan bij aankopen omdat ik de koers te hoog vond, waar is de tijd dat ik Krugs kocht voor een 1000 euro ... en nog veel lager jaren daarvoor ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou eens moeten kijken hoeveel BEF de gouden Ecu's me hebben gekost toen ze origineel uitkwamen, al ga ik hoogstwaarschijnlijk wenen als ik het bedrag zie, nu goed wetende dat ik er veel, veel meer had moeten kopen ...JOKER247 schreef: ↑16 juli 2024, 22:37Ja ik kocht in 2008 nog voor 18.000 per kgvoorheenCP1234 schreef: ↑16 juli 2024, 22:34
Ik ook niet alleen over het feit dat ik vaak op de rem heb gestaan bij aankopen omdat ik de koers te hoog vond, waar is de tijd dat ik Krugs kocht voor een 1000 euro ... en nog veel lager jaren daarvoor ...