Beleggen in ETF's
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen in ETF's
Hallo
Ik zet momenteel mijn eerste stapjes in de wereld van de beleggingen. Omdat het beleggen in aandelen nogal complex lijkt, heb ik mij in de eerste plaats wat verdiept in ETF's.
Hieronder vind je mijn selectie. Ik zou 50% van mijn portefeuille in de populaire IWDA willen beleggen. Om het wat spannend te houden, wil ik de andere 50% verdelen onder 5 ETF's die onder specifieke sectoren (gezondheid, AI, defensie, goud) of landen (India) vallen.
De voorziene beleggingstermijn is lang: laat ons hopen op 20 jaar.
Wat denken jullie van mijn selectie? Aanvaardbaar? Dom? Te weinig diversificatie? Beginnersfouten? Tips? Wat zou je anders doen?
Laat maar horen!
Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) IWDA
iShares S&P 500 Health Care Sector UCITS ETF USD (Acc) (EUR) QDVG/IUHC
Xtrackers Artificial Intelligence & Big Data UCITS ETF 1C XAIX
Physical Gold ETC IE00B4ND3602 (ISIN) EGLN/IGLN
MSCI India USD (Acc) NDIA
VAN ECK Defense DFNS/DFEN
Ik zet momenteel mijn eerste stapjes in de wereld van de beleggingen. Omdat het beleggen in aandelen nogal complex lijkt, heb ik mij in de eerste plaats wat verdiept in ETF's.
Hieronder vind je mijn selectie. Ik zou 50% van mijn portefeuille in de populaire IWDA willen beleggen. Om het wat spannend te houden, wil ik de andere 50% verdelen onder 5 ETF's die onder specifieke sectoren (gezondheid, AI, defensie, goud) of landen (India) vallen.
Wat denken jullie van mijn selectie? Aanvaardbaar? Dom? Te weinig diversificatie? Beginnersfouten? Tips? Wat zou je anders doen?
Laat maar horen!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Beleggen in ETF's
Spannend. Dat is al alvast in lijn met je doelstelling.
Waarom ? (spannend is ok als antwoord ...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt niks mis mee,ik zou persoonlijk minder in thema ETF's plaatsen en iema(emerging markets i.p.v. India, uiteraard ook iusn(smalle caps.).Stefke1 schreef: ↑1 juli 2024, 22:30 Hallo
Laat maar horen!
Met die combinatie ga je nooit 10% per jaar halen en al zeker niet als je momenteel aankoopt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Als je een glazen bol hebt, weet het me te zeggen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Hallo,
Mag ik vragen welke ETF voor small caps (wereld) jullie kunnen aanraden aub? Het in Ierland geregistreerde IUSN (IE00BF4RFH31) met 0.35% TER?
Of is het nu echt het moment niet om hierin te investeren?
Groeten,
Peter
Mag ik vragen welke ETF voor small caps (wereld) jullie kunnen aanraden aub? Het in Ierland geregistreerde IUSN (IE00BF4RFH31) met 0.35% TER?
Of is het nu echt het moment niet om hierin te investeren?
Groeten,
Peter
Smallcaps zullen altijd het nadeel hebben van een hogere kost, die het voordeel van small caps op zijn minst deels doen verdwijnen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dit is degene die ik ook aankoop, de TER is inderdaad wat hoger, maar een goede ETF qua diversificatie met een msci world en emim
Smalle caps(iusn) hebben lage koers/winst verhouding,lage beta(1)en boekwaarde rond de 1,60....mockingbird schreef: ↑17 juli 2024, 12:44
Dit is degene die ik ook aankoop, de TER is inderdaad wat hoger, maar een goede ETF qua diversificatie met een msci world en emim
Conclusie: koopwaardig. Ik ben enkele weken geleden ook ingestapt....