Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ach ze kunnen ze in ieder geval zelf in een bak water blussen als ze in de fik vliegen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.gva.be/cnt/dmf20240704_92926888
Autodealer moet schadevergoeding betalen nu elektrische wagen maar de helft van beloofde kilometers haalt: bij welke wagens is het het ergst?
Alstublieft! Graag gedaan
Autodealer moet schadevergoeding betalen nu elektrische wagen maar de helft van beloofde kilometers haalt: bij welke wagens is het het ergst?
Alstublieft! Graag gedaan
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
De argumenten gelezen waarom er voor een EV gekozen is?Woz schreef: ↑4 juli 2024, 21:52 Brandweer koopt oefenmateriaal:
https://www.fleet-mobility.nl/fleet-mob ... olvo-xc40/
Alstublieft, graag gedaan
Die actieradius mag je voor een interventie voertuig al direct halveren, daar ligt minstens 100 kilo aan materiaal extra in en er wordt doorgaans iets sportiever mee gereden dan de wltp testjes.Belangrijke redenen voor de brandweer om de XC40 te kiezen waren: de actieradius tot 572 kilometer, de verlengde garantie tot vijf jaar, de gunstige onderhoudskosten en de servicegarantie
De verlengde garantie is op elk voertuig te verkrijgen en zelfs nog langer. En uitgebreide onderhoud en servicegarantie moet sowieso op interventie voertuigen. Kortom een "verstandige" keuze
Re: Rijden met EV vs ICE
Hopelijk moet ik niet bij betalen. Ik kom verder dan de opgegeven range. Was vroeger met de stinker ook zo.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een interventievoertuig draait veel en lang stationair.. dat is een nadeel. Met zwaailichten op en wat nog meer.
De brandweer rijdt wel met stroomgroepen rond om sommige zaken te laten werken. Dat is een voordeel.
Net zoals er vaak korte afstanden worden gereden en er enorm veel tijd is om te laden.
De brandweer rijdt wel met stroomgroepen rond om sommige zaken te laten werken. Dat is een voordeel.
Net zoals er vaak korte afstanden worden gereden en er enorm veel tijd is om te laden.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik vind EVs en auto's in het algemeen veel te duur maar het blijft blijkbaar hard gaan met EVs:
What Falling Sales? Global EV Sales Grew 23% in May!
What Falling Sales? Global EV Sales Grew 23% in May!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.gva.be/cnt/dmf20240715_97510309
"Krijg je altijd de stroom die de laadpaal je aanrekent? Wij deden de test én merkten tot 14 procent verschil (in ons nadeel)"
"Krijg je altijd de stroom die de laadpaal je aanrekent? Wij deden de test én merkten tot 14 procent verschil (in ons nadeel)"
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
De trend blijft zich doorzetten …
“In Nederland werden ruim 28.000 nieuwe personenauto's geregistreerd, bijna 14 procent minder dan in mei 2023. De verkoop van elektrische auto's daalde in heel Europa met 12 procent, en Duitsland zag zelfs een daling van ongeveer 31 procent. Nederland registreerde bijna 12 procent minder elektrische auto's.”
“In Nederland werden ruim 28.000 nieuwe personenauto's geregistreerd, bijna 14 procent minder dan in mei 2023. De verkoop van elektrische auto's daalde in heel Europa met 12 procent, en Duitsland zag zelfs een daling van ongeveer 31 procent. Nederland registreerde bijna 12 procent minder elektrische auto's.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
De trend blijft zich doorzetten …
“In Nederland werden ruim 28.000 nieuwe personenauto's geregistreerd, bijna 14 procent minder dan in mei 2023. De verkoop van elektrische auto's daalde in heel Europa met 12 procent, en Duitsland zag zelfs een daling van ongeveer 31 procent. Nederland registreerde bijna 12 procent minder elektrische auto's.”
“In Nederland werden ruim 28.000 nieuwe personenauto's geregistreerd, bijna 14 procent minder dan in mei 2023. De verkoop van elektrische auto's daalde in heel Europa met 12 procent, en Duitsland zag zelfs een daling van ongeveer 31 procent. Nederland registreerde bijna 12 procent minder elektrische auto's.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Over de rest van de wereld (China , Noorwegen…) wordt uiteraard niet gesproken….
Re: Rijden met EV vs ICE
Yeah right, Noorwegen! Daar word je bijna verplicht om voor EV te gaan. Slecht voorbeeld, mevrouw Van den Bossche.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik woon in Europa, niet in China …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
In Noorwegen heb je geen keuze en wordt de EV door je strot geramd… maar de overheid ondervindt nu ook een aantal nadelen (zoals mislopen van inkomsten voor de schatkist en het gebruik van busstroken).
Stimuleringsmaatregelen Noorwegen
In Noorwegen is het wel erg aantrekkelijk om een elektrische auto te kopen. Je hoeft nergens tol of parkeergeld te betalen en je mag ook gratis gebruik maken van laadpalen. Je hebt ook geen last meer van files, want je mag onbeperkt met je elektrische auto op de busstroken rijden. Ideaal, toch? Maar het echte grote voordeel ligt bij de aanschaf. In dit Scandinavische land profiteer je van de vrijstelling van BTW en van autobelastingen, die in Noorwegen hoog kunnen oplopen.
Klagen over elektrische auto
Hoewel de overheid de uitstoot van broeikasgassen door het verkeer op deze manier proberen te verminderen -tien procent van de totale uitstoot van het land wordt veroorzaakt door het verkeer – zorgen de elektrische auto’s wel steeds meer voor problemen.
Ondertussen klagen veel buschauffeurs over het oponthoud op ‘hun’ stroken, waardoor de reistijd van passagiers vertraagd. In de spits zou 85 procent van de voertuigen op de busstroken bestaan uit elektrische auto’s. Een groot probleem. Maar nog niet de grootste. De vrijstelling van belastingen hakt er flink in bij de overheid. De schatkist zou al 500 miljoen euro zijn misgelopen. De overheid wordt gedwongen om hun beleid te herzien, aangezien de maatregelen voor de overheid erg duur worden.
Minder belastingvoordeel?
De Noorse overheid benadrukt dat de fiscale voordelen niet verdwijnen, aangezien bijna de helft van de bezitters een EV kochten om geld te besparen. Zouden de fiscale voordelen verwijden, dan is de kans dat de markt voor elektrische auto’s ineenstort. Dan wordt het wel erg lastig voor Noorwegen om aan de strengere milieueisen te voldoen. De kans is wel groot dat het belastingvoordeel naar beneden wordt bijgesteld.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Inderdaad, in europa... waar het lobbyen van de gas, olie en auto industrie er al decennia voor zorgen dat de overheden via beleid (of gebrek aan) de ontwikkeling van hernieuwbare energie en evs tegenhouden en ze zelf snoepen van miljarden subsidies. Zou ik een europese auto willen kopen van diezelfde bedrijven? Ik koop misschien nog liever een chinese ev.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen