Norcros
TIP
Re: Norcros
Waarom niet? (behalve de brokerkost natuurlijk...) Zo kan de positie beetje bij beetje groeien naarmate het bedrijf matuurder wordt zonder dat ik moet bijkopen. Alternatief zou ik transactiekosten voor LSE + stamp duty + wisselkoerskosten hebben en dan moet het ook meteen een groot bedrag zijn.
Je hebt volgens mij gewoon alle kosten volledig dus geen enkel voordeel. Tenzij je al een heel grote positie hebt zal de DRIP aankoop ook relatief klein zijn waardoor de kosten dus ook relatief zwaar doorwegen + het is een marktorder.Rise schreef: ↑14 juni 2024, 09:38 Waarom niet? (behalve de brokerkost natuurlijk...) Zo kan de positie beetje bij beetje groeien naarmate het bedrijf matuurder wordt zonder dat ik moet bijkopen. Alternatief zou ik transactiekosten voor LSE + stamp duty + wisselkoerskosten hebben en dan moet het ook meteen een groot bedrag zijn.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Merci reteiP, dan zal het toch cash worden, zonde. Ik ging er vanuit dat dat gewoon dezelfde modaliteiten zouden zijn als BAT. Waarom moet dat zo ingewikkeld. Dat orderboek ook met al die off-book transacties. Laatste dagen al hoge volumes. Vandaag heel hoog:
25/6 10:33u 121k shares @ 228,5p
25/6 10:54u 4 x 25k shares @ 228,5p
Insiders? Binnenkort hopelijk eindelijk eens concreet nieuws over de veelbesproken M&A-pipeline.
25/6 10:33u 121k shares @ 228,5p
25/6 10:54u 4 x 25k shares @ 228,5p
Insiders? Binnenkort hopelijk eindelijk eens concreet nieuws over de veelbesproken M&A-pipeline.
Bij Saxo toch geen kosten voor die DRIP. Alleen ook geen korting zoals je hier vaak hebt wanneer je stock dividend kiest. Dividend reinvestment vs uitgifte nieuwe aandelen.
Weer zeer hoge volumes: orders van 2x 51k, 2x 34k, 2x 66k aandelen en de beurs is nog geen uurtje open.
Er lijkt wat te bewegen.
Er lijkt wat te bewegen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad al even fiks hogere volumes.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mag ik hier ‘Water Intelligence PLC’ tippen?
Zou er graag een write up van willen doen op Beursig maar heb er helaas de tijd nog niet voor gevonden. Heb een tijdje geleden een positie van rond de 10% opgebouwd. Heb me erin verdiept en lijkt me een potentiële multibagger. Ook een serial acquirer zoals Norcros maar m.i. nog interessanter. Saaie business, namelijk water lekkages detecteren en herstellen (=top, want daardoor minder concurrentie) van kleine, middelgrote en grote leidingen.
Hun marges zijn zeer hoog (Gross margin 85%). Wat iedereen die ooit een lek of verstopte beerput heeft gehad zal begrijpen. You don’t care, you just want to have it fixed quickly…
- veel kleine overnames van hun franchises aan zeer lage multiples (4-5x Ebitda)
- Internationaal actief (grootste markt US) + gigantische runway
- zeer slecht verhandelbaar momenteel wegens klein (enkel te kopen via Degiro) -> verhandelbaarheid gaat verbeteren volgens de CEO
- CEO kwam zeer bekwaam en LT over. Hij is zelf ook aanzienlijk verankerd in het bedrijf. (Check zeker het interview dat op YouTube staat)
- ontwikkelen en gebruiken hun eigen technologie die gepatenteerd is.
- ik zie gelijkenissen met Basic Fit model (aanwezigheid / schaal en daaruit vloeiende synergieën etc). Daar zit m.i. hun moat + hun merk. Niet noodzakelijk dus in die technologie.
- weinig visibiliteit wegens genoteerd op LSE? Vermoedelijk ook notering op hoofdmarkt US. (Werd alleszins over gesproken)
- groeit als kool >25% CAGR voorbije jaren
- tijdelijke stijging van kosten wegens implementatie van CRM (Salesforce) wat ze een enorm voordeel zou geven tov de kleine concurrenten ifv het samenwerken met verzekeringen. Alles gebeurt dan automatisch via de software wat hen ‘preferred’ zou maken.
Heb al wat stijging meegepikt maar lijkt mij een prille compounder. Als er nog geïnteresseerden zijn kunnen we op Beursig of hier een specifiek een topic starten om info te delen. Daarnaast nog steeds trouwe aandeelhouder in NXR.
Zou er graag een write up van willen doen op Beursig maar heb er helaas de tijd nog niet voor gevonden. Heb een tijdje geleden een positie van rond de 10% opgebouwd. Heb me erin verdiept en lijkt me een potentiële multibagger. Ook een serial acquirer zoals Norcros maar m.i. nog interessanter. Saaie business, namelijk water lekkages detecteren en herstellen (=top, want daardoor minder concurrentie) van kleine, middelgrote en grote leidingen.
Hun marges zijn zeer hoog (Gross margin 85%). Wat iedereen die ooit een lek of verstopte beerput heeft gehad zal begrijpen. You don’t care, you just want to have it fixed quickly…
- veel kleine overnames van hun franchises aan zeer lage multiples (4-5x Ebitda)
- Internationaal actief (grootste markt US) + gigantische runway
- zeer slecht verhandelbaar momenteel wegens klein (enkel te kopen via Degiro) -> verhandelbaarheid gaat verbeteren volgens de CEO
- CEO kwam zeer bekwaam en LT over. Hij is zelf ook aanzienlijk verankerd in het bedrijf. (Check zeker het interview dat op YouTube staat)
- ontwikkelen en gebruiken hun eigen technologie die gepatenteerd is.
- ik zie gelijkenissen met Basic Fit model (aanwezigheid / schaal en daaruit vloeiende synergieën etc). Daar zit m.i. hun moat + hun merk. Niet noodzakelijk dus in die technologie.
- weinig visibiliteit wegens genoteerd op LSE? Vermoedelijk ook notering op hoofdmarkt US. (Werd alleszins over gesproken)
- groeit als kool >25% CAGR voorbije jaren
- tijdelijke stijging van kosten wegens implementatie van CRM (Salesforce) wat ze een enorm voordeel zou geven tov de kleine concurrenten ifv het samenwerken met verzekeringen. Alles gebeurt dan automatisch via de software wat hen ‘preferred’ zou maken.
Heb al wat stijging meegepikt maar lijkt mij een prille compounder. Als er nog geïnteresseerden zijn kunnen we op Beursig of hier een specifiek een topic starten om info te delen. Daarnaast nog steeds trouwe aandeelhouder in NXR.

-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt panamapapers!
Altijd dankbaar als mensen dergelijke leads delen. Lijkt de moeite waard om eens in te kijken, maar ik voerde de ISIN eens in in Saxo en daar is het inderdaad niet te vinden. En ik heb geen enkele zin in een rekening bij De Giro
Mocht het toch op Saxo verschijnen, bekijk ik het zeker.
Altijd dankbaar als mensen dergelijke leads delen. Lijkt de moeite waard om eens in te kijken, maar ik voerde de ISIN eens in in Saxo en daar is het inderdaad niet te vinden. En ik heb geen enkele zin in een rekening bij De Giro

Mocht het toch op Saxo verschijnen, bekijk ik het zeker.
Ticker WATR met aandeelprijs ca. 412 GBX? Is bij Belfius beschikbaar (transactiekosten voor LSE zijn daar wel gigantisch dus weinig kans dat ik volg).
Klinkt wel heel interessant, op de watchlist gezet. Merci!
Heel oppervlakkig bekeken. Vind het nu niet bepaald goedkoop voor een UK microcap.
Heel oppervlakkig bekeken. Vind het nu niet bepaald goedkoop voor een UK microcap.
Thanks - eens bekijken
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nee, niet zo goedkoop als Norcros. Maar groeit dan ook wel meer dan 4x zo snel. Omzet CAGR:Rise schreef: ↑16 juli 2024, 09:10 Ticker WATR met aandeelprijs ca. 412 GBX? Is bij Belfius beschikbaar (transactiekosten voor LSE zijn daar wel gigantisch dus weinig kans dat ik volg).
10 jaar: 26%
5 jaar: 28%
3 jaar: 30%
Vorig jaar wel vertraging (!) in omzetgroei vanwege inflatie, vandaar ook de drawback. Maar lijkt mij een tijdelijke hiccup & hun winstgevendheid verbetert naarmate ze meer franchises opnemen in de groep.
Met bruto marges van 86% kan je je winstgevendheid stevig opkrikken. Die hoge marge wordt netto enorm verwaterd door expansie waardoor het een vertekend beeld geeft. De bruto marge van Norcros ligt rond de 38% wat een soort gemiddelde is voor UK companies. Niet bepaald geweldig dus.
Verder is WATR ‘listed’ in UK (voorlopig toch nog). Maar het is vooral een Amerikaans bedrijf (American Leak Detection, aanwezig in 46 staten) maar ook dus actief in UK, Ierland, Australië (6 filialen) en Canada (3 filialen). In die landen zijn er nog enorm veel uitbreidingsmogelijkheden en dan kunnen er nog nieuwe markten aangeboord worden. Opnieuw gelijkaardige BF-approach: zien waar je gemakkelijk marktaandeel kan nemen en deze gefragmenteerde markt kan domineren.
Consensus price target ligt op 8 GBP. Lijkt me wel wat overdreven maar huidige prijs (13x P/FCF) lijkt me toch nog steeds interessant om aan boord te stappen. Ik zit er gemiddeld in aan 355 GBX.
Volgende twee kwartalen zou hun Salesforce investering haar eerste resultaten moeten blootstellen. Net cash balans geeft verder mogelijkheden om meer bedrijven over te nemen.
Ik heb speciaal een rekening geopend bij DeGiro hiervoor. In vergelijking met Saxo ben ik niet zo tevreden over de interface trouwens.