Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Korte samenvatting voor wie geen zin heeft om het filmpje te bekijken:
Vanaf 18.000€
985kg
28,5kWh batterij/ DC laden max 30kW
0 tot 100 in 14sec
225km wltp
Welk gelijkaardige ice autootje zou je daar kunnen tegenover zetten?
Mij doet het een beetje denken aan mijn eerste auto: een ford fiesta 1100cc benzine. Als ik me goed herinner kon ik daar 350 á 400km mee rijden op 1 tank. Maar die maken ze al heel lang niet meer.
Vanaf 18.000€
985kg
28,5kWh batterij/ DC laden max 30kW
0 tot 100 in 14sec
225km wltp
Welk gelijkaardige ice autootje zou je daar kunnen tegenover zetten?
Mij doet het een beetje denken aan mijn eerste auto: een ford fiesta 1100cc benzine. Als ik me goed herinner kon ik daar 350 á 400km mee rijden op 1 tank. Maar die maken ze al heel lang niet meer.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, de trol is aan het testen hoe ver hij kan gaan. De Zelfmoordlijn zal dit soort van commentaren niet leuk vinden.
Maar goed, we zullen het maar onder de noemer van (ongepast) sarcasme klasseren.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mooi verhaal vandaag in HLN over de calvarietocht met een Tesla van 100K. Kom het maar tegen.
Na de Amerikaanse verhuurmaatschappijen hebben ook de Europese leasingmaatschappijen het door:
Leasingbedrijven onder druk vanwege lage tweedehandswaarde elektrische auto’s: “Als het zo doorgaat, stappen we uit de markt”
Leasingbedrijven onder druk vanwege lage tweedehandswaarde elektrische auto’s: “Als het zo doorgaat, stappen we uit de markt”
Goed nieuws voor de consument:
Laat ons hopen dat het uitkomt, 5000 euro voor een kleine EV:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wat wil je nu met die nietszeggende plaatjes als we het over het probleem van/met de leasemaatschappijen hebben? Bedenk liever eens wat er gebeurt bij de bedrijven als de leasemaatschappijen met elektrische auto's stoppen.
De "nietszeggende plaatjes" zijn goed nieuws voor de kopers van EVs (in de toekomst zowat iedereen), voor mij belangrijker dan het verdienmodel van de maatschappijen. Ieder zijn doelgroep.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Er zijn niet zo veel kopers voor EV's. Het zijn hoofdzakelijk leaseauto's van de zaak.
Dus de leasebedrijven zijn nu net de kopers en die willen niet meer.
De garages trouwens ook niet, want ze verdienen weinig aan het onderhoud.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt, alleen en enkel alleen de leasemarkt zorgt dat er nog wat ev's op de markt komen, als die er mee stoppen is het game over maar dat snapt hij weer niet of wil hij niet snappen ... En voor de garages zijn ev's een absolute ramp, je kan ze ook vaker gewoon online bestellen en dan gewoon bij een garage afhalen; die hebben bijna niets meer te betekenen in dit verhaal wat hun ook geen echte fans maakt ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Resultaat, nog meer druk op de prijzen... en aldus goedkopere EVs. Nieuwe technieken/batterijen zullen ook helpen. Goed nieuws voor de consument.
Electric Cars Are Suddenly Becoming Affordable
Al het ouderwetse onderhoud zoals olie/versnellingsbak olie wisselen , luchtfilter , brandstoffilter , koppeling , bougies … valt inderdaad weg bij deze moderne wagens. Leve de vooruitgang.
Die druk op de prijzen zal tijdelijk zijn, Spaarplan. Straks zijn er geen tweedehands EV's meer op de markt.
Voor mij zal het niet echt belangrijk zijn, ik heb geen EV (zelfs geen elektrische fiets) en ben voorlopig niet van plan er een te kopen.