Keyplan deels verkopen
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels verkopen
Kijk eens naar Nordea Climate. Ongeveer dezelfde rendementen als iwda maar je legt eens een ander en ethisch accent.
Verder doen Climate investeringen het de laatste jaren door hogere rente wat minder...mogelijks keert dit nu.
Verder doen Climate investeringen het de laatste jaren door hogere rente wat minder...mogelijks keert dit nu.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die stond nog niet op mijn lijstje van mogelijke overblijvers, al zit deze wel in de huidige portfolio, ga ik zeker eens nader bekijken.JulusCesar schreef: ↑17 juli 2024, 20:03 Kijk eens naar Nordea Climate. Ongeveer dezelfde rendementen als iwda maar je legt eens een ander en ethisch accent.
Alvast bedankt voor de suggestie.
Andere suggesties zijn steeds welkom

Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels herbalanceren
Titel moet dus "herbalanceren" zijn en niet verkopen; want ik ben niet van plan mijn keyplan weg te doen of er een deel van te verkopen; wil gewoon het aantal posities tot max. 3 of zelfs 1 terug brengen.
Zou zeggen blijf weg van geld kostende fondsen.voorheenCP1234 schreef: ↑17 juli 2024, 16:39
Ik zou zeggen dat dit een vraag is waarop je op een financieel forum respons zou krijgen maar kennelijk zit iedereen in de "kroeg" ...
Doe de stap naar ETF.
Een vb
https://www.boerse-frankfurt.de/fund/ct ... ies-1e-eur
https://www.justetf.com/nl/etf-profile. ... QT80#chart
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=iwda
Eerste een fonds 2 en 3 etf.
Neem 30/12/23 als start.
Nog een klein stukje van fonds in bezit aankoop voor 2023 en vandaag -10 % verlies.
Estate Guru believer.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben een IWDA "lover" dus je moet me geen ETD's proberen te verkopen ...
Ik vraag advies om mijn Keyplan te herbalanceren, daar kan ik geen Iwda insteken ...
Ik vraag advies om mijn Keyplan te herbalanceren, daar kan ik geen Iwda insteken ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Transfer naar effectenrekening kan per fonds aangevraagd worden en is gratis: https://www.keytradebank.be/files/docum ... fer_nl.pdfEneby schreef: ↑28 april 2024, 12:20 Ik wens een deel van de winst van mijn keyplan bij Keytrade van de afgelopen maanden te verzilveren.
Ik vindt geen manier om dit zelf te doen. Het enige wat ik terugvindt is een formulier 'effectentransfer binnen Keytrade Bank' waarbij men, zo lijkt het, een kost 15 euro exclusief btw in rekening brengt per lijn!
Is dit de enige manier om een deel van een Keyplan te verkopen?
Is een alternatief het Keyplan volledig af te sluiten? Dat lijkt mij niets te kosten.
Bedankt
Vervolgens verkopen vanuit effectenrekening. (TOB en eventueel Reynderstax van toepassing)
Aub
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 juli 2024, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels herbalanceren
Welke heb je nu ?voorheenCP1234 schreef: ↑15 juli 2024, 21:08 Iemand die me uit de huidige opties er één à 3 kan aanbevelen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je toch maar 1 tot 3 fondsen wil, dan misschien eerder bij Medirect gaan, daar kan je eender welk fonds geautomatiseerd aankopen ...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Even corrigeren, ,nordea climate zit niet in Keyplan.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
En ik maar zoeken ...

zat het er misschien vroeger in, ondertussen is hun selectie al zoveel malen veranderd ...