Dierickx-Leys boycot de Sea-Salt-Portfolio !
TIP
Re: Dierickx-Leys boycot de Sea-Salt-Portfolio !
Bij vermogensbeheer wordt je vol gestopt met aandelen waar de bank zelf vanaf wil omdat ze verwachten dat ze gaan zakken.JensGP schreef: ↑23 juli 2024, 10:17Sterk over één kam geschoren.
Dat wil ik toch uitdrukkelijk tegenspreken.
Daarnaast snap ik uw frustratie van uw verhaal, echter is uw insteek: ik wil zélf een deel beheren en zélf beslissingen maken. Waarom doe je dat in godsnaam bij een vermogensbeheerder. Doe dat bij een broker. Wil je op een deel van je portefeuille advies, hou dat stuk bij de vermogensbeheerder.
Vermogensbeheerders zijn er voor advies te geven, adviserend of discretionair. In individuele lijnen of fondsen. Je betaald voor dat advies. Aan uw eigen verrichtingen hebben zij ook niks.
Dat is eigenlijk alsof je van een een schilder verwacht dat hij gratis verft levert als je een deel zelf wil schilderen.
Zij hebben n.l. alle voorkennis.
Als ze ervan af willen hoeven ze toch niet eerst een klant te zoeken om die aandelen over te kopen? Ze kunnen die toch gewoon op de open markt verkopen? (En desnoods nog short-posities er bovenop nemen).
Alle banken zijn er voor uw schoon ogen, hoe naïef sommigen nog zijn.
Ze willen aan u verdienen en of u er beter van wordt liggen ze niet wakker van, als hun winst, maar op peil blijft.
Estate Guru believer.
Mis. Als ze een groot pakket snel willen verkopen, gaat dat ten koste van de prijs.
Door het int. in alle portefeuilles van vermogensbeheer te stoppen, doen ze dat in 1x tegen dezelfde (hoge) prijs.
Short posities zouden te veel opvallen.
Een waar gebeurd pratijkvoorbeeld:
de bank heeft als huisbankier een grote lening uitstaan aan bedrijf A
de lening moet over een aantal weken al dan niet verlengd worden
de bank heeft tevens een groot pakket aandelen van bedrijf A
de bank besluit intern de lening niet te verlengen omdat bedrijf A er slecht voor staat
vervolgens geeft de bank een strong buy advies uit voor de aandelen van bedrijf A
daarna gaat het aandeel in alle portefeuilles van vermogens beheer
na enige weken komt het moment dat de lening niet wordt verlengd
en bedrijf A gaat failliet
vermogensbeheer treft geen blaam want het aandeel van A had een strong buy advies toen het in alle portefeuilles ging.
Nog een voorbeeld:
bedrijf B gaat naar de beurs
bank C doet de beursgang
de deal is dat alles wat het aandeel bij de beursgang meer op brengt dan 10 euro voor de bank is
bank C geeft wederom een strong buy advies en bepaald de uitgifteprijs op 15
voor alle vermogensbeheer portefeuilles wordt er ingeschreven
bij de uitgifte gaat het voor 15 euro's in de portefeuilles
enige weken later staat het aandeel op 9,70
Dit zijn geen sprookjes, ik heb het met eigen ogen zien gebeuren. Ik stond er n.l. bij vanaf het begin en zag het gebeuren.
Vandaag nog een obligatie afgesloten bij Dierickx, courtage €81. Allemaal heel normaal.
Toch maar staatspapier kopen dan????JOKER247 schreef: ↑23 juli 2024, 12:06Mis. Als ze een groot pakket snel willen verkopen, gaat dat ten koste van de prijs.
Door het int. in alle portefeuilles van vermogensbeheer te stoppen, doen ze dat in 1x tegen dezelfde (hoge) prijs.
Short posities zouden te veel opvallen.
Een waar gebeurd pratijkvoorbeeld:
de bank heeft als huisbankier een grote lening uitstaan aan bedrijf A
de lening moet over een aantal weken al dan niet verlengd worden
de bank heeft tevens een groot pakket aandelen van bedrijf A
de bank besluit intern de lening niet te verlengen omdat bedrijf A er slecht voor staat
vervolgens geeft de bank een strong buy advies uit voor de aandelen van bedrijf A
daarna gaat het aandeel in alle portefeuilles van vermogens beheer
na enige weken komt het moment dat de lening niet wordt verlengd
en bedrijf A gaat failliet
vermogensbeheer treft geen blaam want het aandeel van A had een strong buy advies toen het in alle portefeuilles ging.
Nog een voorbeeld:
bedrijf B gaat naar de beurs
bank C doet de beursgang
de deal is dat alles wat het aandeel bij de beursgang meer op brengt dan 10 euro voor de bank is
bank C geeft wederom een strong buy advies en bepaald de uitgifteprijs op 15
voor alle vermogensbeheer portefeuilles wordt er ingeschreven
bij de uitgifte gaat het voor 15 euro's in de portefeuilles
enige weken later staat het aandeel op 9,70
Dit zijn geen sprookjes, ik heb het met eigen ogen zien gebeuren. Ik stond er n.l. bij vanaf het begin en zag het gebeuren.
Ja inderdaad. Natuurlijk gaan ze niks laten merken . Ze moeten nog door tot 2025. Neem dat 25% van hun klanten (na het lezen van dit draadje ) nu al het hazepad kiezen.Daar gaat Meneer Delen niet mee kunnen lachen !
@ Karine :
Ik raad je aan om het artikel "leegloop bij luxebankiers" van 19 juli jl in de tijd te lezen! (zit niet achter een betaalmuur)
Ik citeer enkele passages:
"Discretionair beheer is in bankierslingo steeds meer de norm. Ze levert de vermogensbeheerder een stabiele stroom van inkomsten op en ze moeten geen geld investeren in extra adviseurs om hun klanten bij te staan en orders in te geven."
"Bank Delen wordt gezien als onbetwiste kampioen in die sporttak;meer dan 90% van hun vermogens vallen onder de categorie discretionair"
"Bij de beleggers van Dierickx-Leys zit de SCHRIK ER TOCH DIEP IN,nu ze op termijn niet meer zelf aan de knoppen gaan kunnen draaien"
"En had voorzitter Jacques Delen vorige herfst in deze krant niet gezegd,dat zijn bank zich vooral richt op mensen die niet graag zelf beleggen!"
Ik raad je aan om het artikel "leegloop bij luxebankiers" van 19 juli jl in de tijd te lezen! (zit niet achter een betaalmuur)
Ik citeer enkele passages:
"Discretionair beheer is in bankierslingo steeds meer de norm. Ze levert de vermogensbeheerder een stabiele stroom van inkomsten op en ze moeten geen geld investeren in extra adviseurs om hun klanten bij te staan en orders in te geven."
"Bank Delen wordt gezien als onbetwiste kampioen in die sporttak;meer dan 90% van hun vermogens vallen onder de categorie discretionair"
"Bij de beleggers van Dierickx-Leys zit de SCHRIK ER TOCH DIEP IN,nu ze op termijn niet meer zelf aan de knoppen gaan kunnen draaien"
"En had voorzitter Jacques Delen vorige herfst in deze krant niet gezegd,dat zijn bank zich vooral richt op mensen die niet graag zelf beleggen!"
Omdat ik er vanaf wil en alles daar wil afsluiten.
Andere obligaties lopen begin 2025 af en die laat ik aflopen en dan wegwezen.
@Divi,
Ik heb intussen mijn lesje wel geleerd. Moet enkel nog wat leergeld betalen om er volledig van af te geraken.
En zoals je weet is het allemaal begonnen door een erkende analist te volgen die ze daar intussen ook gedropt hebben.
Vandaar mijn argwaan naar analisten hoe bekend ze dan ook mogen zijn.
Als analisten echt goed waren in het voorspellen van de beurs, dan waren ze geen analist geworden.karine schreef: ↑23 juli 2024, 18:27Omdat ik er vanaf wil en alles daar wil afsluiten.
Andere obligaties lopen begin 2025 af en die laat ik aflopen en dan wegwezen.
@Divi,
Ik heb intussen mijn lesje wel geleerd. Moet enkel nog wat leergeld betalen om er volledig van af te geraken.
En zoals je weet is het allemaal begonnen door een erkende analist te volgen die ze daar intussen ook gedropt hebben.
Vandaar mijn argwaan naar analisten hoe bekend ze dan ook mogen zijn.
In deze context even een juridische vraag...
Moet bij een overname,door de overnemer,(in dit geval Delen) niet de mogelijkheid geboden worden aan de consument om KOSTELOOS
te vertrekken ??
Is er een expert consumentenrecht in de zaal ?
Moet bij een overname,door de overnemer,(in dit geval Delen) niet de mogelijkheid geboden worden aan de consument om KOSTELOOS
te vertrekken ??
Is er een expert consumentenrecht in de zaal ?
Je kan toch kosteloos vertrekken ?
Het zit zo; Mijn vrouw is bij DL achtergebleven. Wilt daar nu uiteraard ook weg.
Ja,kan kosteloos,als ontvangende broker alle kosten bereid is terug te betalen.
Mijn vraag is,mag Delen(de overnemer) transferkosten per lijn aanrekenen als zij daar wegwilt?
Is Delen niet wettelijk verplicht om de overgenomen klanten kosteloos te laten vertrekken ?
ps: heb deze vraag ook gesteld aan consumer connect van de FOD (ben benieuwd naar hun antwoord,laat het hier zeker weten)
Mijn vraag is,mag Delen(de overnemer) transferkosten per lijn aanrekenen als zij daar wegwilt?
Is Delen niet wettelijk verplicht om de overgenomen klanten kosteloos te laten vertrekken ?
ps: heb deze vraag ook gesteld aan consumer connect van de FOD (ben benieuwd naar hun antwoord,laat het hier zeker weten)
Ze laten de klant toch kosteloos vertrekken? Gewoon de portefeuille verkopen anders. Dat is net als bij andere brokers.Divi schreef: ↑24 juli 2024, 13:15 Het zit zo; Mijn vrouw is bij DL achtergebleven. Wilt daar nu uiteraard ook weg.
Uiteraard kun je een andere broker zoeken die het transfereren van je port. tot een bepaald bedrag wil betalen.