Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zoetis verkocht en gewisseld naar Paypal, 34% positie nu. Dying on this hill. 12x FCF, 11% market cap is net cash, >8% buyback yield en tegelijkertijd (versneld) groeien en kosten drukken... Kan zo toch niet blijven duren gvd jongens toch.
Keerzijde is natuurlijk dat ze afgelopen kwartaal weer voor (hopelijk veel) meer dan 1,5 miljard aandelen hebben kunnen inkopen aan bradeerprijzen.
Keerzijde is natuurlijk dat ze afgelopen kwartaal weer voor (hopelijk veel) meer dan 1,5 miljard aandelen hebben kunnen inkopen aan bradeerprijzen.
Geef jezelf wat tijd...Rise schreef: ↑26 juni 2024, 21:30 Zoetis verkocht en gewisseld naar Paypal, 34% positie nu. Dying on this hill. 12x FCF, 11% market cap is net cash, >8% buyback yield en tegelijkertijd (versneld) groeien en kosten drukken... Kan zo toch niet blijven duren gvd jongens toch.
Imo trade je te veel.
Je bent nochtans goed op de hoogte van de ratio's etc.
Nogmaals: geef jezelf wat tijd...
Re: Lantheus Holdings (LNTH)
Vandaag goed nieuws qua terugbetalingen door Medicare: ruim 36% erbij. We staan nu een mooie 70% hoger op een drietal maanden.NVSTR schreef: ↑2 mei 2024, 16:52Vandaag beter dan verwachtte resultaten... op moment van schrijven staat de koers 14 procent hoger...NVSTR schreef: ↑29 april 2024, 22:02 Lantheus Holdings (LNTH) heb ik een tweetal weken geleden gekocht, maar nog niet in de gelegenheid verkeerd om het hier neer te zetten.
Lantheus Holdings ontwikkelt diagnostisch en therapeutisch materiaal, voor o.a. kanker, hart- en vaatziekten, Alzheimer... Ze hebben ook FDA goedkeuring voor AI-toepassingen; wat voor hun activiteiten wel erg relevant is.
Omzet en winst groeiden een 40% op jaarbasis, aan de huidige koers betaal je 10 keer de dit jaar verwachtte winst.
Beurskapitalisatie is 4,6 miljard USD, er zijn ruim 800 miljoen USD schulden waarvan 2/3 op lange termijn - daar staat ruim 700 miljoen USD aan cash en cash equivalenten tegenover, en bijna 300 miljoen USD aan klantvorderingen. Vrije kasstroom van ruim 250 miljoen dollar.
Omzet was in 2023 net geen 1,3 miljard USD; brutomarge net geen 70 procent daarvan en nettowinst iets meer dan een kwart...
Vandaag een eerste positie in Paypal gekocht, ik volg je analyse en het aandeel lijkt me inderdaad goedkoop te noteren.Rise schreef: ↑26 juni 2024, 21:30 Zoetis verkocht en gewisseld naar Paypal, 34% positie nu. Dying on this hill. 12x FCF, 11% market cap is net cash, >8% buyback yield en tegelijkertijd (versneld) groeien en kosten drukken... Kan zo toch niet blijven duren gvd jongens toch.
Alphabet Q2 snapshot
Gewoon belachelijk goede cijfers en dit is dus in volle AI-capex fase. Advertising was enkele jaren geleden nog goed voor 92% van de omzet, vandaag is dat nog 76%. Google Cloud groeit opnieuw sneller dan verwacht: 29% jaar op jaar. In Q1 was dat nog 26%. Cloud business groeit dus met miljarden per kwartaal, en een heel hoog % van die nieuwe omzet vertaalt zich naar winst, dat compounden gaat hard op de bottom line. Google heeft ook in-house TPU's om AI-software op te trainen, en is dus veel minder afhankelijk van Nvidia dan bvb Microsoft. De daling is volgens 'de markt' ontstaan tijdens de conference call omdat de margin expansion geïmpacteerd wordt door hogere Capex (investeringen in cloud infrastructuur, nieuwe lichting afgestudeerde ingenieurs en IT'ers aannemen, etc.). Markt vergeet wel eventjes dat ze net een hoger dan verwachte operating margin van 32% hebben laten zien En who even cares dat er tijdelijk wat minder netto overschiet? Het bedrijf vloeit over van cash. Er staat nog altijd $100 miljard cash & cash equivalents op de balans, ze zijn schuldenvrij, ze betalen een dividendje, ze kopen massaal eigen aandelen in en verdienen daarbovenop dit jaar nog eens ca. $100 miljard ondanks dus 'impacted margin expansion'.
Al dat gezever over het einde van hun Search monopolie door ChatGPT is dus duidelijk way overblown, Google blijft daar onbetwist marktleider en extreem winstgevend. YouTube ad revenue blijft wat achter, maar dat komt imo door hogere adoptie van YouTube Premium. Dat is imo goed nieuws, abbonementen zijn recurring revenue en hebben meer prijszettingsmacht. Helpt ook om te diversifiëren uit pure advertising die cyclisch blijft. YouTube biedt een ongeëvenaard breed sprectrum aan online content + muziek en zou eigenlijk perfect een eigen bedrijf kunnen zijn. Als je dan eens kijkt naar de marktwaarde van Spotify of Netflix. A man can dream
Google wordt al jarenlang aan een absurde standaard gehouden. Mijn inziens zijn ze de king of tech (and they got the cashflows to prove it), en staan die uitstekend gepositioneerd voor komend decennium. Ik heb een verkooporder staan voor Ulta een koop daarna Alphabet bij. Bullish as f*ck
Updated napkin math koersdoel:
Stel Cloud groeit volgend jaar 26% per kwartaal en operating margin stijgt naar 15%. Advertising groeit low double digit, overall marge blijft op huidige niveau. 3% reductie shares outstanding YoY.
~$110 miljard FCF met 12.240 miljoen aandelen en een multiple van 26 impliceert ca. $235 per aandeel oftewel 33% upside alvorens ik van fair value zou spreken.
Gewoon belachelijk goede cijfers en dit is dus in volle AI-capex fase. Advertising was enkele jaren geleden nog goed voor 92% van de omzet, vandaag is dat nog 76%. Google Cloud groeit opnieuw sneller dan verwacht: 29% jaar op jaar. In Q1 was dat nog 26%. Cloud business groeit dus met miljarden per kwartaal, en een heel hoog % van die nieuwe omzet vertaalt zich naar winst, dat compounden gaat hard op de bottom line. Google heeft ook in-house TPU's om AI-software op te trainen, en is dus veel minder afhankelijk van Nvidia dan bvb Microsoft. De daling is volgens 'de markt' ontstaan tijdens de conference call omdat de margin expansion geïmpacteerd wordt door hogere Capex (investeringen in cloud infrastructuur, nieuwe lichting afgestudeerde ingenieurs en IT'ers aannemen, etc.). Markt vergeet wel eventjes dat ze net een hoger dan verwachte operating margin van 32% hebben laten zien En who even cares dat er tijdelijk wat minder netto overschiet? Het bedrijf vloeit over van cash. Er staat nog altijd $100 miljard cash & cash equivalents op de balans, ze zijn schuldenvrij, ze betalen een dividendje, ze kopen massaal eigen aandelen in en verdienen daarbovenop dit jaar nog eens ca. $100 miljard ondanks dus 'impacted margin expansion'.
Al dat gezever over het einde van hun Search monopolie door ChatGPT is dus duidelijk way overblown, Google blijft daar onbetwist marktleider en extreem winstgevend. YouTube ad revenue blijft wat achter, maar dat komt imo door hogere adoptie van YouTube Premium. Dat is imo goed nieuws, abbonementen zijn recurring revenue en hebben meer prijszettingsmacht. Helpt ook om te diversifiëren uit pure advertising die cyclisch blijft. YouTube biedt een ongeëvenaard breed sprectrum aan online content + muziek en zou eigenlijk perfect een eigen bedrijf kunnen zijn. Als je dan eens kijkt naar de marktwaarde van Spotify of Netflix. A man can dream
Google wordt al jarenlang aan een absurde standaard gehouden. Mijn inziens zijn ze de king of tech (and they got the cashflows to prove it), en staan die uitstekend gepositioneerd voor komend decennium. Ik heb een verkooporder staan voor Ulta een koop daarna Alphabet bij. Bullish as f*ck
Stel Cloud groeit volgend jaar 26% per kwartaal en operating margin stijgt naar 15%. Advertising groeit low double digit, overall marge blijft op huidige niveau. 3% reductie shares outstanding YoY.
~$110 miljard FCF met 12.240 miljoen aandelen en een multiple van 26 impliceert ca. $235 per aandeel oftewel 33% upside alvorens ik van fair value zou spreken.
De markt lijkt het kwartaalrapport helemaal anders te lezen. Er gaat 5% af.
Bijgekocht op $172,4 tot 26% van portefeuille (avg cost basis $150). Dat is <20x de FCF/share volgend jaar.
Buy. The. Dip.
Buy. The. Dip.
Laat die dip nog maar wat uitdippen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je recente positie in Ulta Beauty alweer gesloten? Voor iemand die zijn posts goed onderbouwd, vind ik dat je je nog veel door emotie laat leiden en teveel trade .Rise schreef: ↑24 juli 2024, 13:01 Google wordt al jarenlang aan een absurde standaard gehouden. Mijn inziens zijn ze de king of tech (and they got the cashflows to prove it), en staan die uitstekend gepositioneerd voor komend decennium. Ik heb een verkooporder staan voor Ulta een koop daarna Alphabet bij. Bullish as f*ck
Ik ben iets terughoudender met Alphabet. Ik vind dat ze nog steeds een vrij hoog concentratierisico hebben qua inkomsten. Ze zijn nog heel afhankelijk van Google Search. Daarnaast moeten ze jaar na jaar meer betalen aan hun partners om Google Search als standaardzoekmachine te blijven gebruiken. Ik geloof dat ze alleen aan Apple al 20 miljard $ per jaar betalen daarvoor.
De concurrentie van digitale reclame wordt jaar na jaar groter. Meta & Amazon winnen bijvoorbeeld steeds meer marktaandeel ten koste van Alphabet. Dit gaat ongetwijfeld impact hebben op de marges in de toekomst.
Het AI-verhaal is nog onduidelijk. Ik durf niet zeggen dat tools zoals ChatGPT, sinds vorig jaar samenwerkend met Bing, op termijn geen invloed gaan hebben op de winstgevendheid van Google.
Ik vind Alphabet een interessant aandeel maar voor mij heeft het een aanzienlijk risico omwille van de bovenstaande redenen.
De cloud is wel een groeiverhaal bij Alphabet, dat is mooi om te zien.
Search is geen groeimotor meer.
En YouTube, daar is opmerkelijk genoeg nog altijd groei op te tekenen. Minder dan gehoopt, maar toch. Ik vind dat raar, want wie zijn dan die gebruikers die nog geen ad-blocker gebruiken?
De hele AI-hype dan: tegenwoordig lijkt het alsof elk bedrijf een AI-toepassing moet hebben. Ik snap dat niet. Ik vond dit artikeltje wel leuk:https://klementoninvesting.substack.com ... eak-ai-now
Alphabet investeert miljarden in AI en andere technologieen. Het is niet omdat ze vandaag in het midden van de AI hype geen toepassing hebben dat ze niet hun bestaande toepassingen kunnen verbeteren of nieuwe toepassingen naar buiten brengen in de toekomst.
Dan is er de voorlopig mislukte overname van Wiz. Dat is toch wel een strategische blunder.
Maw ik vind het een zeer gemengd verhaal voor een bedrijf dat ik toch al overvloedig in portefeuille heb dankzij brede trackers. Het grootste voordeel is misschien dat het aandeel neit priced-to-perfection is zoals vele andere techaandelen.
Search is geen groeimotor meer.
En YouTube, daar is opmerkelijk genoeg nog altijd groei op te tekenen. Minder dan gehoopt, maar toch. Ik vind dat raar, want wie zijn dan die gebruikers die nog geen ad-blocker gebruiken?
De hele AI-hype dan: tegenwoordig lijkt het alsof elk bedrijf een AI-toepassing moet hebben. Ik snap dat niet. Ik vond dit artikeltje wel leuk:https://klementoninvesting.substack.com ... eak-ai-now
Alphabet investeert miljarden in AI en andere technologieen. Het is niet omdat ze vandaag in het midden van de AI hype geen toepassing hebben dat ze niet hun bestaande toepassingen kunnen verbeteren of nieuwe toepassingen naar buiten brengen in de toekomst.
Dan is er de voorlopig mislukte overname van Wiz. Dat is toch wel een strategische blunder.
Maw ik vind het een zeer gemengd verhaal voor een bedrijf dat ik toch al overvloedig in portefeuille heb dankzij brede trackers. Het grootste voordeel is misschien dat het aandeel neit priced-to-perfection is zoals vele andere techaandelen.
Wie kijkt er ook naar VISA?
Staat op mijn radar.
Min 12% tov ATH.
Is en blijft een topbedrijf.
Cijfers gebroken jaar Q3:
- omzet van 8.12 naar 8.90 miljard
- nettowinst 4.90 miljard (!).
- betaalvolumes +7% yoy
- Q transacties +10% yoy
Ze geven wel een vertraging van de aantal volumes aan.
Met de vertragende economie kan VISA misschien wat goedkoper opgepikt worden.
EV/FCF is plus minus 26.
Staat op mijn radar.
Min 12% tov ATH.
Is en blijft een topbedrijf.
Cijfers gebroken jaar Q3:
- omzet van 8.12 naar 8.90 miljard
- nettowinst 4.90 miljard (!).
- betaalvolumes +7% yoy
- Q transacties +10% yoy
Ze geven wel een vertraging van de aantal volumes aan.
Met de vertragende economie kan VISA misschien wat goedkoper opgepikt worden.
EV/FCF is plus minus 26.
Is 13,7% dan zo slecht voor Search ?
Advertentie-inkomsten: Search steeg met 13,7%, YouTube met 13%.
Subscripties steeg met 14,3% (opnieuw vooral YouTube)
Cloud omzet steeg met 29% tot voor het eerst boven $10 miljard.
Google services operationele marge van 40,1%. Cloud marge van 11,3%.
$100 miljard op de balans. Management kondigt dividend aan van $0.20 per aandeel.
Commentaar van CEO Sundar Pichai uit de call samengevat:
Search
• Google Search blijft innoveren en gebruikt AI om betere antwoorden te bieden op complexere zoekopdrachten.
• AI Overviews tonen positieve trends met meer zoekopdrachten en tevreden gebruikers, vooral jongeren.
• Visuele zoekopdracht via Lens wordt uitgebreid met videovragen.
AI momentum
• Gemini, Google's AI-model, wordt door 1,5 miljoen ontwikkelaars gebruikt.
• Gemini is nu beschikbaar in 4 formaten voor verschillende toepassingen.
• Met 2 miljoen tokens heeft Gemini het langste contextvenster van alle grote taalmodellen.
• Gemini helpt Google's eigen producten te verbeteren, zoals Zoeken, Workspace en Gmail.
• Project Astra toont een glimp van de toekomst met multimodale AI-mogelijkheden.
Cloud
• Sterke klantinteresse met nieuwe klanten zoals Hitachi, Motorola Mobility en KPMG.
• Vertex, Google's AI-platform, helpt klanten krachtige AI-agents bouwen.
• Gemini Pro en Flash worden gebruikt door Uber en WPP.
• Cloud biedt als enige ondersteuning voor grounding met Google Zoeken.
• AI-applicaties helpen klanten zoals Best Buy en Gordon Food Service.
YouTube
• YouTube blijft nummer 1 in kijktijd in de VS.
• Weergaven van YouTube Shorts op connected tv's zijn verdubbeld ten opzichte van vorig jaar.
• Gemakkelijker voor makers om ondertitels toe te voegen en video's om te zetten in Shorts.
Pixel
• Pixel 8a gelanceerd met Google Tensor G3 chip en AI-functies.
Waymo
• Waymo heeft meer dan 2 miljoen autonome ritten gereden en 20 miljoen mijl afgelegd.
• Waymo verzorgt nu meer dan 50.000 betaalde ritten per week.
• Zelfrijdende testritten zonder chauffeur vinden plaats in de Bay Area.
"Search is geen groeimotor meer"
*checks notes*
Search revenue +14%
Spaargids in a nutshell. I'm out I guess
Momenteel 21x de winst voor dit jaar. Maar na twee kwartalen gigantisch de verwachtingen kloppen ondanks $25 miljard Capex is blijkbaar nog steeds niet iedereen overtuigd. Prima, dan lonen die buybacks nog meer.
Of koop Visa dat half zo snel groeit en 25% duurder is. Betaalvolumes en transacties stijgen sneller bij Paypal btw. Maar Visa is een topbedrijf want de multiple is 26 en Paypal is rommel want de multiple is 12.
Allen nog veel sterke returns gewenst!
*checks notes*
Search revenue +14%
Spaargids in a nutshell. I'm out I guess
Momenteel 21x de winst voor dit jaar. Maar na twee kwartalen gigantisch de verwachtingen kloppen ondanks $25 miljard Capex is blijkbaar nog steeds niet iedereen overtuigd. Prima, dan lonen die buybacks nog meer.
Of koop Visa dat half zo snel groeit en 25% duurder is. Betaalvolumes en transacties stijgen sneller bij Paypal btw. Maar Visa is een topbedrijf want de multiple is 26 en Paypal is rommel want de multiple is 12.
Allen nog veel sterke returns gewenst!