Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Ik ken persoonlijk niemand die onterecht trekt.
Dan zou hij/zij al gestopt zijn met trekken.
Of de uitkeerders schieten tekort in hun controleplicht.
Of de uitkeerders schieten tekort in hun controleplicht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het probleem is vooral dat het product 'gereglementeerde spaarrekening' aan teveel voorwaarden moet voldoen en daardoor geen eerlijke concurrentie van Buitenlandse banken zou toelaten; hetgeen ik geen overtuigend argument vindt.Vincent2018 schreef: ↑25 juli 2024, 16:59 Belastingspartijen Vooruit en N-va gaan het graag horen... het spel is begonnen en de kleine spaarder de dupe
Europa voert strijd tegen fiscale vrijstelling spaarboekje verder op
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... p/10557171
...
Het Franse Livret A zou dus duidelijker zijn: enkel voor 'ingezetenen', rente = de inflatie én onbelastbaar!
Wel max 22500€ maar dat komt overeen met de doelstelling van een spaarrekening: 6 tot 12 mnd inkomen voor grote uitgaven en tegenslag.
Als Macron dat mag, dan wij ook: "Et pour les flamants, la même chose", Weverke of blijf in uw koeken(granaten)stad
-
- Hero Member
- Contacteer:
De gelden dienen om de sociale huisvesting mee te financieren.
Gehoord, Matthiaske Paljaske? Ge kunt nog veel leren van de Französen zeh
En kan jij dit ook aantonen? Zomaar een vraagje.spaarfreakje schreef: ↑26 juli 2024, 00:39 De gelden dienen om de sociale huisvesting mee te financieren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik meende begrepen te hebben dat men de budgetten om te bouwen niet op krijgt. Of ik dat erg vind, weet ik eerlijk gezegd niet. De sociale wijken in mijn gemeente zou ik niet bepaald succesverhalen noemen, maar ik ken er te weinig van om me er echt over uit te spreken.spaarfreakje schreef: ↑26 juli 2024, 00:39 De gelden dienen om de sociale huisvesting mee te financieren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
zie bijlageSammy2 schreef: ↑26 juli 2024, 00:52En kan jij dit ook aantonen? Zomaar een vraagje.spaarfreakje schreef: ↑26 juli 2024, 00:39 De gelden dienen om de sociale huisvesting mee te financieren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Vincent2018
- Full Member
oei oei... meer slecht nieuws
De signalen die momenteel uit de formatie komen zijn niet hoopgevend. Volgens Conner Rousseau moeten er een pak nieuwe overheidsuitgaven komen buiten de begroting, nieuwe belastingen op vermogens en mag de term "centrumrechts" zelfs niet meer gebruikt worden. Om het met de woorden van Bob Peeters te zeggen: dan weet je dat het moeilijk wordt.
Deze qoute vat de huidige toestand samen:
“Je zou eens aan tafel moeten zitten”, lacht een onderhandelaar. “Het gaat alleen maar over miljarden uitdelen.” Het is tekenend voor de fase waarin de gesprekken zitten. “In alle teksten die ik gezien heb, heb ik nog geen enkele besparing gezien”, zegt een andere onderhandelaar. “We hebben alleen nog maar N-VA-nota’s geamendeerd, waardoor alles eruitziet als een wishlist.”
De tendens is eerder naar links dan naar centrumrechts momenteel.
https://x.com/Mauritsvdr/status/1816761338523172884
De signalen die momenteel uit de formatie komen zijn niet hoopgevend. Volgens Conner Rousseau moeten er een pak nieuwe overheidsuitgaven komen buiten de begroting, nieuwe belastingen op vermogens en mag de term "centrumrechts" zelfs niet meer gebruikt worden. Om het met de woorden van Bob Peeters te zeggen: dan weet je dat het moeilijk wordt.
Deze qoute vat de huidige toestand samen:
“Je zou eens aan tafel moeten zitten”, lacht een onderhandelaar. “Het gaat alleen maar over miljarden uitdelen.” Het is tekenend voor de fase waarin de gesprekken zitten. “In alle teksten die ik gezien heb, heb ik nog geen enkele besparing gezien”, zegt een andere onderhandelaar. “We hebben alleen nog maar N-VA-nota’s geamendeerd, waardoor alles eruitziet als een wishlist.”
De tendens is eerder naar links dan naar centrumrechts momenteel.
https://x.com/Mauritsvdr/status/1816761338523172884
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze hadden hem dus toch beter opgesloten
Zeg dat wel.
Heeft echt geen gezond verstand. Bezuinigen is er niet bij, maar wel extra belastingen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeg of laat gaan we wel naar een volledig vermogenskadaster maar dan vind ik dat men de RV moet toepassen op de REELE intresten (dus verminderd met de inflatie)
en ook de REELE meerwaarde hanteren, zowel van kapitaal als vastgoed (dus de aankoopprijs herwaarderen/indexeren tot op de dag van verkoop en dan het verschil met de verkoopprijs belasten).
De geldontwaarding is immers niet te verwaarlozen!
Over het belasten van de werkelijke huurprijzen, heb ik de bedenking dat het de huurprijzen zelf zal doen stijgen én de vastgoedmarkt nog extra gaat verhitten.
Lijkt me contraproductief.
en ook de REELE meerwaarde hanteren, zowel van kapitaal als vastgoed (dus de aankoopprijs herwaarderen/indexeren tot op de dag van verkoop en dan het verschil met de verkoopprijs belasten).
Over het belasten van de werkelijke huurprijzen, heb ik de bedenking dat het de huurprijzen zelf zal doen stijgen én de vastgoedmarkt nog extra gaat verhitten.
Zit wat in.spaarfreakje schreef: ↑26 juli 2024, 17:13 Vroeg of laat gaan we wel naar een volledig vermogenskadaster maar dan vind ik dat men de RV moet toepassen op de REELE intresten (dus verminderd met de inflatie)
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Als Europa bezwaren heeft tegen de Belgische gereglementeerde spaarrekeningen, dan zouden ze ook wel eens problemen kunnen hebben met de Livret A en B. Ook deze spaarrekeningen geven de binnenlandse banken een concurrentieel voordeel tov buitenlandse banken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Hopelijk houdt Conner het been stijf en worden kille besparingen in de SZ afgeblokt en vervangen door een billijke vermogensbelasting
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Het zou best kunnen, dat het specifieke doel en de maximaal vastgelegde inleg deze uitzondering kunnen toelaten; het financieren van sociale huisvesting lijkt me een aannemelijke uitzondering.VincentVega schreef: ↑26 juli 2024, 17:49Als Europa bezwaren heeft tegen de Belgische gereglementeerde spaarrekeningen, dan zouden ze ook wel eens problemen kunnen hebben met de Livret A en B. Ook deze spaarrekeningen geven de binnenlandse banken een concurrentieel voordeel tov buitenlandse banken.
Make Spaargids " Great Again ! "