Regeringsvorming 2024
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Ze kunnen al beginnen met een Trollenbelasting en eentje op de eigenaars van EV's ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan zijn maar ik zie toch ook enige discriminatie of protectie in deze regeling.voorheenCP1234 schreef: ↑26 juli 2024, 19:05Het zou best kunnen, dat het specifieke doel en de maximaal vastgelegde inleg deze uitzondering kunnen toelaten; het financieren van sociale huisvesting lijkt me een aannemelijke uitzondering.VincentVega schreef: ↑26 juli 2024, 17:49
Als Europa bezwaren heeft tegen de Belgische gereglementeerde spaarrekeningen, dan zouden ze ook wel eens problemen kunnen hebben met de Livret A en B. Ook deze spaarrekeningen geven de binnenlandse banken een concurrentieel voordeel tov buitenlandse banken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat jij billijk vindt is meestal niet zo billijk.
Trouwens erg kortzichtig van je, want zo verdwijnen de grotere vermogens naar het buitenland en krijgt de staat c.q. SZ juidt minder.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De definitie van “billijk” is voor iedereen verschillend. Mij lijkt het dat de Belgische overheid - gezien de hoge belastingdruk die er al is in België (zie onderstaande grafiek) - reeds meer dan voldoende inkomsten heeft, maar situeert het probleem zich eerder aan de uitgavenzijde.
Waarom kunnen landen als Oostenrijk of Zweden met een veel lagere belastingdruk (en dus minder inkomsten voor de overheid) een soortgelijke (zoniet hogere) levensstandaard aanbieden aan hun bevolking?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit gaat enkel over de belastingdruk op arbeid.VincentVega schreef: ↑26 juli 2024, 21:33De definitie van “billijk” is voor iedereen verschillend. Mij lijkt het dat de Belgische overheid - gezien de hoge belastingdruk die er al is in België (zie onderstaande grafiek) - reeds meer dan voldoende inkomsten heeft, maar situeert het probleem zich eerder aan de uitgavenzijde.
Waarom kunnen landen als Oostenrijk of Zweden met een veel lagere belastingdruk (en dus minder inkomsten voor de overheid) een soortgelijke (zoniet hogere) levensstandaard aanbieden aan hun bevolking?
IMG_1365.jpeg
Daar kan je dus weinig of geen conclusies uit trekken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Gezien onze hoge levensstandaard kan er nog wel een extra belasting bij.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor wie meent dat er momenteel nog een vermogensbelasting in België bestaat: die bestaat wel maar is versplinterd over verschillende deelbelastingen zoals roerende voorheffing, onroerende voorheffing, erfbelastingen, schenkingsrechten enz …B7H4long schreef: ↑26 juli 2024, 21:47Dit gaat enkel over de belastingdruk op arbeid.VincentVega schreef: ↑26 juli 2024, 21:33
De definitie van “billijk” is voor iedereen verschillend. Mij lijkt het dat de Belgische overheid - gezien de hoge belastingdruk die er al is in België (zie onderstaande grafiek) - reeds meer dan voldoende inkomsten heeft, maar situeert het probleem zich eerder aan de uitgavenzijde.
IMG_1365.jpeg
Daar kan je dus weinig of geen conclusies uit trekken.
Een studie van het Planbureau schetst een duidelijk beeld van de huidige reeds bestaande vermogensbelastingen in België: https://www.plan.be/uploaded/documents/ ... mogens.pdf
Voor mij niet gelaten als de overheid meer vermogensbelastingen wil innen … maar dan mag de belasting op arbeid wel gelijkmatig dalen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Gezien de hoge levenstandaard kan er wel wat geschrapt worden in de uitgaven, bij voorkeur in de sociale zekerheid.
Dat is ook goed voor het milieu en de leefbaarheid van de aarde
Even terzijde.
Zit er nog iemand te kijken naar de opening van de O.S. in Parijs?
Ik zit naar de Franse zender te kijken, maar denk steeds dat ik op de verkeerde zender zit.
Het lijkt verd..... de Gay Pride wel.
Zit er nog iemand te kijken naar de opening van de O.S. in Parijs?
Ik zit naar de Franse zender te kijken, maar denk steeds dat ik op de verkeerde zender zit.
Het lijkt verd..... de Gay Pride wel.
Het rariteitenkabinet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan heb je wellicht nog nooit een Gay Pride bijgewoont.
Gelukkig maar dan. Wel de slechtste en meest onzinnige opening van de spelen sinds tijden.
Gelukkig maar dan. Wel de slechtste en meest onzinnige opening van de spelen sinds tijden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb je het hele gebeuren van 19.30 tot 11.30 gezien?