Regeringsvorming 2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Net wél, me dunkt.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 19:48 In vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België, niet
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Op het vlak van CO2-uitstoot: juist nietEarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 19:54Net wél, me dunkt.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 19:48 In vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België, niet
Onderaan rechts staat een legenda: hoe groener, hoe beter en hoe bruiner, hoe slechter
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Hoort Turkije bij Europa? Is dit niet "West-Azië"? Wat met Oekraïne? Wat met Belarus?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk, maar die legenda houdt geen rekening met relativiteit.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:11Op het vlak van CO2-uitstoot: juist niet
Onderaan rechts staat een legenda: hoe groener, hoe beter en hoe bruiner, hoe slechter
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 20:31Tuurlijk, maar die legenda houdt geen rekening met relativiteit.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:11
Op het vlak van CO2-uitstoot: juist niet
… met de relativiteitstheorie van Einstein, bedoel je?
Misschien moet je zelf maar eens uitleggen wat je precies bedoelt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kies zelf maar. Voor mij alle genoemden wel.
Voor mijn part maakt zelfs Rusland deel uit van Europa.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europa_(werelddeel)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 juli 2024, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat de "score" van Duitsland nog niet zo slecht is, aangezien ze geen kerncentrales hebben.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:35 Misschien moet je zelf maar eens uitleggen wat je precies bedoelt.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Met kerncentrales - en tot 2023 hadden ze er - zouden ze een veel betere score hebbenEarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 20:37Dat de "score" van Duitsland nog niet zo slecht is, aangezien ze geen kerncentrales hebben.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:35 Misschien moet je zelf maar eens uitleggen wat je precies bedoelt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dus relatief gezien is hun score niet slecht.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:41 Met kerncentrales - en tot 2023 hadden ze er - zouden ze een veel betere score hebben
Polen is blijkbaar waar we dringend aandacht moeten op vestigen ...
In Oekraïne hebben ze momenteel wellicht andere zorgen dan uitstoot van om het even wat.
Je antwoorden raken kant noch wal.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 20:45Ja, dus relatief gezien is hun score niet slecht.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 20:41 Met kerncentrales - en tot 2023 hadden ze er - zouden ze een veel betere score hebben
In Oekraïne hebben ze momenteel wellicht andere zorgen dan uitstoot van om het even wat.
Nog niet zo lang geleden gaf je aan dat Duitsland "relatief gezien" goed bezig was in vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België
VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 19:48In vergelijking met Polen wel, ja
In vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België, niet
EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 19:54Net wél, me dunkt.VincentVega schreef: ↑28 juli 2024, 19:48 In vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België, niet
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh ja ...ConradR schreef: ↑28 juli 2024, 20:59Je antwoorden raken kant noch wal.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 20:45
Ja, dus relatief gezien is hun score niet slecht.
Nog niet zo lang geleden gaf je aan dat Duitsland "relatief gezien" goed bezig was in vergelijking met landen met veel kernenergie, zoals Frankrijk en België
Op basis van de post van VincentVega (regeringsvorming-2024-t32836-495.html#p623316) zou ik denken dat Duitsland relatief gezien goed (of niet slecht) bezig is.
Waar volg je niet dan ? Of waar vind je precies dat ik iets tegenstrijdig heb geschreven ?
VincentVega gaf aan dat Duitsland in vergelijking met Polen wel goed bezig was, maar in vergelijking met landen zoals Frankrijk en België niet. En daarop antwoord jij dat Duitsland in vergelijking met Frankrijk en België net wel goed bezig is.
Sorry, maar ik kan je niet volgen hoor … zal wel aan mij liggen.
Sorry, maar ik kan je niet volgen hoor … zal wel aan mij liggen.
Het is duidelijk dat de nieuwe regering massaal voor nieuwe kerncentrales moet gaan.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hervalt steeds in dezelfde argumenten, dus zal ik dat ook doen
Zolang we niet 100% kunnen steunen op “ klimaatneutrale energie” (volgens studies van EnergyVille zal dit pas tegen 2050 het geval zijn), zullen we ook andere energiebronnen dan zon en wind nodig.
Aangezien de eerste prioriteit is om af te geraken van onze verslaving aan fossiele brandstoffen (omwille van CO2, afhankelijkheid van Rusland …) hebben we kernenergie nog een tijdje nodig.
Ook de transitie naar een klimaatneutrale energievoorziening kost veel geld, jaarlijks 20 miljard euro extra volgens Energyville. Denk dus maar niet dat zon en wind “gratis” zijn …
Zolang we niet 100% kunnen steunen op “ klimaatneutrale energie” (volgens studies van EnergyVille zal dit pas tegen 2050 het geval zijn), zullen we ook andere energiebronnen dan zon en wind nodig.
Aangezien de eerste prioriteit is om af te geraken van onze verslaving aan fossiele brandstoffen (omwille van CO2, afhankelijkheid van Rusland …) hebben we kernenergie nog een tijdje nodig.
Ook de transitie naar een klimaatneutrale energievoorziening kost veel geld, jaarlijks 20 miljard euro extra volgens Energyville. Denk dus maar niet dat zon en wind “gratis” zijn …