Bijlenen via een herfinanciering van je bestaand woonkrediet
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bijlenen via een herfinanciering van je bestaand woonkrediet
Ik heb een woonkrediet lopen en zou er binnenkort misschien nog één moeten afsluiten voor een nieuw project. Ik heb gelezen dat dit kan op drie manieren, waarbij bijlenen via een herfinanciering van mijn bestaand woonkrediet mij persoonlijk het interessantst lijkt. Je hebt dan één samengevoegde maandlast en kan een langere looptijd nemen.
Mijn vraag is nu echter hoe dat gaat met de rentevoeten? De eerste woonlening (vast op 20 jaar) heb ik een paar jaar geleden afgesloten aan 2,9%, maar tegenwoordig staan de rentevoeten een stuk hoger. Stel dat de huidige vaste rentevoet bijvoorbeeld 4% bedraagt bij mijn bank, wat zou dan de rentevoet worden van mijn nieuwe samengestelde lening (met dus maar één maandlast ipv 2 bij afsluiten van een tweede aparte lening)?
Mijn vraag is nu echter hoe dat gaat met de rentevoeten? De eerste woonlening (vast op 20 jaar) heb ik een paar jaar geleden afgesloten aan 2,9%, maar tegenwoordig staan de rentevoeten een stuk hoger. Stel dat de huidige vaste rentevoet bijvoorbeeld 4% bedraagt bij mijn bank, wat zou dan de rentevoet worden van mijn nieuwe samengestelde lening (met dus maar één maandlast ipv 2 bij afsluiten van een tweede aparte lening)?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Bijlenen via een herfinanciering van je bestaand woonkrediet
2,9% * 4% = 11,6%Johanzzzzzzzz schreef: ↑28 juli 2024, 19:37 Ik heb een woonkrediet lopen en zou er binnenkort misschien nog één moeten afsluiten voor een nieuw project. Ik heb gelezen dat dit kan op drie manieren, waarbij bijlenen via een herfinanciering van mijn bestaand woonkrediet mij persoonlijk het interessantst lijkt. Je hebt dan één samengevoegde maandlast en kan een langere looptijd nemen.
Ik zou het niet doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vraag het je bank eens.Johanzzzzzzzz schreef: ↑28 juli 2024, 19:37 Ik heb een woonkrediet lopen en zou er binnenkort misschien nog één moeten afsluiten voor een nieuw project. Ik heb gelezen dat dit kan op drie manieren, waarbij bijlenen via een herfinanciering van mijn bestaand woonkrediet mij persoonlijk het interessantst lijkt. Je hebt dan één samengevoegde maandlast en kan een langere looptijd nemen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die berekening is mij een raadsel, waarom die 2 rentevoeten samenbrengen ?EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 19:572,9% * 4% = 11,6%Johanzzzzzzzz schreef: ↑28 juli 2024, 19:37 Ik heb een woonkrediet lopen en zou er binnenkort misschien nog één moeten afsluiten voor een nieuw project. Ik heb gelezen dat dit kan op drie manieren, waarbij bijlenen via een herfinanciering van mijn bestaand woonkrediet mij persoonlijk het interessantst lijkt. Je hebt dan één samengevoegde maandlast en kan een langere looptijd nemen.
Ik zou het niet doen.
Idd alleen de bank kan hier een antwoord op geven maar 2.9% krijgen op de samengestelde lening zal de bank uitsluitend aanvaarden indien ze er nog steeds aan winnen. Waarschijnlijk zal de afspraak vallen op een gemiddelde tussen 2.9% en huidige rentevoet. Zal afhangen van hoe groot de "2de" woonkrediet is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is uiteraard onzin.
Inderdaad.
Of gewoon afzonderlijke leningen.
Hier laatst ook een herfinanciering gedaan.
Eerst deel blijft aan de rentevoet van toen, nieuwe deel is huidige rentevoet. Dus eerste deel is en blijft 2.9%, nieuwe deel zal aan +-3% liggen bij jou.
Verwacht niet te veel korting, de bank weet dat je niet weg kan als je al een goede rentevoet hebt op het eerste deel.
Eerst deel blijft aan de rentevoet van toen, nieuwe deel is huidige rentevoet. Dus eerste deel is en blijft 2.9%, nieuwe deel zal aan +-3% liggen bij jou.
Verwacht niet te veel korting, de bank weet dat je niet weg kan als je al een goede rentevoet hebt op het eerste deel.