Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Misschien zou de kerk beter eens contact opnemen met de slachtoffers van hun geloof.
Of is een toneel act veel belangrijker.
Estate Guru believer.
Nogmaals ... omdat ik dit al eerder in een bericht had vermeld. Zowat 12 minuten vroeger ...
En wat betreft de geschiedenis van Frankrijk en de plaats van godsdiensten daarin:
Volgens mij hebben ook het jodendom en de islam een belangrijke plaats in de geschiedenis van Frankrijk.EarthNvstr1 schreef: ↑28 juli 2024, 18:39 Het katholicisme hoort tot de geschiedenis van Frankrijk en de hele ceremonie ging over de geschiedenis van Frankrijk.
Een andere religie zou daarin dus niet echt passen.
Maar dit gezegd zijnde, is het inderdaad wel jammer dat de islam (want daarop doel je waarschijnlijk) deze keer de dans ontspringt.
Edit: niet dat ik vind dat er iets beledigend was naar katholieken door die specifieke vertoning, integendeel, het zou eigenlijk perfect in hun verkondigde waarden moeten passen
Misschien zijn deze godsdiensten in Frankrijk van een recentere datum dan het katholicisme maar toch ...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiede ... _Frankrijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Frankrijk en vervolgens "Positie van de islam in Frankrijk"
Dat ik de islam zou bedoelen is suggestief van jouw kant. Van mijn part hadden ze ook het jodendom kunnen of mogen nemen. Dat zijn zowat de 3 belangrijkste godsdiensten in Frankrijk. Voor het hindoeïsme of boeddhisme is het inderdaad moeilijker om dit te vereenzelvigen met de geschiedenis van Frankrijk.
Soit, mij komt het allemaal over als goedkope aandachttrekkerij. Als je publiciteit zoekt, dan moet je maar een godsdienst viseren en mensen op dat vlak proberen te choqueren.. Vanuit het motto "beter slechte publiciteit, dan geen publiciteit". En het is misschien inderdaad minder gevaarlijk om de katholieke godsdienst te viseren dan de joodse of islamitische godsdienst.
Het lijkt me handiger/beter, dit soort dingen bij een sportevenement weg te laten.
Ik vind het zeer belachelijk (of woke ?) dat bepaalde gelovige christenen daar aanstoot aan nemen!
Als men daar goed over nadenkt, was die bepaalde scene tijdens de openingsceremonie van de O.S. in Parijs, géén verwijzing naar het 'bijbelse laatste avondmaal'.
-> Het was een nogal originele nabootsing van het wereldberoemde schilderij van Leonardo da Vinci, waarop dus eigenlijk alleen de interpretatie van de kunstenaar te zien is; zoals gebruikelijk in de 15de eeuw.
Niemand weet toch hoe die tafelopstelling er in het echt kan uitgezien hebben?
Overigens vond ik het hele openingsgebeuren fascinerend eigentijds en veelzijdig.
En voor wie daar problemen mee zou hebben: er waren tijdens het hele gebeuren niet alleen maar dragqueens te zien, maar showelementen voor alle mogelijke smaken en kleuren.
Als men daar goed over nadenkt, was die bepaalde scene tijdens de openingsceremonie van de O.S. in Parijs, géén verwijzing naar het 'bijbelse laatste avondmaal'.
-> Het was een nogal originele nabootsing van het wereldberoemde schilderij van Leonardo da Vinci, waarop dus eigenlijk alleen de interpretatie van de kunstenaar te zien is; zoals gebruikelijk in de 15de eeuw.
Overigens vond ik het hele openingsgebeuren fascinerend eigentijds en veelzijdig.
En voor wie daar problemen mee zou hebben: er waren tijdens het hele gebeuren niet alleen maar dragqueens te zien, maar showelementen voor alle mogelijke smaken en kleuren.
Natuurlijk was het helemaal geen verwijzing naar Het Laatste Avondmaal van Leonardo da Vinci.Nefertari schreef: ↑29 juli 2024, 13:54 Ik vind het zeer belachelijk (of woke ?) dat bepaalde gelovige christenen daar aanstoot aan nemen!
https://image.demorgen.be/246516724/wid ... queenscene
Alle gelijkenissen zijn louter toevallig ...
Ik heb geen probleem met dragqueens, alleen met schaamteloos willen scoren door te choqueren op het vlak van religie.
Wie deze openingsshow "fascinerend eigentijds en veelzijdig" vond, moet ongetwijfeld zelf een heel hoog woke-gehalte hebben
Ik vond het saai en langdradig (en dat had niks met de dragqueens te maken).
Ik heb niet gekekeken en dat spijt me geen seconde. Het interesseert me geen zak en voor mij mag het snel alweer voorbij zijn.
Ik heb genoten van het spectakel. Veel meer respect voor deze echte sportmensen (m/v/x) dan voor onze verwende duiveltjes.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet omdat iemand geshockeerd is dat die intentie er ook was.
In die zin werden dan ook de excuses geformuleerd.
Over de godsdienst in de geschiedenis van Frankrijk ga ik verder niet discussiëren.
Je eigen verwijzing zegt n.m.i. genoeg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Frankrijk
Men kan van elke mug een olifant maken.Frankrijk is van oudsher een katholiek land. ...
Dat we "kernenergie nodig hebben" is een politieke keuze.VincentVega schreef: ↑29 juli 2024, 07:28 Je hervalt steeds in dezelfde argumenten, dus zal ik dat ook doen
Zolang we niet 100% kunnen steunen op “ klimaatneutrale energie” (volgens studies van EnergyVille zal dit pas tegen 2050 het geval zijn), zullen we ook andere energiebronnen dan zon en wind nodig.
Aangezien de eerste prioriteit is om af te geraken van onze verslaving aan fossiele brandstoffen (omwille van CO2, afhankelijkheid van Rusland …) hebben we kernenergie nog een tijdje nodig.
Ook de transitie naar een klimaatneutrale energievoorziening kost veel geld, jaarlijks 20 miljard euro extra volgens Energyville. Denk dus maar niet dat zon en wind “gratis” zijn …
De nieuwe regering kiest voor meer kernenergie.
Ikzelf ga voor meer zonne-energie, windenergie en opslag. Mijn keuze.
ps. Net 6 nieuwe zonnepanelen (2580Wp), installatiemateriaal en omvormer gekocht voor minder dan 1000 euro. Mijn keuze.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Totaal geen respect voor deze echte sportmensen bedoel je. Het is dat ze ze nodig hebben voor hun show, maar anders mochten ze niet eens komen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat we kernenergie nog nodig hebben voor een tijdje is geen keuze maar een feit. Ook Groen heeft dit in de Vivaldiregering moeten erkennen …Spaarplan schreef: ↑29 juli 2024, 15:32Dat we "kernenergie nodig hebben" is een politieke keuze.VincentVega schreef: ↑29 juli 2024, 07:28 Je hervalt steeds in dezelfde argumenten, dus zal ik dat ook doen
Zolang we niet 100% kunnen steunen op “ klimaatneutrale energie” (volgens studies van EnergyVille zal dit pas tegen 2050 het geval zijn), zullen we ook andere energiebronnen dan zon en wind nodig.
Aangezien de eerste prioriteit is om af te geraken van onze verslaving aan fossiele brandstoffen (omwille van CO2, afhankelijkheid van Rusland …) hebben we kernenergie nog een tijdje nodig.
Ook de transitie naar een klimaatneutrale energievoorziening kost veel geld, jaarlijks 20 miljard euro extra volgens Energyville. Denk dus maar niet dat zon en wind “gratis” zijn …
De nieuwe regering kiest voor meer kernenergie.
Ikzelf ga voor meer zonne-energie, windenergie en opslag. Mijn keuze.
ps. Net 6 nieuwe zonnepanelen (2580Wp), installatiemateriaal en omvormer gekocht voor minder dan 1000 euro. Mijn keuze.
En gelukkig beslist de regering over ons energiebeleid en niet jij …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Voor de sporters zijn deze O.S. één grote ramp.
Eerst laten ze de sporters 5 uur in de stromende regen staan omdat Frankrijk zo nodig veel reclame voor zichzelf moet maken middels allerlei onzin.
Dan moet een groot deel van de sporters 's avonds na 12 uur hun resp. accommodaties zien te bereiken in plaatsen als Marseille, Orleas, Saint-Etienne, Lille, Châteauroux, Nantes, Bordeaux, Lyon etc. terwijl de treinen niet functioneren.
Ook de training voor de triatlon kon gisteren niet doorgaan wegens vervuild water. Of de wedstrijd morgen wel door kan gaan is ook nog maar de vraag, vandaag waren de metingen ook nog steeds niet goed.
Dan gaan ze het uitstellen en als het dan nog niet goed is, dan is het plan om het onderdeel zwemmen weg te laten en het stuk hardlopen te vergroten. Op die manier wordt het een totaal andere discipline.
Ook het lange afstandszwemmen in de Seine is een ramp omdat er grote verschillen in stroomsnelheid zijn op verschillende plaatsen en de wedstrijd daar oneerlijk van wordt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het ging alleen tergend traag. Het had gerust een uur minder lang mogen duren. Verder werd er de hele tijd spanning opgebouwd naar wie de mysterieuze, gemaskerde drager van de olympische vlam nu eigenlijk was? Men liet de hele tijd beelden van hem zien. Dat was een van de redenen dat ik zelf bleef kijken. Ook de presentatoren dreven de spanning ten top: wie zou het zijn? Zij wisten het zelf ook niet. En dan verdween die drager zonder meer gewoon in de coulissen. Een totale anticlimax. Wat was de functie van heel deze "rode draad"?
Gewoon een soort clickbait. Mensen nieuwgierig maken zodat ze blijven kijken en overdonderd worden met reclame voor Frankrijk. Ze moeten die torenhoge kostprijs immers op een of andere manier terugverdienen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: