Holdings
TIP
Re: Holdings
Dit werd hierboven al gepost door LaekaTommy052 schreef: ↑24 juli 2024, 15:10 speciaal voor dit niet ETF-draadje;
https://tresorcapital.nl/waarom-familie ... huishoren/
Interessant stukje wel.
Ik zal het anders voor u noteren.
Holdings op 5 jaar.
+26% ACKB
+23% SOF
+73% LVMH
Op 10 jaar:
AvH +81%
Sofina +156%
De Franse sjakossenmaker +418% (indrukwekkend!)
Brederode +284%
AvH +81%
Sofina +156%
De Franse sjakossenmaker +418% (indrukwekkend!)
Brederode +284%
Tesla: +10000%
NVIDIA: +200000%
Wat is het nut hiervan? Ten eerste is dit allemaal achterafgepraat, en ten tweede is LVMH geen holding. Laten we het hier bij holdings houden, aub.
Tja, het zijn allemaal maar namen/definities.
Voor mij is LVMH een productie/verkoop bedrijf, een conglomeraat als je wilt, dat luxeproducten maakt/verkoopt.
Een holding, voor mij, is eerder een bedrijf dat vooral aandeelhouder is, misschien met een vertegenwoordiging in het bestuur, maar dat niet bezig is met het runnen van de dagelijkse business van zijn deelnemingen, zodat er 'afstand' zit tussen de holding en de deelnemingen. Een holding heeft ook maar zelden een meerderheidsbelang, en zelfs indien dat wel het geval is, is dat meestal geen 80, 90, 100% meerderheid, of is het de bedoeling dat dat tijdelijk is.
Zwart-wit is het echter niet.
Geen of weinig directe invloed op de dagelijkse gang van zaken is echter voor mij het hoofdkenmerk van een holding.
Dat is ook weer wat nieuws dat LVMH geen holding is.
Lvmh Moët Hennessy Louis Vuitton B.V. opereert binnen de industrie Financiële holdings.
Trouwens vandaag nog eens aangehaald door Pascal Paepen.(voor wat het waard is)
‘Solden’ bij luxemerken op de beurs, geldexpert tipt dé koopjes: “Je betaalt nu bijna 25% minder voor dit aandeel”
Je kan nu dankzij de koersdaling bij LVMH relatief goedkoop wat aandelen inslaan.
Ondanks de tijdelijke tegenvaller in China blijft LVMH nog steeds een sterke speler in het luxesegment. Naast Louis Vuitton en Moët telt de groep immers nog meer dan 75 andere, sterke luxemerken, met veel waarde. Ze verlagen ook het langetermijnrisico voor de belegger. Vergeet daarbij niet dat de jaaromzet van LVMH sinds 1989 maal 29 is gegaan, van 3 tot 86 miljard euro. Dan weet een bedrijf waar het mee bezig is. In de sector blijft LVMH dan ook de ongekroonde koning van het luxesegment. Als je één aandeel in portefeuille wil uit de sector, is het dit.”
Lvmh Moët Hennessy Louis Vuitton B.V. opereert binnen de industrie Financiële holdings.
Trouwens vandaag nog eens aangehaald door Pascal Paepen.(voor wat het waard is)
‘Solden’ bij luxemerken op de beurs, geldexpert tipt dé koopjes: “Je betaalt nu bijna 25% minder voor dit aandeel”
Je kan nu dankzij de koersdaling bij LVMH relatief goedkoop wat aandelen inslaan.
Ondanks de tijdelijke tegenvaller in China blijft LVMH nog steeds een sterke speler in het luxesegment. Naast Louis Vuitton en Moët telt de groep immers nog meer dan 75 andere, sterke luxemerken, met veel waarde. Ze verlagen ook het langetermijnrisico voor de belegger. Vergeet daarbij niet dat de jaaromzet van LVMH sinds 1989 maal 29 is gegaan, van 3 tot 86 miljard euro. Dan weet een bedrijf waar het mee bezig is. In de sector blijft LVMH dan ook de ongekroonde koning van het luxesegment. Als je één aandeel in portefeuille wil uit de sector, is het dit.”
Volgens Euronext Paris opereert LVMH binnen de bedrijfsector "consumer discretionary" en niet "financiële holdings".
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE is beursgenoteerd en niet LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton BV.
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE is beursgenoteerd en niet LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton BV.
Dat is toch exact het geval bij LVMH? Het is niet omdat de aandelen niet op de markt verhandeld worden dat het niet via aandelen is dat ze het "bezit" hebben van de onderneming. En ik ga er niet van uit dat Bernard Arnault de dagdagelijkse productie van Birkenstocks overschouwt.Kempen123 schreef: ↑25 juli 2024, 10:49 Een holding, voor mij, is eerder een bedrijf dat vooral aandeelhouder is, misschien met een vertegenwoordiging in het bestuur, maar dat niet bezig is met het runnen van de dagelijkse business van zijn deelnemingen, zodat er 'afstand' zit tussen de holding en de deelnemingen. Een holding heeft ook maar zelden een meerderheidsbelang, en zelfs indien dat wel het geval is, is dat meestal geen 80, 90, 100% meerderheid, of is het de bedoeling dat dat tijdelijk is.
Ondertussen afgelopen dagen en weken (wat gaat de tijd snel ) is HAL TRUST uitgegroeid tot een ware vloot ten huize laeka (verschillende schijven bijgekocht dus). Vopak toont hoe het moet maar Boskalis is de grootste positie he.laeka schreef: ↑30 juni 2024, 11:35Afgelopen weken en dagen wat Italmobiliare terug gekocht en Cresud bijgekocht rond het 200 daags gemiddelde (hiermee verhoog ik wel mijn GAK) aangevuld met een eerste snuifje Wendel en HAL Trust. Velcan gedeeltelijk verkocht.laeka schreef: ↑24 mei 2024, 13:46 Voor diegene die mijn tips volgen. Even een update. Zoals in een posting op voorhand gemeld dat ik zou uitstappen in Italmobiliare en IDI voor de dividenden knip (wat ik ook gedaan heb) heb ik in de plaats een zeer groot pakket VELCAN holdings en een groot pakket Sonae (hersteld al zeer goed van de ruime dividendenknip enkele dagen geleden) gekocht.
Ook een mooi pakket Peugeot Invest werd verkocht na de teleurstellende eerste kwartaalresultaten van Stellantis.
fijn weekend
Voor de rest wat Burelle (eerste schijf) en GBL (eerste schijf) en een portie Whitestone groupe gekocht en een traderspakket Peugeot Invest terug gekocht. Voor de volledigheid meegeven dat ook een bijkomende schijf Anglo eastern plantation werd aangekocht (voor 1 keer geen holding dus).
Laatst gewijzigd door laeka op 26 juli 2024, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijdens deze sectorrotatie kabbelt Berkshire opvallend rustig voort. Lang geleden gekocht, en geen transacties gedaan sindsdien. Het ultieme anti-stress aandeel.
Ik vind dat men onvoldoende waardering heeft voor de mate waarin een holding is voorbereid op een mogelijke crisis.
Ik vind dat men onvoldoende waardering heeft voor de mate waarin een holding is voorbereid op een mogelijke crisis.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Als LVMH een holding is, dan zit die structuur wel heel vreemd in elkaar aangezien Christian Dior de mono holding is boven LVMH.