Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Wel weer raar dat ze dat misbaksel dat flexijobs noemt nog wat verder gaan bevoordelen.
Eerst veel werk onder speciale financiële voorwaarden naar mensen schuiven die al een inkomen hebben en dan maar zeiken over werklozen die zogezegd geen inspanningen doen als ze binnen de 2 jaar geen werk vinden.
Ik zie alweer dat mijn idee over BDW niet fout was.
Veel blabla maar minder verstand in 't koppeke dan velen hem toedichten.
Of hij staat aan een andere kant van de werkelijkheid dan ik. Dat kan ook.
Van mij mag hij dik op zijn arrogante bek gaan.
Eerst veel werk onder speciale financiële voorwaarden naar mensen schuiven die al een inkomen hebben en dan maar zeiken over werklozen die zogezegd geen inspanningen doen als ze binnen de 2 jaar geen werk vinden.
Ik zie alweer dat mijn idee over BDW niet fout was.
Veel blabla maar minder verstand in 't koppeke dan velen hem toedichten.
Of hij staat aan een andere kant van de werkelijkheid dan ik. Dat kan ook.
Van mij mag hij dik op zijn arrogante bek gaan.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De berichtgeving bij onze door belasting gelden betaalde VRT met de dag triestiger, nog even en ze posten enkel nog een link naar HLN artikels ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De meeste punten vind ik best acceptabel, maar eer ze uitgewerkt zijn zullen het wel weer misbaksels worden ...
Flexi jobs vind ik dat ze moeten afbouwen ipv uitbreiden, vele mensen kunnen hierdoor gewoon geen "mindere " jobs meer vinden omdat die allemaal gedaan worden door Flexi-jobs. Bij AH zijner winkels waar 75% van het aanwezige personeel flexi jobbers zijn, dat is niet meer flexibel omgaan om pieken op te vangen maar gewone jobs vervangen !
En de begrenzing van 2 jaar werkloosheid vind ik ook weer iets ondoordacht. Ik werk persoonlijk al dertig jaar zonder één dag werkloosheid; moest ik morgen dus zonder job vallen heb ik na 2 jaar niets meer terwijl iemand die maar 5 jaar zou gewerkt hebben dezelfde behandeling zou krijgen ? Werkloosheid beperken is zeker en vast iets wat moet gedaan worden, maar men moet naar heel de voorgeschiedenis kijken en niet alleen naar de doelstelling; anders heb je hetzelfde effect als nu al door de pensioenleeftijd te verlaten, gewoon meer langdurige zieken ...
Flexi jobs vind ik dat ze moeten afbouwen ipv uitbreiden, vele mensen kunnen hierdoor gewoon geen "mindere " jobs meer vinden omdat die allemaal gedaan worden door Flexi-jobs. Bij AH zijner winkels waar 75% van het aanwezige personeel flexi jobbers zijn, dat is niet meer flexibel omgaan om pieken op te vangen maar gewone jobs vervangen !
En de begrenzing van 2 jaar werkloosheid vind ik ook weer iets ondoordacht. Ik werk persoonlijk al dertig jaar zonder één dag werkloosheid; moest ik morgen dus zonder job vallen heb ik na 2 jaar niets meer terwijl iemand die maar 5 jaar zou gewerkt hebben dezelfde behandeling zou krijgen ? Werkloosheid beperken is zeker en vast iets wat moet gedaan worden, maar men moet naar heel de voorgeschiedenis kijken en niet alleen naar de doelstelling; anders heb je hetzelfde effect als nu al door de pensioenleeftijd te verlaten, gewoon meer langdurige zieken ...
Werkloosheid zou men moeten beperken a rato van het aantal jaar dat je al voordien gewerkt hebt. Dat is eerlijker dan het voor iedereen op 2 jaar te leggen.
Er zal wel nog veel afgezwakt worden voor men een akkoord zal hebben.
Ik ben ook wel benieuwd hoelang er geen treinen zullen rijden als men aan het pensioen van de nmbs raakt.
Er zal wel nog veel afgezwakt worden voor men een akkoord zal hebben.
Ik ben ook wel benieuwd hoelang er geen treinen zullen rijden als men aan het pensioen van de nmbs raakt.
Ze hebben verdorie best schone meren in Frankrijk of anders de Middellandse zee. Meteen ook die verschillende stromingen van de Seine kwijt.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 18:42Misschien terug "on topic" maar je hebt zeker en vast een punt, een triatlon is een zeer speciale discipline waarin je juist traint om de 3 verschillende sporten te combineren en in die combo de beste tijden te zetten en niet enkel in één daarvan. Een discipline gewoon weglaten en een andere dan gewoonweg verdubbelen al dan niet in combinatie met medicatie is gewoon crimineel te noemen en een pure schande die trouwens niet direct de schuld is van Frankrijk maar wel van IOC dat ze in zoiets zelf maar willen volgen ! Doe het zwemgedeelte dan in een olympisch zwembad, is natuurlijk ook niet hetzelfde maar toch een betere optie dan medicatie of de discipline weglaten maar dat zou dan weer te veel schande zijn voor het gastland ... Net als bij het voetbal zijn deze organisaties ( IOC, FIFA, ... ) de grootse hypocriete gangsterorganisaties die er niet mee inzitten dat hun infrastructuur is gebouwd met en op het bloed van dode slaven of dat hun sporters in riolen moeten zwemmen; zoalng ze hun checks ( wit en zwart ) maar krijgen is alles goed ...JOKER247 schreef: ↑30 juli 2024, 10:52 Ach en als het water vervuilt blijft er ook de mogelijkheid dat ze rustig het zwemmen vervangen door 2x hardlopen. Een totaal andere discipline dan de triatlon. En dan hebben degenen die antibiotica hebben geslikt geen kans meer.
Het wordt ook steeds pas vlak voor de wedstrijd bekend gemaakt.
Neen , maar het lijkt me logisch dat de financieel zwaksten dit ook krijgen. En zeker wanneer de klein mannen gratis schoolmaaltijden zouden krijgen..Ik vergat trouwens nog de langdurig zieken.
Ik mis de belastingvermindering voor hoge vermogens, pakweg vanaf 10 miljoen euro of hoger, die sukkelaars hebben het steeds moeilijker om rond te komen. Durft Bertje?Bae1 schreef: ↑30 juli 2024, 16:54Enkele gelekte voorstellen zijn:
- Uitbreiding belastingvrije som
- Verhoging maaltijdcheques
- Afschaffing Ecocheques
- Afschaffing maximumbedrag als Flexijobber
- Uitkeringen trager indexeren tov de lonen
- Register voor sociale voordelen
- Werkloosheidsuitkering tot max 2jaar
- SWT-stelsel laten uitdoven
- Tankkaarten hoger belasten
- Fietsvergoeding verhogen
- BTW-tarief voor de bouw en horeca van 6%/12% naar 9%. Nieuwbouw en alcohol blijft 21%
- Groeten en fruit 0% BTW
- Aanpassing vliegtaks
- Pensioenen baseren op effectieve loopbaan, dus vervroegd pensioen bestraffen
- Hogere pensioenleeftijd voor ambtenaren,militairen,NMBS,...
- Afschaffing opsparen ziektedagen en perequatie voor ambtenaren
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Joat joat ... ge hebt volledig gelijk. En dat voor ne rechtse !
Is het niet de taakverantwoordelijkheid van ouders om de kinderen te eten te geven.
Oftewel: bezint eer ge er aan bezint.
Ik niet. De kosten daarvoor wegen niet op tegen de baten. Jaag die mensen maar het land uit, dan krijgt België het nog slechter.Spaarplan schreef: ↑30 juli 2024, 21:06Ik mis de belastingvermindering voor hoge vermogens, pakweg vanaf 10 miljoen euro of hoger, die sukkelaars hebben het steeds moeilijker om rond te komen. Durft Bertje?Bae1 schreef: ↑30 juli 2024, 16:54
Enkele gelekte voorstellen zijn:
- Uitbreiding belastingvrije som
- Verhoging maaltijdcheques
- Afschaffing Ecocheques
- Afschaffing maximumbedrag als Flexijobber
- Uitkeringen trager indexeren tov de lonen
- Register voor sociale voordelen
- Werkloosheidsuitkering tot max 2jaar
- SWT-stelsel laten uitdoven
- Tankkaarten hoger belasten
- Fietsvergoeding verhogen
- BTW-tarief voor de bouw en horeca van 6%/12% naar 9%. Nieuwbouw en alcohol blijft 21%
- Groeten en fruit 0% BTW
- Aanpassing vliegtaks
- Pensioenen baseren op effectieve loopbaan, dus vervroegd pensioen bestraffen
- Hogere pensioenleeftijd voor ambtenaren,militairen,NMBS,...
- Afschaffing opsparen ziektedagen en perequatie voor ambtenaren
Hoe kortzichtig kan een mens zijn? Overigens is jaloezie daar niet vreemd aan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Super !
Ongeveer dezelfde info bij De Tijd met enkele extra's;
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 57683.html
- Versoepeling nachtwerk
- Sociale voordelen behouden wanneer werkzoekende aan het werk gaat
- Minder gewaarborgd loon voor regelmatig zieken
- Hervorming effectentaks
- Meerwaardebelasting bij verkoop aandelen
"Voorlopig gaan de fiscale voorstellen, zoals de effecten- en de meerwaardetaks, niet ver genoeg voor Vooruit, dat in de campagne een speerpunt maakte van een vermogensbelasting."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet minder gewaarborgd loon. Andere voorwaarden. Ipv 2 weken wachttijd is het 12 weken wachttijd. Dus het is een verstrenging maar buiten dat. Anderzijds wil BDW dat de werkgever zoals in Nederland tot 2 jaar de ziekteuitkering betaalt.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind het persoonlijk goed dat de werkgever meer verantwoordelijkheid moet nemen in heel het ziektegebeuren. Dit gaat misschien niet direct de gehoopte centen opleveren die Bartje wil maar het zal wel eerlijker zijn naar de collega's. In mijn team is gemiddeld !40%! ziek en er is zelf een collega die ik nog nooit heb gezien.
Als iemand voor een bepaald bedrijf definitief niet meer geschikt is moet men de relatie stopzetten en niet laten aanmodderen en de kosten afschuiven op de maatschappij.
Ook vind ik dat de periode van gewaarborgd loon dat de werkgever moet betalen een stuk langer moet worden, dit zal hun ook sneller aanzetten om over te gaan tot controles of oplossingen zoeken waardoor de werknemer toch terug aan het werk kan; zijnde het deeltijds of met aangepast werk.
Op mijn vorig werk werd aan mensen die het tijdelijk wat minder hadden en aangepast werk vroegen standaard gezegd dat ze maar ziek moesten zijn tot ze 100% in orde waren, zo'n mentaliteit moet eruit bij de bedrijven !
Als iemand voor een bepaald bedrijf definitief niet meer geschikt is moet men de relatie stopzetten en niet laten aanmodderen en de kosten afschuiven op de maatschappij.
Ook vind ik dat de periode van gewaarborgd loon dat de werkgever moet betalen een stuk langer moet worden, dit zal hun ook sneller aanzetten om over te gaan tot controles of oplossingen zoeken waardoor de werknemer toch terug aan het werk kan; zijnde het deeltijds of met aangepast werk.
Op mijn vorig werk werd aan mensen die het tijdelijk wat minder hadden en aangepast werk vroegen standaard gezegd dat ze maar ziek moesten zijn tot ze 100% in orde waren, zo'n mentaliteit moet eruit bij de bedrijven !