Holdings
TIP
Re: Holdings
De holding en uiteindelijke eigenaar van LVLH is Arnault's family office Financière Agache, zie https://www.financiereagache-finance.co ... _simp_area
LVMH is eerder een verbonden onderneming (> 25% stemrecht < 50%) van Christian Dior. Christian Dior zelf is een werkvennootschap (runt het modehuis).
Burelle lijkt me interessant. Auto-industrie is een no-go voor de meesten...maar zoals de Buffet en zijn volger Pieter zeggen...wanneer het bloed door de straten...
Mijn vraag is volgende...OP Mobility is de grootste participatie. Welke merken van wagens zitten daarin? Iemand goed op de hoogte? Voldoende spreiding over merken dus om als eerste de revival van auto-industrie mee te maken?
Mijn vraag is volgende...OP Mobility is de grootste participatie. Welke merken van wagens zitten daarin? Iemand goed op de hoogte? Voldoende spreiding over merken dus om als eerste de revival van auto-industrie mee te maken?
OPmobility is volgens de H1 resultaten 2024 een toeleverancier voor de merken van Stellantis, Honda en skoda, zie https://www.opmobility.com/wp-content/u ... ion-en.pdf
Zie ook OPmobility's website: https://www.opmobility.com/en/
Zie ook OPmobility's website: https://www.opmobility.com/en/
In België en vele andere landen zouden ze vechten om deze holding aan zulke korting binnen te lijven. Enkel Compagnie du bois sauvage en monoholding Tubize noteren met zulke kortingen.Tommy052 schreef: ↑30 juli 2024, 12:48 Burelle lijkt me interessant. Auto-industrie is een no-go voor de meesten...maar zoals de Buffet en zijn volger Pieter zeggen...wanneer het bloed door de straten...
Ackermans op recordkoers. De menigte lopen de stijgende koersen weer achterna.
Tja, Ackermans staat 15% hoger dan voor corona. Dat mag dan een recordkoers zijn, maar zo bezien is het maar matigjes, zeker geen belachelijke koersen. Ik denk eerder dat Ackermans een achterstand aan het inlopen is.
Compagnie du bois sauvage, Peugeot invest, Wendel, GIMV, GBL enz... staan met hun koers onder precorona niveau.
Ik heb geen ackermans maar volg het wel.
Heb nog wat Gimv ingeslagen,doe je niks mis mee, wordt je uiteraard ook niet rijk van...
Maar i.d.d. vooral Franse holdings zijn spotgoedkoop....
Jammer van dubbele voorheffing op dividend
en extra Franse tax op aankoop...
Voorlopig nog geen meerwaarde belasting,maar dat zit er aan te komen,vrees ik...
Was BelGaN, de (sinds gisteren failliete) chipmaker uit Oudenaarde, geen participatie van GIMV?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je gaat toch je aankoop niet laten afhangen omwille van een franse tax en de voorheffing he (waarvan je trouwens een deel kunt recupereren).Gg70 schreef: ↑30 juli 2024, 17:52Heb nog wat Gimv ingeslagen,doe je niks mis mee, wordt je uiteraard ook niet rijk van...
Maar i.d.d. vooral Franse holdings zijn spotgoedkoop....
Jammer van dubbele voorheffing op dividend
en extra Franse tax op aankoop...
Voorlopig nog geen meerwaarde belasting,maar dat zit er aan te komen,vrees ik...
Als je bijv 4% bruto dividend krijgt, en daar gaat, met alle taksen, de helft vanaf, dan heb je dus al 2% rendement verloren.
Als je dan ook nog eens een keer 1% kosten betaald, ipv 0.3%, met een rotatieperiode van 1 jaar, dan is dan 0.7% extra.
Nu geloof ik best dat ik de markt kan verslaan, maar als ik al met een achterstand van 2.7% per jaar (op een langjarig rendement van, zeg, 10%) moet beginnen.... dan wordt het al een stuk lastiger, dan moet ik het al 27% beter doen dan de markt, en dat is toch niet niks...
Dus laat je daar je aankoop van afhangen...? Misschien niet als hoofdfactor, maar het is toch wel een heel serieze bijfactor.
Heb dit al eens gezegd he.. je kan uitstappen net voor de dividend uitkering. Heb dat zelfs aangekondigd dat ik voor het dividend ging uitstappen bij IDI, Italmobiliare, Peugeot invest enz... wie natuurlijk 5 jaar geleden instapte in Peugeot Invest, Wendel, Gimv.. die heeft nog niks verdiend buiten een dividend. Bij Italmobiliare kon je uitstappen aan 33 en 34 euro en je mandje terug vullen toen de familie Pescenti aankondigde om een zeer klein pakket te verkopen en zo zijn er tal van voorbeelden. Maar je moet het in oog houden dan he.Kempen123 schreef: ↑31 juli 2024, 12:17Als je bijv 4% bruto dividend krijgt, en daar gaat, met alle taksen, de helft vanaf, dan heb je dus al 2% rendement verloren.
Als je dan ook nog eens een keer 1% kosten betaald, ipv 0.3%, met een rotatieperiode van 1 jaar, dan is dan 0.7% extra.
Nu geloof ik best dat ik de markt kan verslaan, maar als ik al met een achterstand van 2.7% per jaar (op een langjarig rendement van, zeg, 10%) moet beginnen.... dan wordt het al een stuk lastiger, dan moet ik het al 27% beter doen dan de markt, en dat is toch niet niks...
Dus laat je daar je aankoop van afhangen...? Misschien niet als hoofdfactor, maar het is toch wel een heel serieze bijfactor.
Ja, maar ook dan zit je aan kosten van totaal 1.5-2% voor de verkoop en de nieuwe aankoop. Kosten heb je linksom of rechtsom.
Ik heb het ook gedaan voor IDI (5€ dividend op een koers van 75€) enkele maanden terug, en dan kan het wel uit, maar zelfs dan.... het blijft kruimelwerk.
Ik betaal 0,05% kosten bij aan en verkoop. 0,35% belgische tax en 0,30% franse tax bij aankoop enkel belgische tax van 0.35%. Totaal dus 1%.Kempen123 schreef: ↑31 juli 2024, 14:03Ja, maar ook dan zit je aan kosten van totaal 1.5-2% voor de verkoop en de nieuwe aankoop. Kosten heb je linksom of rechtsom.
Ik heb het ook gedaan voor IDI (5€ dividend op een koers van 75€) enkele maanden terug, en dan kan het wel uit, maar zelfs dan.... het blijft kruimelwerk.
Knap, ik krijg dat niet voor elkaar. Duurdere broker of lagere bedragen? Maar vergeet ook de spread-kosten niet!laeka schreef: ↑31 juli 2024, 14:13Ik betaal 0,05% kosten bij aan en verkoop. 0,35% belgische tax en 0,30% franse tax bij aankoop enkel belgische tax van 0.35%. Totaal dus 1%.Kempen123 schreef: ↑31 juli 2024, 14:03
Ja, maar ook dan zit je aan kosten van totaal 1.5-2% voor de verkoop en de nieuwe aankoop. Kosten heb je linksom of rechtsom.