Welke online bank voor spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Welke online bank voor spaargeld?
Ik vraag me ook af als je nu 1 probleem hebt bij Santander, want te doen? Verschillende mails gezonden(geen reactie) en telefonisch niet te bereiken, telkens het toontje "wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren" terwijl ze open zouden zijn volgens de website. Dus eigenlijk al hele tijd gewoon onbereikbaar.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32We waren ook tevreden met Kaupthing.
Izola bank heeft hoofdzetel in Malta.
Stel mij altijd de vraag waarom die online banken op kleine eilanden zich gaan settelen zoals Cyprus, Malta , Cayman en Virgin Islands, Bahamas ......
Voor mij is dit verdacht.
Zolang financiële markten het goed doen is er "bijna" geen zorg maar dan .....
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Weeral geef jezelf het antwoord op je vraag ... Of kies je voor een online bank die je niet kan bereiken ?Gwendoline1 schreef: ↑31 juli 2024, 12:56Ik vraag me ook af als je nu 1 probleem hebt bij Santander, want te doen? Verschillende mails gezonden(geen reactie) en telefonisch niet te bereiken, telkens het toontje "wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren" terwijl ze open zouden zijn volgens de website. Dus eigenlijk al hele tijd gewoon onbereikbaar.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32
We waren ook tevreden met Kaupthing.
Stel mij altijd de vraag waarom die online banken op kleine eilanden zich gaan settelen zoals Cyprus, Malta , Cayman en Virgin Islands, Bahamas ......
Make Spaargids " Great Again ! "
Heeft niets met Santander te maken. Heb hetzelfde probleem met anderen banken zoals Keytrade, ING ..... en vroeger ook nog Deutsche Bank ...Gwendoline1 schreef: ↑31 juli 2024, 12:56Ik vraag me ook af als je nu 1 probleem hebt bij Santander, want te doen? Verschillende mails gezonden(geen reactie) en telefonisch niet te bereiken, telkens het toontje "wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren" terwijl ze open zouden zijn volgens de website. Dus eigenlijk al hele tijd gewoon onbereikbaar.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32
Hoofdzetel Santander België is in Brussel. En het is vakantie periode.
Santander is niet te vergelijken met een Izola Bank. Is de 5de grootste bank van Europa.
Terecht punt maar als ik goed ben zijn de gedupeerden van Kaupthing toch ook allemaal vergoed tot 100.000 euroAyhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32We waren ook tevreden met Kaupthing.
Malta en Cyprus bevinden zich in de Eurozone. Dus die 100.000 Euro is wel echt gegarandeerd. Trouwens bij de faillissementen van de afgelopen 20 jaar kregen de klanten vrijwel altijd meer dan de minimale gegarandeerde bedragen. En ze kregen nooit minder dan de gegarandeerde bedragen.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32We waren ook tevreden met Kaupthing.
Cayman en Virgin Islands zijn geen lid van de Europese Unie. Dat zijn echte belastingparadijzen, maar daar is er niets van echte garantie.
En als je daar gaat beleggen, dan zal de fiscus dat beschouwen als fraude of je zal de fiscus moeten overtuigen dat het geen fraude is.
Hoewel de regelgeving Europees is, zijn de depositogarantiesystemen wel nationaal. De terugbetalingscapaciteit van kleine landen als Malta en Cyprus, is dus mogelijks lager. De depositogarantie"kas" aangelegd door bijdragen van banken in die landen, is dat namelijk ook.Tissik9 schreef: ↑31 juli 2024, 21:31Malta en Cyprus bevinden zich in de Eurozone. Dus die 100.000 Euro is wel echt gegarandeerd. Trouwens bij de faillissementen van de afgelopen 20 jaar kregen de klanten vrijwel altijd meer dan de minimale gegarandeerde bedragen. En ze kregen nooit minder dan de gegarandeerde bedragen.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 12:32
Cayman en Virgin Islands zijn geen lid van de Europese Unie. Dat zijn echte belastingparadijzen, maar daar is er niets van echte garantie.
En als je daar gaat beleggen, dan zal de fiscus dat beschouwen als fraude of je zal de fiscus moeten overtuigen dat het geen fraude is.
Desondanks vermoed ik ook wel dat men er in de praktijk alles aan zal doen om die €100.000 effectief uit te betalen. In de regel gebeurt dat ook snel: eerder weken dan maanden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, niks voor mij.voorheenCP1234 schreef: ↑31 juli 2024, 14:10Weeral geef jezelf het antwoord op je vraag ... Of kies je voor een online bank die je niet kan bereiken ?Gwendoline1 schreef: ↑31 juli 2024, 12:56
Ik vraag me ook af als je nu 1 probleem hebt bij Santander, want te doen? Verschillende mails gezonden(geen reactie) en telefonisch niet te bereiken, telkens het toontje "wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren" terwijl ze open zouden zijn volgens de website. Dus eigenlijk al hele tijd gewoon onbereikbaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoor je inderdaad van meer en meer mensen, sommige banken worden precies onbereikbaar, of dan moet je 3weken wachten vooraleer je kan langsgaan.Ayhrual schreef: ↑31 juli 2024, 14:23Heeft niets met Santander te maken. Heb hetzelfde probleem met anderen banken zoals Keytrade, ING ..... en vroeger ook nog Deutsche Bank ...Gwendoline1 schreef: ↑31 juli 2024, 12:56
Ik vraag me ook af als je nu 1 probleem hebt bij Santander, want te doen? Verschillende mails gezonden(geen reactie) en telefonisch niet te bereiken, telkens het toontje "wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren" terwijl ze open zouden zijn volgens de website. Dus eigenlijk al hele tijd gewoon onbereikbaar.
Hoofdzetel Santander België is in Brussel. En het is vakantie periode.
Santander is niet te vergelijken met een Izola Bank. Is de 5de grootste bank van Europa.