Regeringsvorming 2024
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Uiteindelijk moet het een gedeelde verantwoordelijkheid worden.
Waar De Wever naar wil is arbeidsarts in meeste van de gevallen en het ziekenfonds als het te lang duurt.
De afbraak van de ziekenfondsen komt eraan de vraag is alleen hoe intens en hoe snel.
Waar De Wever naar wil is arbeidsarts in meeste van de gevallen en het ziekenfonds als het te lang duurt.
De afbraak van de ziekenfondsen komt eraan de vraag is alleen hoe intens en hoe snel.
Of er wordt op aangestuurd dat de arbeidsgeneesheer hen maar moet ongeschikt verklaren en dan komt er een ontslag omwille van medische noodzaak / ongeschiktheid / dwingende redenen. En zo moet de werkgever geen opzegvergoeding betalen.voorheenCP1234 schreef: ↑31 juli 2024, 14:17
Op mijn vorig werk werd aan mensen die het tijdelijk wat minder hadden en aangepast werk vroegen standaard gezegd dat ze maar ziek moesten zijn tot ze 100% in orde waren, zo'n mentaliteit moet eruit bij de bedrijven !
Volgende keer meer stemmen voor PvdATimoootjex schreef: ↑31 juli 2024, 14:30
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rustig, rustig.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 18:53 En de begrenzing van 2 jaar werkloosheid vind ik ook weer iets ondoordacht. Ik werk persoonlijk al dertig jaar zonder één dag werkloosheid; moest ik morgen dus zonder job vallen heb ik na 2 jaar niets meer terwijl iemand die maar 5 jaar zou gewerkt hebben dezelfde behandeling zou krijgen ? Werkloosheid beperken is zeker en vast iets wat moet gedaan worden, maar men moet naar heel de voorgeschiedenis kijken en niet alleen naar de doelstelling; anders heb je hetzelfde effect als nu al door de pensioenleeftijd te verlaten, gewoon meer langdurige zieken ...
Ze gaan echt niet botweg "na 2 jaar is't gedaan" doen.
Het voorstel is bij aanvang al veel genuanceerder.
Vanaf een bepaalde leeftijd of als je korter dan 5 jaar voor je wettelijke pensioendatum staat, zou je gerust gelaten worden.
Het zou ook de bedoeling zijn dat VDAB een geschikte job aanbiedt. Enkel als je die dan alsnog weigert, stopt de uitkering.
Wat er uiteindelijk als compromis uit de bus zal komen, is natuurlijk koffiedik kijken. Momenteel is het enkel maar een aanzet.
Vrijwilliger in een maatwerkbedrijf.EarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2024, 18:07
Het zou ook de bedoeling zijn dat VDAB een geschikte job aanbiedt. Enkel als je die dan alsnog weigert, stopt de uitkering.
Allee hop.. iedereen volle gas vooruit.
Vdab biedt geen jobs aan. Ze kunnen je wel verwijzen naar een werkgever.
Je kan best bij vdab geen doorverwijzing weigeren. Toch niet als je gezond verstand hebt.
Als de werkgever je niet aanneemt is er daarentegen niets aan de hand. Want daar kan jij of vdab niets aan veranderen.
Ongelijkheid is een probleem van jaloezie?!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel meerwaardebelasting bij verkoop aandelen maar NIET bij verkoop onroerend goedBae1 schreef: ↑31 juli 2024, 07:10Ongeveer dezelfde info bij De Tijd met enkele extra's;
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 57683.html
...
- Meerwaardebelasting bij verkoop aandelen
"Voorlopig gaan de fiscale voorstellen, zoals de effecten- en de meerwaardetaks, niet ver genoeg voor Vooruit, dat in de campagne een speerpunt maakte van een vermogensbelasting."
Egalité (en pas dan Liberté), dixit de echte consul Napoleon!
Maak maar al een kruis over BDW... -> EXIT
Wat zijn we weer snel met conclusies te trekken.
Vergeet niet dat dit slechts gedeeltelijke gelekte voorstellen zijn, als er al iets van waarheid in zit.
In ieder geval nog lang geen regeerakkoord of wetsvoorstel
Vergeet niet dat dit slechts gedeeltelijke gelekte voorstellen zijn, als er al iets van waarheid in zit.
In ieder geval nog lang geen regeerakkoord of wetsvoorstel
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er is vandaag al wel meerwaardebelasting op onroerend goed hoor.spaarfreakje schreef: ↑1 augustus 2024, 01:14 Wel meerwaardebelasting bij verkoop aandelen maar NIET bij verkoop onroerend goed
Egalité (en pas dan Liberté), dixit de echte consul Napoleon!
Maak maar al een kruis over BDW... -> EXIT
Maar vaak blijft dat zodanig binnen de grenzen dat er geen belastbare meerwaarde is.
Hoe het eventueel voor aandelen en andere effecten zal zijn, moeten we nog afwachten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken enkel het geval van de meerwaardebelasting bij verkoop onroerend goed, waarvan de eigenaar een rechtspersoon is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die is er toch al, als je 2de of 3de eigendom koopt, en je verkoopt het binnen de 5jaar moet je toch meerwaardebelasting betalen op de winst.spaarfreakje schreef: ↑1 augustus 2024, 10:09 Ik ken enkel het geval van de meerwaardebelasting bij verkoop onroerend goed, waarvan de eigenaar een rechtspersoon is.
Zelfs op je eigen woonst is die er als je verkoopt binnen het jaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zo in detail wist ik dat niet. Om speculatie tegen te gaan dus.
Maar zo´n 'meerwaardebelasting' bestaat ook bij de aandelen en veel dubbelzinniger: als de fiscus vindt dat ge wat te frekwent koopt en verkoopt, interpreteert ze de winsten als occasioneel inkomen of zelfs als beroepsinkomen.
Maar wat is 'te frekwent'?
In theorie wordt niet enkel het daytraden beoogt.
Maar zo´n 'meerwaardebelasting' bestaat ook bij de aandelen en veel dubbelzinniger: als de fiscus vindt dat ge wat te frekwent koopt en verkoopt, interpreteert ze de winsten als occasioneel inkomen of zelfs als beroepsinkomen.
-
- Full Member
- Contacteer:
En dit alles op geld waar meestal al eens belasting op betaald is.spaarfreakje schreef: ↑1 augustus 2024, 15:46 Zo in detail wist ik dat niet. Om speculatie tegen te gaan dus.