Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Hmm... Volgens mij is iemand vergeten het jaartal aan te passen, want de file zelf heeft 2024 in de bestandsnaam én er staat rechtsonderaan de eerste pagina "Tarieven
0005/FNE09/2024".
Instantbetalingen is 'van moetens', maar Apple Pay (en dan ook Google Pay?) zou wel een stevige voorwaarts betekenen. Laten we hopen dat ze het aanbieden tegen het einde van Q1 in 2025. (Want heeft Keytrade de jongste 10 jaar al eens iets binnen de beloofde tijd opgeleverd?)
Instant payment is een Europese verplichting. Alle banken zullen instant payment moeten gaan aanbieden en dit voor al de betalingen (SEPA en zelfs bulk betalingen) en gratis. Daarnaast zijn ze verplicht om verification of payee te doen (IBAN / naam controle) en dit eveneens gratis en voor alle betalingen naar rekeningen van de deelnemende landen. Belgische banken gaan daarom samenwerken met het Nederlandse SurePay die het al heeft in Nederland.
Verplichting is om over ongeveer 1 jaar (november volgend jaar dacht ik) het verplicht te hebben. Begin volgend jaar moet Keytrade het al kunnen ontvangen.
Payconiq is wat rijkelijk laat. In de betaalwereld staat overigens Wero op de planken. Wero zou op termijn Payconiq eigenlijk moeten vervangen omdat het de Europese variant moet worden (maw, kunnen betalen met QR code in heel Europa).
Nogal logisch dat Keytrade er dus "aan werkt".
Beide hebben het doel om meer weerwerk te bieden tegenover de toenemende concurrentie van net Apple / Google en andere fintech.
Verplichting is om over ongeveer 1 jaar (november volgend jaar dacht ik) het verplicht te hebben. Begin volgend jaar moet Keytrade het al kunnen ontvangen.
Payconiq is wat rijkelijk laat. In de betaalwereld staat overigens Wero op de planken. Wero zou op termijn Payconiq eigenlijk moeten vervangen omdat het de Europese variant moet worden (maw, kunnen betalen met QR code in heel Europa).
Nogal logisch dat Keytrade er dus "aan werkt".
Beide hebben het doel om meer weerwerk te bieden tegenover de toenemende concurrentie van net Apple / Google en andere fintech.
Laatst gewijzigd door SMGGM op 2 augustus 2024, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zo tevreden dat je hebt moeten dreigen om er alles op te zeggen om een antwoord te krijgen voor een 3de partij (je vriendin).voorheenCP1234 schreef: ↑1 augustus 2024, 21:26 Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
Een zeer tevreden klant !
tuinder666 schreef: ↑2 augustus 2024, 09:43Zo tevreden dat je hebt moeten dreigen om er alles op te zeggen om een antwoord te krijgen voor een 3de partij (je vriendin).voorheenCP1234 schreef: ↑1 augustus 2024, 21:26 Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Slecht gelezen precies beste ...tuinder666 schreef: ↑2 augustus 2024, 09:43Zo tevreden dat je hebt moeten dreigen om er alles op te zeggen om een antwoord te krijgen voor een 3de partij (je vriendin).voorheenCP1234 schreef: ↑1 augustus 2024, 21:26 Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
1/ Ik heb ben er al die jaren, was bij hun eersten klanten, steeds zeer goed geholpen en kan dus niets negatiefs zeggen over mijn klantenrelatie
2/ aangaande mijn vriendin heb ik niet gedreigd om een antwoord te krijgen maar om het probleem binnen de 3 dagen op te lossen, wat de dag erna al opgelost was
En daar ik hierover ook ook al vaak negatieve reacties heb gelezen, ik heb een overlijden moeten afhandelen via Keytrade. Zeer, zeer vriendelijke en behulpzame medewerker aan de telefoon die me alles heeft uitgelegd wat er diende te gebeuren en 3 dagen nadat ik het document van de notaris had over de erfrechten stond alles op mijn rekeningen. En tevens nul, nul kosten moeten betalen wat bij een andere bank wel het geval was.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Trouwens als je iemand quote, quote dan het hele verhaal en niet enkel een stuk dat je goed uitkomt; dat is ronduit zielig !tuinder666 schreef: ↑2 augustus 2024, 09:43Zo tevreden dat je hebt moeten dreigen om er alles op te zeggen om een antwoord te krijgen voor een 3de partij (je vriendin).voorheenCP1234 schreef: ↑1 augustus 2024, 21:26 Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
Als ik enkel de bedoeling had om Keytrade op te hemelen had ik dat laatste weggelaten. Ik wou het hele verhaal meegeven en IK was en ben er een 100% tevreden klant, dat je dan een stuk eruit neemt om me in het belachelijke te trekken, als je dat gelukkig maakt ...
Mooi voor jou, maar niet voor iedereen?voorheenCP1234 schreef: ↑2 augustus 2024, 11:58 En daar ik hierover ook ook al vaak negatieve reacties heb gelezen, ik heb een overlijden moeten afhandelen via Keytrade. Zeer, zeer vriendelijke en behulpzame medewerker aan de telefoon die me alles heeft uitgelegd wat er diende te gebeuren en 3 dagen nadat ik het document van de notaris had over de erfrechten stond alles op mijn rekeningen. En tevens nul, nul kosten moeten betalen wat bij een andere bank wel het geval was.
"Kosten nalatenschapsdossier bij de banken, een overzicht
...
Keytrade Bank 100 EUR"
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
https://www.keytradebank.be/files/docum ... iff_nl.pdf
Ik heb altijd geleerd (ok, 't is eeuwen geleden, het fidonettijdperk) om enkel te quoten waarop ik reageer.voorheenCP1234 schreef: ↑2 augustus 2024, 12:02 Trouwens als je iemand quote, quote dan het hele verhaal en niet enkel een stuk dat je goed uitkomt; dat is ronduit zielig !
Als ik enkel de bedoeling had om Keytrade op te hemelen had ik dat laatste weggelaten. Ik wou het hele verhaal meegeven en IK was en ben er een 100% tevreden klant, dat je dan een stuk eruit neemt om me in het belachelijke te trekken, als je dat gelukkig maakt ...
Als je alles quote, is niet altijd duidelijk waarop je reageert.
Heeft niets te maken met belachelijk of gelukkig(er).
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je uit een post waarin iemand zegt dat hij zelf heel tevreden is maar de partner een negatieve ervaring heeft gehad en waarin je afsluit dat jij een tevreden klant bent en men quote enkel die negatieve ervaring met de afsluiter dat je een heel tevreden klant bent, geeft dat een heel andere context weer en word je posting letterlijk in het belachelijke getrokken !J Lawieck schreef: ↑2 augustus 2024, 13:08Ik heb altijd geleerd (ok, 't is eeuwen geleden, het fidonettijdperk) om enkel te quoten waarop ik reageer.voorheenCP1234 schreef: ↑2 augustus 2024, 12:02 Trouwens als je iemand quote, quote dan het hele verhaal en niet enkel een stuk dat je goed uitkomt; dat is ronduit zielig !
Als je alles quote, is niet altijd duidelijk waarop je reageert.
Heeft niets te maken met belachelijk of gelukkig(er).
Als je dat niet snapt, beter niet meer op mijn postings reageren, duidelijk dat we in een ander tijdperk leven ...
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Was van Keytrade naar Keytrade, misschien dat het daarom gratis was, of omdat ik een goede klant ben of ... ?J Lawieck schreef: ↑2 augustus 2024, 13:05Mooi voor jou, maar niet voor iedereen?voorheenCP1234 schreef: ↑2 augustus 2024, 11:58 En daar ik hierover ook ook al vaak negatieve reacties heb gelezen, ik heb een overlijden moeten afhandelen via Keytrade. Zeer, zeer vriendelijke en behulpzame medewerker aan de telefoon die me alles heeft uitgelegd wat er diende te gebeuren en 3 dagen nadat ik het document van de notaris had over de erfrechten stond alles op mijn rekeningen. En tevens nul, nul kosten moeten betalen wat bij een andere bank wel het geval was.
"Kosten nalatenschapsdossier bij de banken, een overzicht
...
Keytrade Bank 100 EUR"
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
https://www.keytradebank.be/files/docum ... iff_nl.pdf
Maar de afhandeling was uiterst professioneel, behulpzaam en snel; iets wat voor velen op zo'n moeilijk moment toch wel heel belangrijk is !
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik probeer ondertussen al anderhalfjaar een rekening te sluiten. Als je belt zeggen ze formulier mailen met je id, dat doe je en dan krijg je gewoon nooit een antwoord ondanks 6(!) rappels. Ik ga een klacht indienen nu, hopelijk gebeurt er dan iets. Bar bar barslechte service.
Toch vreemd, hoor. Ik heb om mijn Keyplan te sluiten ook een formulier moeten opsturen naar accountclosure@keytradebank.com, en dat was binnen 2 dagen geregeld (of toch: in gang gezet).
Op zich moet het niet zo vreemd zijn als enkelen of meerderen een slechte service van een bedrijf ontvangen maar als er toch zijn die dat niet ondervinden.
Het zou al erg zijn als er nooit iets goed ging.
Het zou al erg zijn als er nooit iets goed ging.