De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Met deze daling van vandaag staan we terug waar we eind mei stonden. +10% dit jaar en +16% op de laatste 12 maandenBarryke schreef: ↑2 augustus 2024, 18:14Met 6k kan je heel wat kopen. Maar alles is relatief. Er zullen portefeuilles zijn met grotere verliezen denk ik Plus, een paar weken/maanden geleden had je die 6k ook niet waarschijnlijkOrakel van Brakel schreef: ↑2 augustus 2024, 18:08 Ik was van plan om mijn meubels eens te vernieuwen. Met 6k koop je al een en ander. Maar voorlopig zal ik nog wel wat langer met mijn oude meubels doen...
IWDA -4% op 1 dag. Dat heb ik nog niet gezien denk ik. In 2020 misschien een keer.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dus met 4 gelijkaardige dagen staan we een jaar terug?B7H4long schreef: ↑2 augustus 2024, 19:31Met deze daling van vandaag staan we terug waar we eind mei stonden. +10% dit jaar en +16% op de laatste 12 maandenBarryke schreef: ↑2 augustus 2024, 18:14
Met 6k kan je heel wat kopen. Maar alles is relatief. Er zullen portefeuilles zijn met grotere verliezen denk ik Plus, een paar weken/maanden geleden had je die 6k ook niet waarschijnlijk
IWDA -4% op 1 dag. Dat heb ik nog niet gezien denk ik. In 2020 misschien een keer.
Ik hoop dat je de volgende statistieken kent:
Gemiddeld kende de beurs om de twee jaar een correctie (10% daling van de top). Om de zoveel keer diepte dit zich uit tot een beermarkt (-20%).
Als belegger moet je rekening houden dat je waarschijnlijk een paar keer een -50% crash zal tegenkomen.
Zelfs met al die dalingen haalde de markten de langjarige gemiddelden die hierboven stonden.
Dikwijls komen de beste dagen van het jaar dicht na de slechtste.
Gemiddeld kende de beurs om de twee jaar een correctie (10% daling van de top). Om de zoveel keer diepte dit zich uit tot een beermarkt (-20%).
Als belegger moet je rekening houden dat je waarschijnlijk een paar keer een -50% crash zal tegenkomen.
Zelfs met al die dalingen haalde de markten de langjarige gemiddelden die hierboven stonden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Met zo'n redenering moet je je geld op een spaarboekje laten staan en ver, ver weg van de beurs wegblijven ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Op zo’n dag vind ik het leuk om bij het checken van mijn zichtrekening vast te stellen dat die toch niet gezakt is
Haha, ja hoor. Mijn berichtje was sarcastisch bedoeld. Ik heb genoeg cash opzij om op dergelijke momenten bij te kopen. Misschien beter ineens volledig belegd maar persoonlijk voor mijn gemoedstoestand heb ik het liever zo om af en toe wat bij te kopenB7H4long schreef: ↑2 augustus 2024, 22:35 Ik hoop dat je de volgende statistieken kent:
- Vincent2018
- Full Member
"Mother Of All Crashes Is Coming" Opportunity To Make Millions https://youtu.be/_eQIcsyUo2o?si=h3xurDJA-hZ-Z8kC
Laatst gewijzigd door Vincent2018 op 3 augustus 2024, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Bij iedere crash denken beleggers dat het deze keer serieus is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wacht tot het effectief gebeurt
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kijk naar die vent zijn aanbod aan filmpjes. https://www.youtube.com/@millionairesin ... 491/videosVincent2018 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:40 "Mother Of All Crashes Is Coming" Opportunity To Make Millions https://youtu.be/_eQIcsyUo2o?si=h3xurDJA-hZ-Z8kC
Dat is nu toch om te lachen? Elke week een nieuw filmpje over dat de wereld zal vergaan.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Volgens Chatgpt 6 verkeerde en 3 goede voorspellingen. Madame soleil had een beter palmares.Gudrun schreef: ↑3 augustus 2024, 19:27Kijk naar die vent zijn aanbod aan filmpjes. https://www.youtube.com/@millionairesin ... 491/videosVincent2018 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:40 "Mother Of All Crashes Is Coming" Opportunity To Make Millions https://youtu.be/_eQIcsyUo2o?si=h3xurDJA-hZ-Z8kC
Dat is nu toch om te lachen? Elke week een nieuw filmpje over dat de wereld zal vergaan.