De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Met deze daling van vandaag staan we terug waar we eind mei stonden. +10% dit jaar en +16% op de laatste 12 maandenBarryke schreef: ↑2 augustus 2024, 18:14Met 6k kan je heel wat kopen. Maar alles is relatief. Er zullen portefeuilles zijn met grotere verliezen denk ik Plus, een paar weken/maanden geleden had je die 6k ook niet waarschijnlijkOrakel van Brakel schreef: ↑2 augustus 2024, 18:08 Ik was van plan om mijn meubels eens te vernieuwen. Met 6k koop je al een en ander. Maar voorlopig zal ik nog wel wat langer met mijn oude meubels doen...
IWDA -4% op 1 dag. Dat heb ik nog niet gezien denk ik. In 2020 misschien een keer.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dus met 4 gelijkaardige dagen staan we een jaar terug?B7H4long schreef: ↑2 augustus 2024, 19:31Met deze daling van vandaag staan we terug waar we eind mei stonden. +10% dit jaar en +16% op de laatste 12 maandenBarryke schreef: ↑2 augustus 2024, 18:14
Met 6k kan je heel wat kopen. Maar alles is relatief. Er zullen portefeuilles zijn met grotere verliezen denk ik Plus, een paar weken/maanden geleden had je die 6k ook niet waarschijnlijk
IWDA -4% op 1 dag. Dat heb ik nog niet gezien denk ik. In 2020 misschien een keer.
Ik hoop dat je de volgende statistieken kent:
Gemiddeld kende de beurs om de twee jaar een correctie (10% daling van de top). Om de zoveel keer diepte dit zich uit tot een beermarkt (-20%).
Als belegger moet je rekening houden dat je waarschijnlijk een paar keer een -50% crash zal tegenkomen.
Zelfs met al die dalingen haalde de markten de langjarige gemiddelden die hierboven stonden.
Dikwijls komen de beste dagen van het jaar dicht na de slechtste.