termijnrekening ING
TIP
Re: termijnrekening ING
De promo termijnrekening zie je toch staan in de app van ING bij producten. Ik heb voor u eens gekeken en deze promo is 3,3% op 6 maanden.
Nog steeds geen vermelding hiervan bij "Termijnrekeningen" of "Nieuws-Sparen". Oeps, vergeten; is nog steeds Paashaasverlof...
-
- Full Member
- Contacteer:
ING maakt momenteel reclame voor een nieuwe termijnrekening op 6 of 12 maanden. Je kan momenteel, zonder verdere verplichting, preregistreren waardoor je 0,20% bruto/jaar krijgt bovenop de rentevoet die eind augustus wordt bekendgemaakt. Momenteel heb ik een termijnrekening op 6 maanden lopen bij hen aan 2,73% netto/jaar. Deze loopt half augustus af. Ik ben benieuwd wat de rentes gaan zijn die verschillende banken gaan geven in vergelijking met de staatsbons die de overheid gaat uitgeven. Maar waarschijnlijk wordt dit netto veel minder dan de rentes op een Franse of Duitse nulcoupon obligatie.
Daar ben ik wel zeker van, want dan zouden zij minimaal 4,5% bruto moeten geven.mickeymouse schreef: ↑17 juli 2024, 09:01 ING maakt momenteel reclame voor een nieuwe termijnrekening op 6 of 12 maanden. Je kan momenteel, zonder verdere verplichting, preregistreren waardoor je 0,20% bruto/jaar krijgt bovenop de rentevoet die eind augustus wordt bekendgemaakt. Momenteel heb ik een termijnrekening op 6 maanden lopen bij hen aan 2,73% netto/jaar. Deze loopt half augustus af. Ik ben benieuwd wat de rentes gaan zijn die verschillende banken gaan geven in vergelijking met de staatsbons die de overheid gaat uitgeven. Maar waarschijnlijk wordt dit netto veel minder dan de rentes op een Franse of Duitse nulcoupon obligatie.
Ik ben bang dat het niet meer wordt dan een 3% bruto, oftewel 30% lager dan de opbrengst van die obligaties.
2.73 netto >>> 3.9 bruto !mickeymouse schreef: ↑17 juli 2024, 09:01 Momenteel heb ik een termijnrekening op 6 maanden lopen bij hen aan 2,73% netto/jaar.
bij ING?? voor 6 maanden?? ingtekend in februari dus.
Geloof ik niet
Of dan hebt je 1 000 000 ingetekend...
Jawel dat klopt, ik heb er ook nog 1 lopen vsn feb. tot aug.bc148 schreef: ↑23 juli 2024, 23:202.73 netto >>> 3.9 bruto !mickeymouse schreef: ↑17 juli 2024, 09:01 Momenteel heb ik een termijnrekening op 6 maanden lopen bij hen aan 2,73% netto/jaar.
Geloof ik niet
-
- Full Member
- Contacteer:
Het klopt wel. En nee, niet voor 1000000. Daar mag jammer genoeg een nulletje af.bc148 schreef: ↑23 juli 2024, 23:202.73 netto >>> 3.9 bruto !mickeymouse schreef: ↑17 juli 2024, 09:01 Momenteel heb ik een termijnrekening op 6 maanden lopen bij hen aan 2,73% netto/jaar.
Geloof ik niet
mickeymouse schreef: ↑24 juli 2024, 08:17Het klopt wel. En nee, niet voor 1000000. Daar mag jammer genoeg een nulletje af.
Was dat toen ook niet een actie op 6 maand van 4% bruto maar maxumim tot 499 999€
Dat was in dec. In feb. ook een actie aan 3,9%.Alphazeno schreef: ↑24 juli 2024, 13:14mickeymouse schreef: ↑24 juli 2024, 08:17
Het klopt wel. En nee, niet voor 1000000. Daar mag jammer genoeg een nulletje af.
Was dat toen ook niet een actie op 6 maand van 4% bruto maar maxumim tot 499 999€
opgelet ivm de promo van ing:
Het bedrag dat in aanmerking komt voor deze promotie (nl 0.20% bruto op jaarbasis) komt overeen met de nettotoename (vanaf 01/07/2024 om 19 uur inclusief) van de tegoeden op je ING-zichtrekeningen, ING-spaarrekeningen, ING-termijnrekeningen en ING Invest Accounts (voor privégebruik) waarvan jij titularis of cotitularis bent. J
Het bedrag dat in aanmerking komt voor deze promotie (nl 0.20% bruto op jaarbasis) komt overeen met de nettotoename (vanaf 01/07/2024 om 19 uur inclusief) van de tegoeden op je ING-zichtrekeningen, ING-spaarrekeningen, ING-termijnrekeningen en ING Invest Accounts (voor privégebruik) waarvan jij titularis of cotitularis bent. J
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat wordt er bedoeld met nettotoename vanaf 1/7/2024?ova103 schreef: ↑24 juli 2024, 22:01 opgelet ivm de promo van ing:
-
- Full Member
- Contacteer:
Geld die nog niet bij ING stond.mickeymouse schreef: ↑28 juli 2024, 07:10Wat wordt er bedoeld met nettotoename vanaf 1/7/2024?ova103 schreef: ↑24 juli 2024, 22:01 opgelet ivm de promo van ing:
1.Bij een andere bank heb ik termijnrekeningen die eind augustus en begin september op verschillende data aflopen. Is het mogelijk om bij ING een promo termijnrekening te openen wanneer iedere van die termijnrekeningen afloopt of is de promo termijnrekening maar één keer geldig (In dit geval zou ik moeten wachten tot de laatste termijnrekening afloopt voordat ik alles naar ING overboek en de pomo-termijnrekening open)?
2.Hangt de promotionele rente af van het geïnvesteerde bedrag of is deze hetzelfde van 1.000 tot 499.999?
2.Hangt de promotionele rente af van het geïnvesteerde bedrag of is deze hetzelfde van 1.000 tot 499.999?
Even op hun site kijken.bc148 schreef: ↑3 augustus 2024, 23:08 1.Bij een andere bank heb ik termijnrekeningen die eind augustus en begin september op verschillende data aflopen. Is het mogelijk om bij ING een promo termijnrekening te openen wanneer iedere van die termijnrekeningen afloopt of is de promo termijnrekening maar één keer geldig (In dit geval zou ik moeten wachten tot de laatste termijnrekening afloopt voordat ik alles naar ING overboek en de pomo-termijnrekening open)?