Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik denk dat ze elk hun eigen publiek hebben en verder dat het een strijd zal blijven om te concurreren met toppers als een Visa, Mastercard, Apple Pay, American Express, AliPay. Ik zie ook geen reden waarom er plots een inhaalbeweging zou komen tegenover een Mastercard of Visa.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 16:27 Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Eigenlijk zou het interessanter zijn om te zien of hun gebruikers voornamelijk bestaan uit klanten die ze al langere tijd hebben of dat ze een goede instroom hebben van nieuwe klanten daar het laatste natuurlijk het belangrijkste is.
Make Spaargids " Great Again ! "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind geen van beide bovengenoemde aantallen eigenlijk echt nuttig. Het zegt nl. niets over de "waarde" van die gebruikers.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 16:59 Eigenlijk zou het interessanter zijn om te zien of hun gebruikers voornamelijk bestaan uit klanten die ze al langere tijd hebben of dat ze een goede instroom hebben van nieuwe klanten daar het laatste natuurlijk het belangrijkste is.
Actieve gebruikers is mogelijks interessanter.
https://www.statista.com/statistics/218 ... from-2010/
Over goede en koopwaardige aandelen gesproken, LVMH begint nu toch stilaan heel aantrekkelijk te worden.
Bij Dierickx-Leys gaven ze al een koopzone onder de €780 aan, we staan momenteel €630.(koers van 2 jaar geleden)
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/lvmh
Bij Dierickx-Leys gaven ze al een koopzone onder de €780 aan, we staan momenteel €630.(koers van 2 jaar geleden)
Ik had het laatst ook ff naar gekeken, naar aanleiding van dit artikel:karine schreef: ↑3 augustus 2024, 17:31 Over goede en koopwaardige aandelen gesproken, LVMH begint nu toch stilaan heel aantrekkelijk te worden.
https://trends.knack.be/ondernemen/waar ... -hun-geld/
Die daling voor LVMH is echt wel verantwoord precies
Zoals reeds gezegd; men begrijpt hier de betaalprocedures hier niet zo goed.karine schreef: ↑3 augustus 2024, 16:54Ik denk dat ze elk hun eigen publiek hebben en verder dat het een strijd zal blijven om te concurreren met toppers als een Visa, Mastercard, Apple Pay, American Express, AliPay. Ik zie ook geen reden waarom er plots een inhaalbeweging zou komen tegenover een Mastercard of Visa.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 16:27 Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?
PayPal is niet enkel concurrent van bovenstaande, maar ook 'middle men' via Braintree.
Ik zou dan bij Paypal wel eens willen weten: 3 jaar geleden noteerden ze 4-5 maal hoger. Waarom? Wat was toen het verhaal waarom ze zoveel waard waren (bij een lagere winst, nota bene), en waarom is dat verhaal nu niet mee waar?
Het 'gebrek aan groei' in PayPal users (Het winstgevendste deel van hun business). & uiteraard de overdreven waarderingen voor 'tech" destijds.
https://www.statista.com/statistics/218 ... from-2010/
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
+1
Het topic is hier "koopwaardige aandelen" en behalve dat de koers van paypal gedecimeerd is heeft nog niemand me kunnen doen inzien waarom het nu ineens opnieuw een goed aandeel is om in te investeren ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Paypal is voor mij een commodity. Het heeft geen zin om je rijk te rekenen en het te waarderen als een tech aandeel.
De winstmarges komen alleszins niet overeen met de commodity sector. Paypal is erg winstgevend. De EPS groei zal in de double digits blijven en de PEG ratio zit op een zéér interessante <1
Zelfs bij beperkte groei gaat de EPS op korte termijn naar $6 met een koers van $60 en de met de hoge FCF/marges is deze koers een veilige instapkoers imo. 10% FCF yield is
Heb ze zelf niet in port, wel even Adyen gehad voor een korte winstgevende rit.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Toch maar nog eens spreken over een echt kwaliteits techbedrijf: intuitive surgical.
In plaats van die luchtkastelen...
Ligt decenia voor op de concurrentie, hun Da Vinci 5 machien draait beter dan verwacht.
Ik denk dat het voor de concurrentie echt niet meer leuk is. ( in zover dat je nog van concurrentie kan spreken)
Peperduur aandeel, maar dit is nooit een miskoop...
Enkel als we zouden stoppen met operatierobots kopen.
En recessie of niet, mensen blijven geopereerd worden, wat zorgt voor stabiele inkomsten.
PS: zouden ze nu al iets gevonden hebben om met hun immense hoeveelheid cash te doen? Straks moeten ze nog de magnificent 7 opkopen...
In plaats van die luchtkastelen...
Ligt decenia voor op de concurrentie, hun Da Vinci 5 machien draait beter dan verwacht.
Ik denk dat het voor de concurrentie echt niet meer leuk is. ( in zover dat je nog van concurrentie kan spreken)
Peperduur aandeel, maar dit is nooit een miskoop...
Enkel als we zouden stoppen met operatierobots kopen.
En recessie of niet, mensen blijven geopereerd worden, wat zorgt voor stabiele inkomsten.
PS: zouden ze nu al iets gevonden hebben om met hun immense hoeveelheid cash te doen? Straks moeten ze nog de magnificent 7 opkopen...
Denk niet dat je ver hoeft te zoeken voor koopwaardige (kwaliteits) aandelen. Kijk eens naar Toyota bijvoorbeeld. De laatste maand meer dan 30% beurswaarde verloren. Staat al even op m'n verlanglijstje.
Toyota had duidelijk een edge in ICE. Maar in EV's staan ze nergens voorlopig. Verkoop in China overigens ook gekelderd.
Ik heb mezelf verdiept in het aandeel en ik vind het toch koopwaardig (nu). Het is vrij stabiele en betrouwbare investering. Sinds 2023, nettowinst met 14% omhoog ondanks covid en problemen met toeleveringen. Nog steeds pionier in hybride voertuigen. Ze produceren ondertussen hun wagens in bijna 30 landen en distribueren ze in meer dan 170? Toch een aanzienlijke risicospreiding wat betreft geopolitiek. Ik denk dat de focus meer ligt op batterijtechnologie.