Afhalen cash gelimiteerd, welke zichtrekening niet?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Afhalen cash gelimiteerd, welke zichtrekening niet?
lang verhaal kort, ik heb een tweedehands wagen aangekocht (oldtimer). Moet hem volgende zaterdag gaan halen. De prive persoon in kwestie op voorhand met overschrijving betalen vind ik persoonlijk riskant. Dus liever handje contantje. Bel naar de Bank (BNP Paribas) om mijn limiet tijdelijk te laten verhogen voor afhalen naar 15.000 euro. Bank meld dat dit niet gaat omdat ik een Hello Zichtrekening heb en daar kan je maar 5000 euro cash maximaal afhalen per week, na afspraak in kantoor.
Nergens online vind ik die info dat er een limiet is van 5000 euro per week na afspraak in kantoor. Ben dus op zoek naar een zichtrekening waar dit wel kan voor de toekomst. Alvast bedankt.
Nergens online vind ik die info dat er een limiet is van 5000 euro per week na afspraak in kantoor. Ben dus op zoek naar een zichtrekening waar dit wel kan voor de toekomst. Alvast bedankt.
Re: Afhalen cash gelimiteerd, welke zichtrekening niet?
Ik vrees dat de cash-limieten in de toekomst zeker niet zullen stijgen, door witwas- en fraude maatregelen. Alternatief: instantbetalingen (overschrijving) tot 1 000 000€ (bv uitgaande overschrijvingen KBC).vtrke schreef: ↑29 juli 2024, 14:40 lang verhaal kort, ik heb een tweedehands wagen aangekocht (oldtimer). Moet hem volgende zaterdag gaan halen. De prive persoon in kwestie op voorhand met overschrijving betalen vind ik persoonlijk riskant. Dus liever handje contantje. Bel naar de Bank (BNP Paribas) om mijn limiet tijdelijk te laten verhogen voor afhalen naar 15.000 euro. Bank meld dat dit niet gaat omdat ik een Hello Zichtrekening heb en daar kan je maar 5000 euro cash maximaal afhalen per week, na afspraak in kantoor.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat jij nodig hebt is niet "een hogere limiet per week" of zoiets, maar een éénmalige afhaling van een substantiëel cash bedrag.
Bij elke "normale" bank kan je wellicht véél meer cash afhalen of mogelijks zelfs ongelimiteerd, uiteraard wel enkel op kantoor en ná afspraak voldoende op voorhand. Je contacteert daarvoor best je bank op voorhand om je daarover te informeren als je zoiets mogelijks nodig zal hebben.
https://blijned.nl/algemeen/47741/paul-71-wil-blijned/
soms weigert de bank cashafhalingen van enkele duizenden euro en kan je aan de bank een hele uitleg gaan geven
soms weigert de bank cashafhalingen van enkele duizenden euro en kan je aan de bank een hele uitleg gaan geven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De overschrijvingslimiet kan veel hoger gezet worden.
En hier zijn de mensen die meerdere banken aanhouden in het voordeel. Zet overal geld op en haal het overal weer af.
Te verdelen over zoveel banken of zo weinig als je maar wil.
Als er ooit Griekse toestanden komen kan dat nog in je voordeel uitdraaien.. Gelimiteerd geld uitgeven ? Als je meerdere rekeningen hebt gaan ze daar waarschijnlijk niet een link leggen.
En hier zijn de mensen die meerdere banken aanhouden in het voordeel. Zet overal geld op en haal het overal weer af.
Te verdelen over zoveel banken of zo weinig als je maar wil.
Als er ooit Griekse toestanden komen kan dat nog in je voordeel uitdraaien.. Gelimiteerd geld uitgeven ? Als je meerdere rekeningen hebt gaan ze daar waarschijnlijk niet een link leggen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/17 ... aarom-wor/
het wordt veel moeilijker om cash af te halen
het wordt veel moeilijker om cash af te halen
Tja, dat gaat nog wat worden nu er amper nog bankloketten en geldautomaten zijn, twintigduizend wachtenden voor u aan de automaat die na 100 klanten al leeg is Je kunt maar beter voldoende cash in huis hebben om een paar weken voort te kunnen
Zou je denken dat betalen met een kaart in de winkel ook onmogelijk zou zijn ? Dat die systemen ook instorten ?
Geen idee hoe dat in GR er aan toe ging..
Want met de cash die ik in huis heb ga ik niet ver lopen. Nog verder met de voorraad eten die hier op de schappen staat.
Geen idee hoe dat in GR er aan toe ging..
Want met de cash die ik in huis heb ga ik niet ver lopen. Nog verder met de voorraad eten die hier op de schappen staat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is inderdaad niet onverstandig.
Zelfs voor elektronische betalingen is dat zinvol voor als er eens een bank een technisch probleem heeft bv.
inderdaad, en liefst een " gratis" bank nemen, er zijn er toch wel enkele
Gewoon zeggen dat je het geld nodig om de meisjes/heren van plezier te bezoeken en de bank zal je zonder verdere vragen het geld mee geven.