De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
De FED gaat moeten reageren als die paniek blijft. En dan kan het snel omkeren. Ook niet te laat bijkopen dus
Klopt wat je zegt. Ik zeg ook niet dat hij gelijk heeft. Voorlopig blijken de verkopen wel een goede zet.
Dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik heb mijn twee grootste posities net verkocht: Brederode en Sofina. Ze zakken samen door hun 200-daags gemiddelde. Nasdaq is door het 200-daags gemiddelde gezakt en de s&p heeft hier nog maar een klein duwtje voor nodig. Dit heeft niets met paniek te maken, ik ben heel kalm, wel met risk management. Vrijdag ASML verkocht. De rest van mijn aandelen houd ik bij. Van 54% naar 48% aandelen gegaan. Niet zo’n big deal dus. 10% goud, 36% obligaties en 6% cash.
Bitcoin is precies dan toch niet het nieuwe goud hé.
Bitcoin is precies dan toch niet het nieuwe goud hé.
Laatst gewijzigd door Barryke op 5 augustus 2024, 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Zoals bij eerdere verkoopgolven is er een vrij sterke correlatie tussen Bitcoin en Nasdaq. Bitcoin reageert eerder als een techaandeel dan als 'veilige haven'.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Inderdaad. De laatste weken was de correlatie soms minder aanwezig.
Goud krijgt er momenteel mee van langs. Ideale koopkans, zeker voor beleggers die nog geen goud hebben, want dat zijn verplichte verkopen door margin calls, om cash op te halen.
NVIDIA -13% voorbeurs, ishares semiconductor -7%. S&p 500 al aanbeland bij 200 daags gemiddelde. Hopelijk daar wat steun… IWDA voorlopig -3,5% na de -4% van vrijdag
Ja, je hebt gelijk er moeten nog zo’n 100 punten af. Dat is nog wel even, nog 2% vanaf hier. De Nasdaq is er wel al door.
Laatst gewijzigd door Barryke op 5 augustus 2024, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vix rond 52, storm op zee