De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Daar lijkt het id op. Wel raar: bij elke verslechtering van de economie (cijfers voorbije maanden) vloog de beurs naar boven omdat men dan een rentecut had verwacht, nu is het weer niet goed.. Wellicht komt er nu toch minstens één. Rare jongens die beleggers...
Een imaginaire lijn biedt helaas geen steun.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wel, de reeds aangekondigde verlaging zat al in de koers verwerkt. De enige manier om de sfeer te doen omslaan is niet door de renteverlaging door te voeren, maar door ze sneller en of meer uitgesproken dan verwacht door te voeren.Indalo schreef: ↑5 augustus 2024, 14:17 Daar lijkt het id op. Wel raar: bij elke verslechtering van de economie (cijfers voorbije maanden) vloog de beurs naar boven omdat men dan een rentecut had verwacht, nu is het weer niet goed.. Wellicht komt er nu toch minstens één. Rare jongens die beleggers...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik poste onlang nog in het draadje YTD dat ik in juli m'n cashpositie had vergroot door aandelen te verkopen en ik ergens wel verwachtte dat we naar beneden zouden gaan. Ik laat het even rusten en kijk een beetje de kat uit de boom nu. Op zich denk ik wel dat augustus en september goede maanden zijn om bij te kopen.
Cashpositie 40%
Inderdaad Bryan, goede zet geweest van u.
We gaan de imaginaire lijn nog halen vandaag. Nog 1% eraf en we zijn er. Zien of ze steun geeft Gudrun.
Algos gaan oververhit geraken vandaag. Benieuwd of het echt een Black Monday wordt. Er zijn wel circuit breakers.
We gaan de imaginaire lijn nog halen vandaag. Nog 1% eraf en we zijn er. Zien of ze steun geeft Gudrun.
Algos gaan oververhit geraken vandaag. Benieuwd of het echt een Black Monday wordt. Er zijn wel circuit breakers.
Opvallend hoe goed China/India blijft liggen, amper sprake van een daling
Hezbollah of Iran kan wat helpen.
Wat mij opvalt is dat EN de dollar stevig verzwakt, en de Amerikaanse beurzen zwaar lijken terug te vallen.
Dat is een combinatie de we in de recente geschiedenis niet vaak gezien hebben en duid wel op een bepaalde "toestand".
En ook bij deze daling van AI gerelateerd, is het nog steeds 98% van deze bedrijven (zwaar) overgewaardeerd naar mijn bescheiden mening.
Dat is een combinatie de we in de recente geschiedenis niet vaak gezien hebben en duid wel op een bepaalde "toestand".
En ook bij deze daling van AI gerelateerd, is het nog steeds 98% van deze bedrijven (zwaar) overgewaardeerd naar mijn bescheiden mening.
Laatst gewijzigd door Galactic op 5 augustus 2024, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plus met het terugtrekken van Biden hoopten grote beleggers op Trump + verhogen rente japan...allemaal triggers nu
Even wachten tot 26 aug. (Jackson Hole)bryanv schreef: ↑5 augustus 2024, 14:28Ik poste onlang nog in het draadje YTD dat ik in juli m'n cashpositie had vergroot door aandelen te verkopen en ik ergens wel verwachtte dat we naar beneden zouden gaan. Ik laat het even rusten en kijk een beetje de kat uit de boom nu. Op zich denk ik wel dat augustus en september goede maanden zijn om bij te kopen.
Cashpositie 40%